ورزشی

لیست رسانه‌ها برای اعزام به قطر نهایی شده و تایید وزارت ارشاد مانده است

سینا کلهر: لیست رسانه های سفر به قطر از سوی وزارت اطلاعات نهایی و تایید شد

منظور وزیر ورزش و جوانان از اعزام خبرنگاران به قطر برای پوشش مسابقات جام جهانی 2022.

به گزارش خبرگزاری اخبار ورزشی، سینا کلهر در حاشیه مراسم رونمایی از تیم ملی فوتبال کیشورمان که در برج میلاد برگزار شد، اظهار داشت: لیست رسانه های اعزامی به جام جهانی نهایی شده و تنها با تایید وزارتخانه است. از ارشاد باقی مانده است. طبق قانون باید لیست را نهایی کنیم و برای وزارت ارشاد باید شروع کنیم. به محض تایید لیست نهایی در وزارت ارشاد که چه چیزی ارسال کنیم، هفته آینده تشکیل جلسه می دهیم و کار اعزام و اسکان مجدد را نیز انجام می دهیم و مشکلی پیش نمی آید. ما فقط منتظریم تا لیست نهایی خبرنگاران و عکاسان برای اعزام کاروان رسانه ای به قطر ارسال شود.

وی افزود: بر اساس قانون نظارت بر سامانه رسانه و روزنامه نگاری بر عهده وزارت ارشاد است. برای انتخاب اولیه یک کمیته کمیته ای تشکیل شد و با چند شاخص که خود فدراسیون پیشنهاد داده بود لیست اولیه تایید شد از جمله اینکه در مرحله اول تیم ملی این رسانه ها فعال بود، ورزش فعال داشت. بخش و همچنین باید 2 یا سه نشانگر دیگر داشته باشد. لیست اولیه دو بار در فدراسیون تهیه و بازنگری شد، آنچه فرستادیم و طبق قانون چه چیزی باید به نهاد تخصصی ارسال کنیم. به محض اعلام نتیجه نهایی این موسسه تخصصی کار اعزام و بلیت را انجام می دهیم و دوره آشنایی با خبرنگاران در تهران یا کیش برگزار می کنیم. این نشست برای اطلاع رسانی به خبرنگاران نیست، بلکه مجموعه ای از قوانین و مقررات در کشور قطر است و محدودیت ها، چارچوب ها، مسائل امنیتی و خبری در قطر وجود دارد که به اطلاع خبرنگاران خواهیم رساند.

کلهر در خصوص هزینه های اعزام خبرنگاران از سوی وزارت ورزش نیز گفت: حمایت هایی که دولت انجام خواهد داد در اختیار وزارت ورزش و جوانان است و بخشی کار توسط فدراسیون و بخشی دیگر توسط فدراسیون تقسیم می شود. وزارت ورزش . . شاید یک سوم هزینه را وزارت ارشاد بپذیرد.

وی در خصوص قیمت بلیت پرواز رفت و برگشت جام جهانی خاطرنشان کرد: قیمتی که وزارت راه رسما اعلام کرد 13 میلیون و 500 هزار تومان رفت و برگشت بوده که متاسفانه این قیمت در سامانه درج نشده است و اکنون تمام وقت تلف شده است این امکان وجود دارد که اعلام شود و مردم بتوانند از سیستم بلیط تهیه کنند. در حال حاضر تعداد قابل توجهی 5 میلیون و 400 بلیت خریداری شد و من 3 روز در سامانه قطری تعلیق شدم اما باز هم تحولی ایجاد شد. اکنون مذاکره بر این است که 13 میلیون بلیت در این بازه قیمتی فروخته شود و سخنگوی دولت نیز قول داد که پرواز ایران و قطر با این قیمت فروخته شود و امیدوارم در هفته جاری مشخص شود.

انتهای پیام//





آیا این خبر مفید است؟

بر اساس نتایج 0 من موافقم با 0 رای مخالف

دکمه بازگشت به بالا