اقتصادی

مامور پلیسی که جورج فلوید را به قتل رساند به ۲۲ سال و نیم زندان محکوم شد

درک شوئن ، افسر پلیس که جورج فلوید را کشت ، به 22 سال و نیم زندان محکوم شده است. او اندکی پیش از قرائت حکم در دادگاه به خانواده جورج فلوید تسلیت گفت ، اما از کاری که کرد پشیمان نشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران به نقل از یورونیوز ، قاضی پس از خواندن حکم گفت که تصمیم وی “تحت تأثیر احساسات ، صمیمیت یا فشار عمومی” گرفته نشده است. وی همچنین گفت که به دنبال “ارسال پیام” از تصمیم نیست.

وكیل خانواده جورج فلوید از تصمیم دادگاه استقبال كرد و آن را “آشتی ملی” خواند. خواهر جورج ، بریژیت فلوید ، که بنیاد را به یاد برادرش تاسیس کرد ، در بیانیه ای گفت که حکم دادگاه نشان می دهد که “بالاخره خشونت پلیس جدی گرفته می شود.”

در جلسه دادگاه روز جمعه ، نزدیکان جورج فلوید از وی ادای احترام کردند و جیانا ، دختر 7 ساله فلوید ، غم و اندوه خود را از دست دادن پدرش در یک کلیپ ویدیویی ابراز کرد.

درک شووین ، افسر سابق پلیس مینیاپولیس ، 25 مه سال گذشته زانوی خود را به مدت 9 دقیقه بر روی گردن جورج فلوید فشار داد و او را کشت. انتشار فیلم مرگ یک سیاهپوست آمریکایی اعتراضات گسترده ای را برانگیخت و به جنبشی ملی برای عدالت نژادی تبدیل شد.

درک شوئن 45 ساله در ماه آوریل به جرم نقش در مرگ جورج فلوید به جرم “قتل درجه دو” و “قتل عمدی درجه دو” محکوم شد. جنایاتی که می توانست تا 40 سال زندان برای او داشته باشد.

قاضی ساعاتی قبل از قرائت حکم ، درخواست درک شوئن برای دادرسی جدید را رد کرد.

در جلسات دادگاه ، 38 شاهد و کارشناس ، از جمله کارشناسان پلیس و پزشکان ، در سه بخش جداگانه تلاش کردند عکس ها ، نمودارها و فیلم هایی را از نحوه کشته شدن افسر پلیس جورج فلوید با زانو زدن روی گردن خود ارائه دهند.

از طرف دیگر ، وکلای چاوین ادعا کردند که استفاده از زور توسط افسر پلیس “اگرچه” ملایم نیست ، “صحیح” است و افزودند که جمعیت مشتاق جمع شده در اطراف پلیس تمرکز وی را برهم زده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا