ورزشی

لزوم تشکیل قرارگاه انتخاباتی در دانشگاه‌ها

لزوم تشکیل قرارگاه انتخاباتی در دانشگاه‌ها

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان گیلان تأکید کرد که با در نظر گرفتن ظرفیت تشکل‌های استادان متعهد و صاحب ایده می‌توان با تشکیل قرارگاه انتخاباتی در دانشگاه‌ها زمینه‌سازی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، سومین جلسه شورای فرهنگی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان گیلان با موضوع «نقش و اثرگذاری دانشگاه‌ها در انتخابات» با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار گیلان، رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان گیلان، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، جمعی از رؤسا، معاونان فرهنگی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی استان گیلان به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در سالن سردار سلیمانی این واحد دانشگاهی برگزار شد.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان گیلان در این جلسه ضمن قدردانی از میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت گفت: دانشگاهیان دانشگاه‌های گیلان باید ضمن بسترسازی مناسب توسط تشکل‌های استادان و دانشجویان و با دعوت از نامزدها و بیان برنامه‌های پیشنهادی آنان، زمینه مشارکت را افزایش دهند و دانشجو، جنبش و تشکل‌های دانشجویی به خاطر اینکه دچار انفعال نشوند باید توسط استادان تشویق و ترغیب و حضور چهره به چهره داشته باشند تا آنها ترغیب شوند.

حجت‌الاسلام علی‌محمد عباسی افزود: ظرفیت دانشجویی و تشکل‌ها در دانشگاه‌ها بسیار مؤثر است و با در نظر گرفتن ظرفیت تشکل‌های استادان متعهد و صاحب ایده می‌توان با تشکیل قرارگاه انتخاباتی در دانشگاه‌ها زمینه‌سازی کرد.

دشمن‌شناسی ریشه رفع تمامی مشکلات است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان هم با بیان مشکلات کشور ناشی از عدم آگاهی و ناتوانی مردم در مواجهه با شبهات مطرح شده از سوی دشمن قسم‌خورده انقلاب اسلامی، گفت: ریشه بسیاری از مشکلات کشور به‌خصوص اقتصادی در این است که ما در خودسازی و دشمن‌شناسی با مشکل مواجه هستیم.

محمد جلائی با تبریک ایام‌الله دهه فجر ادامه داد: دهه فجر، دهه جشن انقلاب است و ما باید از این فرصت برای بیان دستاورد‌های آن استفاده کنیم و دانشگاه‌ها باید در تجزیه، تحلیل و تبیین این دستاورد‌ها برای نسل جوان کمک کنند.

وی با اشاره به نقش تاریخی ملت ایران در پیروزی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: هیچ کشوری در جهان وجود ندارد که بتواند درباره مردم‌سالاری با جمهوری اسلامی مقایسه کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان تأکید کرد: ریشه بسیاری از مشکلات اقتصادی ما در این است که در خودسازی و دشمن‌شناسی مشکل داریم.

لزوم تشکیل قرارگاه انتخاباتی در دانشگاه‌ها

جلائی با اشاره به انتخابات پیش رو افزود: ۱۱ اسفندماه همگی پای صندوق‌های رأی حاضر خواهیم شد؛ چراکه انتخابات امسال تجلی رقابت و مشارکت بوده و سلامت انتخابات مانند رقابت و مشارکت بسیار حائز اهمیت است و تمام تلاش خود را برای تحقق این امر به‌کار خواهیم بست.

وی اضافه کرد: در این راستا دانشگاه‌ها نقش بسیار مهمی را در تبیین دستاورد‌های انقلاب اسلامی دارند که باید در دانشگاه‌ها با برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و تریبون‌های آزاد پرده از چهره اصلی دشمنان بردارند تا با شناختی که جوانان پیدا می‌کنند، زمینه‌های مشارکت حداکثری در انتخابات ۱۴۰۲ فراهم آید.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان هم در این نشست گفت: شورای فرهنگی دانشگاه‌های استان گیلان که در موضوعات مختلف، محلی برای هم‌اندیشی و ارائه دیدگاه‌هاست؛ با توجه به اینکه ما ۱۱ اسفندماه دو انتخاب مهم و سرنوشت‌ساز دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و همچنین مجلس خبرگان رهبری را در پیش داریم، دانشگاه‌ها همواره در امر انتخابات پیشگام بودند و برگزاری اینگونه جلسات نوعی مشاوره فکری بین دانشگاه‌ها، حوزه‌های فرهنگی، ایجاد هم‌افزایی و پیگیری وحدت رویه در مشارکت حداکثری در تبیین موضوعات انتخاباتی در جامعه مؤثر باشد.

لزوم تشکیل قرارگاه انتخاباتی در دانشگاه‌ها

محمد دوستار اضافه کرد: هدف از برگزاری اینگونه جلسات این است که نشاط سیاسی در محیط‌های دانشگاهی ایجاد شود و باید در این زمینه بسترسازی‌های لازم را انجام دهیم.

وی مطرح کرد: امروز دانشگاه آزاد اسلامی با ۱۴ واحد و مراکز دانشگاهی و داشتن بیش از ۳۹ هزار دانشجو در سراسر استان گیلان می‌تواند در ۱۴ دانشگاه مستقر در ۱۴ شهرستان با برگزاری جلسات مختلف با اقشار مردم و دانشجویان در دانشگاه‌ها اقدامات تحلیلی و تبیینی انتخابات را انجام دهند.

دکمه بازگشت به بالا