ورزشی

لازم است ورزشکاران علاوه بر افتخار آفرینی در میادین بین‌المللی در حوزه فرهنگی نیز افتخارآفرینی کنند

کلهر: لازم است ورزشکاران علاوه بر افتخار آفرینی در میادین بین‌المللی در حوزه فرهنگی نیز افتخارآفرینی کنند

معاون امور فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: مسایل فرهنگی باید به نوعی در ورزشکار نهادینه شود.

به گزارش خبرگزاری اخبار ورزشی، صبح امروز اولین نشست هم اندیشی بررسی مسائل فرهنگی در بازی های آسیایی هانگژو ۲۰۲۳ در دفتر معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

این نشست در ۳ دوره با حضور روسای فدراسیون‌هایی که سهمیه حضور در بازی‌های آسیایی را کسب کرده‌اند به منظور بررسی مسائل فرهنگی کاروان اعزامی به هانگژو با مدیریت سینا کلهر، معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی برگزار خواهد شد.

در آغاز، سینا کلهر ضمن تاکید بر اهمیت رعایت امور فرهنگی در میادین بین المللی، گفت: باتوجه به اینکه ورزشکاران اعزامی به مسابقات بخشی از افراد جامعه و نمادی از فرهنگ کشورشان هستند، لازم است علاوه بر افتخار آفرینی قهرمانی برای وطنشان در حوزه فرهنگی نیز افتخار آفرینی کنند.

وی افزود: فرهنگ را نمیتوان به شخصی تحمیل کرد، بلکه مسائل فرهنگی باید در طولانی مدت توسط خانواده، جامعه، مدارس، اردوهای ورزشی و…. به فرد آموزش داده شود و به طوری در آداب و رفتارش نهادینه شود که ورزشکار با تعصب، محافظ فرهنگ خود و کشورش در میادین ورزشی باشد.

همچنین علی احدی یادآور شد: لازمه رعایت فرهنگی ورزشکاران آموزش اخلاق حرفه ای است قطعا ورزشکاری که در اخلاق حرفه ای باشد ، در مسابقات علاوه بر اینکه حرفه ای مبارزه خواهد کرد حرفه ای نیز رفتار خواهد کرد و اخلاق حرفه‌ای اوج فرهنگ ورزشکار است.

مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه انجام فعالیت مؤثر فرهنگی نیازمند همدلی و انسجام بازوهای فرهنگی ورزش است، گفت: برگزاری این نشست‌ها در راستای ایجاد تعامل با فدراسیون‌های ورزشی است و چه بهتر است که تعامل و همدلی در بین مسئولین فرهنگی فدراسیون‌ها با هم در یک جهت و با ورزشکاران از جهت دیگر برقرار شود.

در ادامه روسای فدراسیون‌های حاضر به تبادل نظر با یکدیگر پرداختند و همچنین پیشنهاداتی در راستای آموزش، توسعه و حفظ مسائل فرهنگی در جامعه ورزشی و کاروان ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو ارائه دادند.

لازم به ذکر است در نشست امروز، حجت الاسلام علی احدی مدیرکل دفتر فرهنگی وزارت ورزش و جوانان و روسای فدراسیون های فوتبال، بسکتبال، قایقرانی، ورزش های رزمی، شمشیربازی، کاراته، گلف، بدمینتون و کبدی حضور داشتند.

 انتهای پیام/

 






آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

دکمه بازگشت به بالا