ورزشی

محرم نویدکیا سرمربی سپاهان می‌شود؟

با استعفای قلعه نویی از سمت سرمربی سپاهان و اوضاع وخیم این تیم برای کسب سهمیه آسیا و رقابت های آینده لیگ قهرمانان آسیا ، گزینه های زیادی برای نیمکت سپاهان پیشنهاد شده است.

طبق گزارشات شفاف، یکی از گزینه های رنگارنگ در حال حاضر محرم نویدکیا ، افسانه باشگاه سپاهان است. محرم که دو یا سه فصل از فوتبال خود را ترک کرده است ، اکنون توسط مدیران سپاهان در نظر گرفته شده است تا هواداران را جلب کنند. رئیس کارخانه فولاد مبارکه می خواهد محرم نویدکیا همان نقش فرهاد مجیدی در استقلال را در سپاهان بازی کند و او تاکنون نیز موفق شده است.

موج جذب سرمربی اخیر بازنشسته در فوتبال اروپا چندین سال به طول انجامید و در آخرین مورد ، انتصاب آندره پیرلو به عنوان سرمربی یوونتوس نشان می دهد که تاکتیک های مدیریت تیم اروپایی نیز تغییر کرده است. البته در بین این مربیان ، فقط زیدان در رئال مادرید موفق است و مربیانی همچون گتوزو ، لمپارد ، سیدورف ، اینزاگی ، نیکو کوواچ و بسیاری از بازیکنان یک دهه گذشته که لباس مربی پوشیدن را بر تن دارند ، اکنون تجربه کسب کرده و به دور از مربیانی مانند یورگن هستند. کلوپ ، گواردیولا ، مورینیو ، ونگر ، آنچلوتی و غیره.

احمد جمشیدیان بازیکن سابق پیراهن زرد اصفهانی در مورد اینکه آیا فکر می کند محرم نویدکیا احتمالاً برای بقیه بازی روی نیمکت سپاهان خواهد نشست. وی اظهار داشت: در فوتبال جهان شاهد هستیم که آنها در سنین جوانی در حال حرکت هستند و مربیانی مثل پیرلو ، لمپارد و سالسشایر روی نیمکت تیم بزرگ می نشینند .در ایران بسیاری از باشگاه ها این کار را شروع کرده اند به عنوان مثال در استقلال فرهادی مجیدی می نشیند. می توان گفت محرم نویدکیا نیز فرهاد مجیدی در سپاهان است اما استفاده از آن برای هر دو بازی امکان پذیر نیست.

محرم نویدکیا سرمربی سپاهان شد؟

جمشیدیان ادامه داد: اگر سپاهان بخواهد براساس دانش ما در مورد این باشگاه تغییری ایجاد کند ، این اتفاق برای فصل آینده رخ می دهد. سپاهان توانست دو مسابقه بعدی خود را با همین مربی به پایان برساند. کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا نیز گامی بزرگ برای سپاهان خواهد بود و عدم حضور وی می تواند برای باشگاه سپاهان مضر باشد. فکر نمی کنم محرم نویدکیا یا سایر مربیان برای دو مسابقه در نظر گرفته شوند اما محرم می تواند یکی از گزینه های هدایت این تیم در فصل آینده باشد.

جمشیدیان در مورد حضور امیر قلعه‌نویی با سپاهان برخلاف بازیهای قبلی که به طور گسترده برنده تیم زرد در این رقابت محسوب می شوند ، اظهار داشت: “به نظر من ، در فاصله بین لیگ و بازی سقوط بهبودی روانی خوبی ندارد.” دلیل آن شکست تیم نساجی است. در این بازی سپاهان خوب بازی کرد ، توانست 5 بار گلزنی کند و شانس های زیادی هم داشت اما در نهایت باخت.

جمشیدیان در پاسخ به این سؤال كه آیا سپاهان امیدوار به كسب سهمیه است ، گفت: “بله ، با توجه به نتایج به دست آمده در لیگ و به خصوص سری فولاد ، سپاهان با شاهرخودرو بازی 6 امتیازی دارد.” فکر می کنم دریافت سهمیه هنوز در دست آنها نیست و خیلی دور نیست ، اما بهبودی تیم پس از سه شکست متوالی بزرگترین و مهمترین نگرانی است.

وی در مورد استعفای امیر قلعه‌نوی از سمت سرمربی سپاهان گفت: این رویداد بسیار تکان دهنده است. تا آنجا که من می دانم به جز کوتاه مدت با ملوان ، هیچ سابقه ای درباره استعفای وی در دست نیست. به نظر من حضور قلعه نو در سپاهان سال گذشته باعث شده این تیم دوباره به یکی از نقاط قوت فوتبال ایران تبدیل شود. امسال ، برنامه سپاهان این است که در دو فصل حداقل یکی از چهار جام را کسب کند. ایده این باشگاه و امیر قلعه‌نویی این بود که آنها می توانند نتایج بهتری کسب کنند ، اما آنطور که فکر می کردند اتفاق نیفتاد. با این وجود سپاهان همیشه در زمان حضور امیر قلعه نویی یکی از احزاب خواستار بوده است.

هافبک پیشین سپاهان تصریح کرد: در چند هفته اخیر تحت فشار بسیاری از طرفداران سپاهان قرار گرفته است و به دلیل نتایج و بسیاری از حوادث دیگر راهی برای تغییر اوضاع پیدا کرده است. من نمی دانم که سپاهان شخص دیگری را به کادر فنی اضافه می کند یا فکر می کنم او کار خود را با همان مربی تمام کند.

دکمه بازگشت به بالا