اقتصادی

‌لزوم توقف ساخت‌وسازهای خارج از ضوابط در منظر فرهنگی هورامان

‌لزوم توقف ساخت‌وسازهای خارج از ضوابط در منظر فرهنگی هورامان

اخبار ورزشی/کردستان معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان خواستار توقف ساخت‌وسازهای خارج از ضوابط در منطقه جهانی هورامان/ اورامان شد.

فرزامی امروز (۲٤اردیبهشت) در جلسه بررسی مسائل و مشکلات مربوط به هورامان که با حضور سرپرست پایگاه جهانی منظر فرهنگی هورامان و بخشداران این منطقه برگزار شد، اظهار کرد: بافت‌های تاریخی هر شهر و روستایی نمایانگر فرهنگ و هویت آن منطقه است.
 
معاون میراث‌فرهنگی با تاکید بر حفظ و حراست از بافت تاریخی و سیما و منظر فرهنگی این سایت جهانی عنوان کرد: حفظ بافت معماری سنتی منطقه جهانی هورامان هم یکی از نیازهای اصلی و مهم است که باید در اولویت قرار گیرد.
 
وی با بیان اینکه صدور مجوزهای خارج از ضوابط حفاظت از بافت تاریخی به‌یکی از چالش‌های پایگاه منظر فرهنگی هورامان تبدیل شده است، افزود: انتظار داریم مسئولان مربوطه ضمن توجه به وضعیت این منطقه، مجوزهای خارج از ضوابط را متوقف نماید.
 
فرزامی ضمن دعوت از مردم برای حفاظت و پاسداری از تنها اثر ثبت‌جهانی استان، خاطرنشان کرد: امیدواریم با همکاری و تعامل بیش‌ازپیش دستگاه‌های دولتی، بخش خصوصی و مردم منطقه هورامان و همچنین رعایت ویژگی‌های مبتنی بر اصالت این منطقه، شاهد معرفی صحیحی از ظرفیت‌های بی‌نظیر منظر فرهنگی هورامان باشیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا