ورزشی

لغو سفرهای هوایی عتبات در نوروز ۱۴۰۲؛ اعزام‌های هوایی انفرادی است

آنا گزارش می‌دهد؛

سفرهای زیارتی به عتبات در نوروز ۱۴۰۱ فقط زمینی انجام می‌شود و به دلیل افزایش نرخ بلیت پرواز عتبات، هیچ اعزامی تا دوم فرودین به صورت هوایی صورت نمی‌گیرد.

به گزارش خبرنگار دین و آئین خبرگزاری آنا، سفرهای زیارتی به عتبات برای نوروز ۱۴۰۲ فقط به صورت زمینی انجام می‌شود و هیچ اعزامی به صورت هوایی از ۲۴ اسفند تا دوم فرودین تدارک دیده نشده است.

البته دلیل این امر‌بالا بودن هزینه پروازهای عتبات و کاهش تعداد این پروازها است. درحالی که به نظر می‌رسید با توجه به افزایش تقاضا برای این سفرها در هفته‌های اخیر، برنامه‌ای به منظور اعزام هوایی زائران هم برنامه‌ریزی شود و حتی مذاکرات ۲ وزیر برای برقراری سفرها نتیجه‌بخش باشد.

اما به دلیل افزایش نرخ بلیت پروازها، اعزام کاروان‌های عتبات در نوروز فقط زمینی است و متقاضیان همچنان می‌توانند به صورت زمینی برای این سفر برنامه‌ریزی کرده و در کاروان‌ها ثبت‌نام کنند.

هزینه سفر عتبات نیز تا هشت میلیون تومان اعلام شده است که نسبت به هفته‌های جاری تفاوت چندانی نداشته و حتی در برخی از بسته‌های زیارتی شاهد کاهش هزینه هستیم.

سال‌های گذشته قبل از شیوع کرونا در ایام نوروز بیش از ۱۰۰ هزار ظرفیت سفر اعلام می‌شد که به دلیل محدودیت زمانی در سال جاری، این ظرفیت کاهش بافته است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا