ورزشی

محصص: کیفیت لیگ کم نشده، شگفتی‌ها بیشتر شده است

رئیس کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال گفت: لیگ برتر ما باید کلاس جهانی باشد و حداقل یک ، دو یا سه بازیکن خارجی را که در جام جهانی یا لیگ قهرمانان یا در یکی از تیم های برتر جهان بازی کرده اند ، بیاورد.

مرتضی محصص در مصاحبه با اخبار ورزشی ، در مورد عملکرد بازیکنان خارجی در لیگ برتر ، البته تعداد اندک ، اظهار داشت: بالاخره باید به معیارهای جدی نگاه کنیم تا در لیگ به کیفیت بالاتری برسیم. باید ببینیم عوامل لیگ از جمله داوران ، مربیان ، بازیکنان و مسئولان چگونه عمل می کنند. برخی از بازیکنان ما خارجی هستند. تعداد آنها کم است و یکی از دلایل آن مشکلات مالی باشگاه است. من فکر نمی کنم هیچ یک از این بازیکنان در سطح جهانی باشند و تاکنون هیچ بازیکن بزرگی که در لیگ ایران در جهان درخشیده باشد نداشته و نداریم. آنها ممکن است بازیکنان خوب و قابل احترامی باشند اما از هیچ بازیکنی نمی توان به عنوان بازیکن نخبه و فوق ستاره یاد کرد. دلیل آن روشن است و یکی از دلایل آن موضوع قراردادها است.

لیگ ایران در آسیا مورد احترام است

وی ادامه داد: این مشکل هیچ ارتباطی با کیفیت لیگ ما ندارد زیرا با جسارت می گویم لیگ برتر ما با تمام مشکلات و زیرساخت هایش در آسیا محترم است. من به کشورهایی مانند ژاپن ، کره جنوبی ، استرالیا و چین رفتم و این را می دانستم. هر چند بار پرسپولیس ، ذوبوس ، سپاهان و استقلال به فینال آسیا صعود کنند و باید بگویم لیگ ما مورد احترام است. اما تفاوت عمده عدم استفاده از بازیکنان سطح بالا است و ما باید کیفیت بازیکنان خود را ارتقا دهیم.

آیا بازیکنان خارجی در لیگ ما متناسب با فرهنگ ، روش و ذهنیت ما هستند؟

محصص با بیان اینکه همه لیگ های جهان از بازیکنان خارجی استفاده می کنند ، گفت: “همه باشگاه ها از ملیت خود بازیکن استفاده نمی کنند و نقاط ضعفی در همه دنیا وجود دارد و ما می توانیم از بازیکنان خارجی استفاده کنیم.” اما یک سوال باقی مانده است. اینکه ما بازیکنانی را که به لیگ خود می آوریم فقط با قیمت مناسب جذب کنیم یا آنها را مطابق با سبک و فرهنگ باشگاه خود بیاوریم؟ فرقی نمی کند که ما پاتوس را داشته باشیم یا منشا or آن یا روش استنلی. البته نمی توانم بگویم که آنها بی تأثیر هستند زیرا بازیکنان بسیار خوبی هستند ، اما آیا آنها برای فرهنگ باشگاه ، روش ها و ذهنیت ما مناسب هستند؟

ما باید بازیکنان خارجی باتجربه ای در لیگ خود داشته باشیم

وی افزود: امروز چند سال پیش ژاپن یا قطر و چین را ببینید. آنها بازیکنانی را جذب می کنند که نه تنها در زمین بلکه در زمین نیز تأثیرگذار هستند. بازیکنان برجسته خارجی در زمین نیز می توانند زندگی حرفه ای خود را به ما منتقل کنند. زندگی حرفه ای نظم و انضباط و احترام به قضات است. زندگی حرفه ای یعنی داشتن برنامه 24 ساعته. ما می توانیم از بازیکنان برتر چیزهای زیادی یاد بگیریم. لیگ برتر ما باید کلاس جهانی باشد و حداقل یک ، دو یا سه بازیکن خارجی که در جام جهانی یا لیگ قهرمانان و یا در یکی از تیم های برتر جهان بازی کرده اند را بیاورد و این همچنین در مورد مربیان آنها که کار می کنند مهم است.

روزهایی که ما برای جلب بازیکنان فیلم تماشا می کردیم ، گذشته است

رئیس کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال با بیان اینکه در آن زمان اگر با دیدن فیلم می توانستیم بازیکن را به عنوان بازیکن خوب بشناسیم ، گفت: این روزها برای جذب بازیکن باید مدتی از بازیکن اخبار رسمی داشته باشید قدیمی ” ما فقط به اطلاعات ناقص اعتماد می کنیم و این اطلاعات وقتی کامل می شوند که دو یا سه سال بازیکن را دنبال کنیم. نه اینکه یک ماه آن را امضا کنید و برخی از بازی ها را تماشا کنید. در این صورت ، من فکر می کنم ما باید لیگ و سیستم را آماتور بنامیم.

در لیگ بیستم کیفیت پایین نیامدشوک بیشتر شده است

وی درباره اوضاع در لیگ 20 گفت: “همه لیگ های جهان تحت تأثیر کرونا هستند و بازی آنها تغییر کرده است.” لیورپول که امروز می بینیم دیگر سال گذشته لیورپول نیست و بارسلونا و سایر تیم ها نیز نیستند. در لیگ ایران هم همین طور است و بازیکنان و مربیان ما با ترس با حریفان خود روبرو می شوند. کیفیت کاهش پیدا نکرد ، اما شوک افزایش یافت. تیم های ضعیف می توانند تیم های قدرتمند را غافلگیر کنند زیرا آموزش و شرایط مانند گذشته نیست و شما نمی توانید برنامه ریزی کنید. فکر می کنم امسال سال جالبی بود. سپس می دانید که نتایج و اقدامات چقدر عجیب است.

چگونه بیش از درآمد باشگاه با بازیکنان خارجی قرارداد می بندیم؟

محصص درباره بسیاری از پرونده های شکایت باشگاه های ایرانی و خارجی ها به فیفا گفت: “ما می توانیم از اشتباهات خود درس بگیریم و اشتباهاتی که ما را به چالش کشیده است نباید تکرار شود.” این مسائل سالهاست که در لیگ های ما وجود دارد و این موارد زمانی اتفاق می افتد که ما از اشتباهات خود عبرت نگیریم. اگر یک درب کامل ببینیم و فقط یک بازیکن را بیاوریم ، احتمالاً با همان بازیکن با مشکل روبرو خواهیم شد. باید ببینیم که اداره حقوقی باشگاه با آنها چه تجربه و امکاناتی دارد. اگر بودجه ما کم باشد ، نمی توانیم بازیکنان گران قیمت را جذب کنیم. وقتی می دانیم بودجه باشگاه کم است ، وقتی می فهمیم قرارداد بیش از درآمد باشگاه است چگونه با یک بازیکن خارجی قرارداد می بندیم؟ البته من خوش بین هستم که به زودی با این مشکل روبرو نخواهیم شد وگرنه بسیار کم خواهند شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا