قیمت بروز لاستیک موتور سیکلت در بازار

خرید لاستیک موتور سیکلت

لاستیک |موتور

برای انتخاب بهترین لاستیک موتور سیکلت یا تایر موتور می‌بایست به چند نکته بسیار مهم دقت کنید که در پایین آنان را ذکر کردیم.

سایز: ابتدا از همه باید به سایز لاستیک فابریک موتورتان که توسط شرکت داده شده است دقت کنید، توجه کنید مناسب‌ترین سایز برای موتورتان 100% همان سایز لاستیک فابریک موتور است. همانطور که می‌دانید لاستیک جلو موتور سیکلت پهنا کمتری و لاستیک عقب پهنا بیشتری دارد تا فرمان‌پذیری موتور بهتر باشد. معمولاً موتور سیکلت‌های رایج بازار سایز لاستیکی بین 70 تا 180 دارند.

مارک: نکته مهم انتخاب برند تایر است، در ایران معروف‌ترین تولیدکننده لاستیک موتور ایران یاسا است. قیمت ایران یاسا نسبت به کیفیت قابل قبول است، البته ما به شما خرید لاستیک خارجی مانند پیرلی خریداری کنید.

تاریخ تولید: شاید فکر کنید چرا یک مدل لاستیک موتور سیکلت قیمت بسیار متفاوتی در بازار دارد؟ جواب این است که تاریخ تولید و انقضا متفاوتی دارند. حتماً و حتماً سعی کنید لاستیک سال را خریداری کنید زیرا اگر از تاریخ تولید آن زیاد بگذرد احتمال خرابی به صورت ناگهانی بوجود می‌آورد و باعث تصادف می‌شود.

مدل: لاستیک‌ها در انواع گسترده‌ای تولید می‌شوند که شما با توجه به نیاز خود باید بین آن‌ها یکی را انتخاب کنید، لیست برخی از انواع لاستیک موتور:

  1. لاستیک موتور سیکلت ریس (عاج بسیار کم)
  2. لاستیک موتور کراس (عاج زیاد و طراحی خاص)
  3. لاستیک موتور سیکلت شهری
  4. لاستیک موتور سیکلت برفی و بارانی (عاج زیاد)
  5. لاستیک پیست (بدون عاج با طراحی صیقلی)
  6. لاستیک پهن موتور سیکلت (عاج معمولی با پهنا بالاتر از 180)

توجه: همه مدل‌ها دارای دو نسخه تیوپلس و تیوب‌دار هستند که به شما توصیه می‌کنیم نوع تیوپلس یعنی بدون تیوب آن را به دلیل امنیت بالاتر و دوام بیشتر خریداری کنید.

برای اینکه خرید بهتری داشته باشید، لازم است که به چند توصیه مهم دقت کنید. در ادامه این موارد را شرح می‌دهیم:

قیمت لاستیک موتور

قیمت تایر رابطه مستقیمی با موارد بالا که گفتیم دارد. برای مثال در حالتی که لاستیک تایلندی، تولید سال و پهنا زیاد داشته باشد، شما باید بیشتر از دو برابر حالتی مانند ایرانی، ساخت سال قبل و نازک باشد هزینه پرداخت کنید. اما بصورت کلی قیمت لاستیک موتور ایرانی زیر 1 میلیون تومان و خارجی بالای 1 میلیون تومان است.

توجه: از سال 98 متاسفانه به دلیل تحریم لاستیک، واردات لاستیک خارجی تا حد بسیار زیادی محدود شد به همین دلیل هم قیمت بالایی را شاهد هستیم و هم سال ساخت لاستیک خارجی ممکن است قدیم باشد، البته با توجه به موتور خود شاید استفاده از لاستیک خارجی تولید 2019 برای شما بهتر از لاستیک ایرانی ساخت امسال باشد.

فروشنده لاستیک موتور سیکلت

استار سیکلت فروشنده لاستیک موتور برندهایی خارجی و ایرانی برای انواع موتور سیکلت‌های بنلی، آپاچی، ویگو، کلیک، یاماها و …. است و تمام مدل‌های خود را با پایین‌ترین قیمت در بازار بفروش می‌رساند.

در صورتی که در مورد انتخاب لاستیک مناسب موتور خود سوالی 1,190,000 تومان

مرجع کامل فروش انواع لاستیک موتورسیکلت است. ما ترکیب سخت، ترکیب نرم، ترکیبات میانی داریم. همچنین لاستیک پهن و عریض، لاستیک باریک، لاستیک های بسیار چسبنده و لاستیک هایی برای پیمودن مسافت بالا، لاستیک های 100٪ خیابانی، لاستیک های 100٪ خاکی و همه چیز بین 20/80، 30/70 و حتی 50/50. اما اگر ندانید چه لاستیک موتورسیکلتی برای شما مناسب است، هیچ کدام از اینها مهم نیست. تناسب فقط مربوط به اندازه نیست، چندین فاکتور دیگر نیز وجود دارد که باید در نظر گرفته شود، پس بیایید وارد شویم.

تفاوت انواع لاستیک موتور سیکلت چیست؟

انواع مختلفی از لاستیک های موتورسیکلت موجود است که هر کدام برای شرایط و سبک سواری خاصی طراحی شده اند. این شامل:

لاستیک های خیابانی:

این لاستیک ها برای استفاده روزانه در جاده های آسفالته طراحی شده اند و معمولاً با ترکیب لاستیکی سخت تری ساخته می شوند تا عمر آج طولانی تری داشته باشند. آنها دارای الگوی آج صاف هستند که برای کشش در روسازی خشک بهینه شده است.

تایرهای اسپرت:

این لاستیک‌ها برای سواری با کارایی بالا طراحی شده‌اند و معمولاً با ترکیب لاستیکی نرم‌تر ساخته می‌شوند تا چسبندگی و هندلینگ بهتری در سرعت‌های بالا داشته باشند. آنها الگوی آج تهاجمی تری دارند که برای کشش در روسازی خیس و خشک بهینه شده است.

لاستیک های تورینگ:

این لاستیک ها برای سواری در مسافت های طولانی طراحی شده اند و معمولاً با ترکیب لاستیکی سخت تری ساخته می شوند تا عمر آج طولانی تری داشته باشند. آنها الگوی آج گردتری دارند که برای پایداری و راحتی در طول سواری های طولانی بهینه شده است.

لاستیک های خارج از جاده:

این لاستیک ها برای استفاده بر روی خاک، سنگریزه و سایر سطوح بدون آسفالت طراحی شده اند. آنها دارای الگوی آج عمیق و تهاجمی هستند که برای کشش در شرایط شل یا گل آلود بهینه شده است.

لاستیک های دوگانه اسپرت:

این لاستیک ها برای استفاده در هر دو سطح آسفالت و بدون سنگ فرش طراحی شده اند. آنها دارای الگوی آج متوسط تری هستند که برای کشش خوب در هر دو نوع سطح جاده بهینه شده است.

لاستیک های اسکوتر:

این لاستیک ها برای استفاده در اسکوترها و سایر موتورسیکلت های کوچک طراحی شده اند. آنها الگوی آج صافی دارند که برای پایداری و مصرف سوخت بهینه شده است.

توجه به این نکته مهم است که سازندگان مختلف ممکن است تغییرات جزئی در نوع لاستیک خود داشته باشند و همچنین بهتر است توصیه های سازنده را برای مدل خاص موتورسیکلت خود بررسی کنید.

نحوه خواندن سایز لاستیک موتورسیکلت

این اولین جایی است که باید شروع کنیم و سپس به جزئیات آن خواهیم پرداخت. پس از صحبت یک به یک با هزاران مشتری، واقعیت این است که اکثر مردم نمی‌دانند موتورشان با چه سایز لاستیک‌هایی کار می‌کند. چگونه اندازه لاستیک موتور سیکلت خود را پیدا می کنید؟ دو قالب رایج برای تایرهای خیابانی وجود دارد: اندازه متریک (متداول ترین) و اندازه اینچ

اندازه متریک: (متداول ترین فرمت تایر موتورسیکلت)

180/70R-16: این نمونه شماره ای است که شما به دنبال معنای آن هستید.

عدد اول (180) پهنای لاستیک بر حسب میلی متر است.

عدد دوم (70) نسبت ارتفاع دیواره لاستیک (فاق) به پهنای آن برحسب درصد. که در این مثال 70 درصد از پهنا (که 180 میلی متر است)، 126 میلی متر می باشد.

عدد سوم (16) اندازه رینگ است. در این مورد، اندازه رینگ به قطر 16 اینچ است.

حرف بین عدد دوم و سوم که در برخی لاستیک ها وجود داردیعنی R یا B به شما می گوید که آیا تایر بایاس است یا رادیال. اگر حرفی وجود نداشته باشد، لاستیک بایاس است.

اندازه اینچ :

5.00-16: این نمونه شماره ای است که شما به دنبال معنای آن هستید.

اولین عدد (5.00) پهنای لاستیک بر حسب اینچ است.

عدد دوم اندازه رینگ یا قطر رینگ است که در این مورد 16 اینچ است.

آیا می توانید لاستیک های پهن تری را روی موتور سیکلت خود قرار دهید؟

پهن تر یا باریک تر از سازنده موتور سیکلت توصیه نمی شود، مگر اینکه چرخ های خود را به صورت مناسب ارتقا دهید تا اندازه لاستیک بزرگتر یا باریک تر را بپذیرید. اما معمولا تا یکی دو سایز بزرگتر اگر به دو شاخ فشار وارد نشود امکانش هست.

جهت  ارتباط با فروشگاه استار سیکلتی کلیک کنید

 

خروج از نسخه موبایل