اقتصادی

متحدان اطلاعاتی آمریکا نظر ترامپ درباره منشأ کرونا را رد کردند/ نگرانی غرب درباره لغو محدودیت‌ها

براساس اعلام آژانس خبری بین المللی ، آخرین آمار نشان می دهد که بیش از 3 میلیون و 646 نفر در جهان تاکنون به کرونا آلوده شده اند و بیش از 252 هزار نفر به دلیل آن جان خود را از دست داده اند.

بیشتر بخوانید:

فعالیت های مذهبی در فرانسه از قبل از سر گرفته می شود

تیدروس ادیانوم ، مدیرکل سازمان بهداشت جهانی ، از تعهد کشورها برای شرکت در برنامه جهانی Quaid-19 و تحقیق و توسعه در زمینه تولید واکسن و امکانات تشخیصی و درمانی برای این بیماری قدردانی کرد.

Chopsticks Tadros

تادان اذانوم ، مدیر کل سازمان بهداشت جهانی

وی تصریح کرد: موفقیت واقعی در مقابله با هاله به سرعت تولید مراکز درمانی بستگی ندارد ، بلکه به تضمین توزیع عادلانه تسهیلات از جمله واکسن یا دارو برای ویروس در بین همه اقشار جامعه جهان بستگی دارد.

مدیرکل سازمان بهداشت جهانی (WHO) اظهار داشت: احتمال ادامه شیوع خوردگی در سراسر جهان برای محافظت از جمعیت این سیاره از ویروس ضروری خواهد بود. کمتر از دو سوم پرسنل پزشکی در سراسر جهان مجهز به ضد عفونی کننده دستی هستند و حدود 3 میلیارد نفر در سراسر جهان بدون صابون و آب در خانه ندارند.

آمریکا

متحدان اطلاعاتی آمریكا دیدگاه رئیس جمهور دونالد ترامپ درباره دارایی كرونا را بعید بعید دانست. مقامات اروپایی گفتند که یافته های واحد اطلاعات مشترک FAOAIS نشان داد که آنها معتقدند رها شدن تصادفی ویروس کرونا از یک آزمایشگاه بسیار بعید است و منبع ویروس این بازار است.

دونالد ترامپ

رئیس جمهور دونالد ترامپ

فاواز یک فدراسیون اطلاعاتی از پنج کشور است: ایالات متحده ، استرالیا ، انگلستان ، کانادا و نیوزلند که با هم برای استراق سمع و استراق سمع کار می کنند.

مایکل رایان ، مدیر اجرایی برنامه اضطراری WHO ، گفت: این آژانس هنوز هیچ اطلاعاتی از ایالات متحده دریافت نکرده است که نشان می دهد کورو ویروس منشاء طبیعی ندارد.

وی افزود: از دیدگاه ما ، این یک حدس است و مانند هر مدرک دیگری ، ما از دریافت اطلاعاتی که نشان دهنده منشا ویروس است ، بسیار هیجان زده می شویم.

در همین حال ، وزارت خزانه داری اعلام کرد که حدود 3 تریلیون دلار بودجه اضطراری برای شیوع Corona در سه ماهه دوم سال 2020 وام خواهد گرفت.

این وزارتخانه اعلام کرد: تأخیر در پرداخت مالیات های اعمال شده برای افراد و شرکت ها برای ماه ها و همچنین تحمیل هزینه های هنگفت مربوط به همه گیر کرونا ، در ژوئن سال جاری نیاز به وام 3 میلیارد دلار دارد.

این موسسه معتبر مدل سازی در دانشگاه سیاتل ، که اغلب توسط کاخ سفید و ایالات متحده به عنوان منبع پیش بینی شیوع اورا مورد استناد قرار گرفته است ، در اصلاحات در مدل خود گفت: 135000 نفر تا 4 آگوست در اثر کرونا ویروس خواهند مرد. جریان منتظر است. این مرکز گفت: افزایش ترافیک و رفع زود هنگام محدودیت ها از مهمترین دلایل تغییر بوده است.

این مؤسسه با تشریح اصلاحات جدید اظهار داشت: با انتظار افزایش حرکات و تعامل بین افراد در 31 ایالت تا هفته آینده ، علاوه بر محدودیت در مسافت فیزیکی ، از مردم انتظار می رود نقش حاملهای کروناویروس را نیز ایفا کنند. آنها بازی خواهند کرد.

Coronavirus در جهان گسترش یافته است

آنچه آکادمی گفته است با ترس کارشناسان طی چند هفته گذشته مطابقت دارد که در صورت رفع محدودیت های تاج زود هنگام ، گسترش تاج در ایالات متحده آمریکا در اواخر ماه مارس و اوایل آوریل به اوج خود باز خواهد گشت. بار دیگر شاهد افزایش نجومی در تعداد بیماران ، هجوم بیماران به بیمارستان ها و کمبود تخت بیمارستان و یک بخش مراقبت های ویژه برای بیماران مبتلا به بیماری جدی خواهیم بود.

پنتاگون می گوید ، تعداد مبتلایان به كروناویس در ارتش آمریكا ، از جمله ارتش ، خانواده های آنها ، كارمندان ملکی و پیمانکاران ، از 7،400 نفر گذشته است.

پنتاگون رقمی را به آمار کشته شدگان در کرونا اضافه نکرده است ، و آمار کشته شدگان آن 27 نفر است. از 4،912 نفر در ارتش آمریكا ، 10،323 نفر در ارتش آمریكا ، 338 مورد در نیروی هوایی ، 428 در تفنگداران دریایی و 2.036 نفر در دریایی هستند. نیروی دریایی

در حال حاضر ، تعداد مبتلایان به ویروس كرونا در آمریكا به بیش از 212 میلیون نفر رسیده است و تعداد قربانیان كرونا از 69 هزار نفر فراتر رفته است.

اروپا

کمیسیون اروپا یک پروژه بین المللی را برای تأمین بودجه تحقیقات در زمینه تولید واکسن و تولید دارو برای مقابله با گسترش مجرای مختلف آغاز کرده است. رئیس کمیسیون اروپا ، اروزولا وان در Dalen ، خواستار کمک های 8 میلیارد و 300 میلیون دلار برای تأمین اعتبار این تحقیق از طریق یک نشست مجازی با رهبران 30 کشور است.

قرار است کمیسیون اروپا یک میلیارد دلار مبلغ مورد نیاز را بپردازد و نروژ اعلام کرده است که همان مبلغ را در برنامه کمیسیون اروپا سرمایه گذاری خواهد کرد.

فرانسه و آلمان نیم میلیارد یورو (حدود 550 میلیون دلار) به این صندوق اختصاص داده اند.

رئیس جمهور فرانسه امانوئل ماکرون گفت: “هیچ کشوری نمی تواند به تنهایی از بحران کرونا خارج شود.”

امانوئل ماکرون

رئیس جمهور فرانسه امانوئل ماکرون

وی افزود: پس از واکسن کروناویروس ، باید آن را به صورت انبوه تولید کرده و آن را برای عموم توزیع کنیم. ما باید تحقیق در مورد داروها و واکسن ها را سرعت بخشیده و آنها را در دسترس همه قرار دهیم.

تاکنون در فرانسه 169462 نفر به ویروس Corona آلوده شده اند و 25.201 نفر نیز بر اثر این بیماری جان باخته اند.

صدراعظم آلمان ، آنگلا مرکل نیز در کنفرانس اهداکنندگان در مورد هاله صحبت کرد و گفت که آلمان 525 میلیون یورو در تلاش برای مبارزه با ویروس آئولا کمک خواهد کرد.

تا به امروز 166152 نفر به ویروس Corona در آلمان آلوده شده اند و 6993 نفر بر اثر این بیماری درگذشت.

اسقف دیگر در کلیسای ارتدکس روسیه در مسکو به دلیل ویروس Koronian درگذشت. دو کشیش نیز روز گذشته از تاج در شمال غربی مسکو درگذشت. یک ماه پیش ، کلیساهای روسیه به دلیل هاله گسترده ، تعطیل شدند.

پاکسازی گسترده در برابر coronavirus در جهان

وزارت بهداشت روسیه از دانشجویان پزشکی دعوت کرده است تا در بیمارستان های مسکو و همچنین در معالجه بیماران مبتلا به تاج ، ماهانه 175000 روبل (2400 دلار) در ماه درآمد کسب کنند.

کمیته پیشگیری کورونا روسیه اعلام کرد که 10561 کورونا دیگر در 24 ساعت گذشته دستگیر شده است. در 24 ساعت گذشته 76 نفر از کرونا ویروس جان باخته اند.

تا به امروز 145268 نفر به ویروس Corona در روسیه آلوده شده اند و هزار و 356 نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

غرب آسیا

از ابتدای محدودیت قرنطینه توسط رژیم صهیونیستی ، تعداد مبتلایان به کرونا ویروس در فلسطین اشغالی از 16000 فراتر رفته است.

طبق گفته وزارت بهداشت اسرائیل ، در 24 ساعت گذشته 44 نفر دیگر به ویروس Corona آلوده شده اند.

براساس اطلاعات “اورشلیم پست” ، تعداد کل افراد مبتلا به HIV در فلسطین اشغالی به 16246 نفر افزایش یافته است که 72 نفر از آنها در شرایط بحرانی قرار دارند. تعداد کشته ها از کرونا به همراه چهار کشته دیگر به 235 نفر رسید.

مقامات ارشد وزارت بهداشت اسرائیل اخیراً گفتند كه تل آویو اقدامات لازم را برای ایجاد یك شبكه در مقیاس بزرگ برای نظارت بر شیوع تاج ویروس در فلسطین اشغالی و انجام تعداد زیادی آزمایش برای ویروس انجام نداده است و برای موج دوم آماده نشده است.

رجب طیب اردوغان ، رئیس جمهور ترکیه گفت كه روند عادی سازی علیه تاج ویروس در این كشور اولین قدم برای عادی سازی اوضاع در این ماه خواهد بود. وزارت بهداشت ترکیه پروتکل های بهداشتی را که در دوره عادی سازی اعمال می شود ، برای کلیه ادارات ارائه خواهد داد.

وی افزود: همه موسسات و شرکت ها طبق این پروتکل ها فعالیت خود را ادامه خواهند داد. ممنوعیت افراد بالای 65 سال و زیر 20 سال چهار ساعت در روز برداشته می شود.

آسیا

شینزو آبه ، نخست وزیر ژاپن ، به کنفرانس اهدا کنندگان برای مبارزه با هاله گفت که توکیو به مبارزه با ویروس اورا 800 میلیون دلاری کمک می کند.

در ژاپن 15،078 نفر به ویروس Corona آلوده شده اند و 536 نفر بر اثر این بیماری درگذشت.

انتهای نامه / 4106/4033 / پ

دکمه بازگشت به بالا