ورزشی

محک تیم ملی والیبال با مسابقات لیگ ملت‌ها/ شاگردان آلکنو برای المپیک توکیو تجربه اندوزی می‌کنند

به گزارش اخبار ورزشی؛ سومین دوره رقابت های لیگ ملی والیبال در حال حاضر از 7 ژوئن میزبانی می شود ایتالیا تیم ملی کشورمان هفته اول مسابقات را با دو شکست و یک پیروزی در جایگاه دوازدهم برگزار کرد برنامه موقعیت واقع شده است. تیم ملی والیبال ایران با اولین دوره لیگ ملی والیبال روبرو خواهد شد ژاپن آنها به اینجا رفتند اصلی باور نکردنی بود که این مسابقه با نتیجه 3 بر صفر به سود رقبای آسیایی خاتمه یافت. ژاپن یک رقیب جدی برای ایران است المپیک بنابراین ، تصمیمی علیه این تیم در نظر گرفته می شود ایران مهم است که در نهایت نتیجه مطلوب طرفداران والیبال حاصل نشود. بازی دوم تیم ملی با روسیه کشور ما برای سران برتر شما نیز ضرر است ، اما یکی از نکات مثبت این بازی استفاده و اعتماد آلکنو ، مربی شناخته شده تیم ملی کشورمان به بازیکنان جوان است. این سالهاست که ادامه دارد جامعه والیبال دنبال شد تیم ملی است. شاگردان آلکنو در آخرین بازی خود در هفته اول رقابت مقابل هلند آنها صف کشیدند که این بازی با نتیجه 3 بر 0 برای ایران به پایان رسید ، نتیجه ای که باعث امیدواری هم تیمی والیبال برای آینده شده است.

foto_۲۰۲۱-۰۵-۲۸_۱۸-۵۹-۱۴

محمدرضا داورزنی ، رئیس فدراسیون والیبال ، درباره نتایج تیم ملی در هفته اول مسابقات ، به خبرنگاران گروه ورزشی خبرگزاری اخبار ورزشی گفت: رقابت تیمی طبق برنامه پیش رفت. فقط در مسابقه اول اتفاقی برای سعید معروف افتاد که طبیعتاً تیم را از نظر روحی تحت تأثیر قرار داد. در واقع ، تیم شوکه شده بود ، اما به تدریج تیم به خود بازگشت. ما مقابل روسیه خوب بودیم و بازیکنان جوان ما در برابر هلند کار بزرگی انجام دادند. امیدوارم در مسابقه هفته دوم که از روز پنجشنبه آغاز می شود ، تیم در یک شرایط عادی و در یک وضعیت بهتر روبرو شود کانادا و سایر رقبا خواهند رفت. از ابتدا هدف ما آماده سازی تیم ها ، به ویژه تیم های جوان تر برای بازی های المپیک بود ، بنابراین تیم های مختلفی را در المپیک خواهیم دید.

ناصر شهنازی ، کارشناس والیبال ، در مصاحبه با اخبار ورزشی گفت: وقتی در یک تورنمنت شرکت می کنیم و هدف مشخص است ، مطمئنا امید بر اساس همان هدف خواهد بود. قبل از شروع مسابقات ، هدف فدرال از پیوستن به لیگ ملل آماده سازی برای بازیهای المپیک بود. در کنفرانس مطبوعاتی ، الکنو از این مسابقه به عنوان فرصتی برای شناخت بیشتر تیم نام برد ، بنابراین در شرایطی مانند این و با یک هدف مشخص ، انتظارات مردم فقط نتیجه گرایی نخواهد بود.

وی با اشاره به از دست دادن ژاپن اظهار داشت: اگر می خواهیم یک مرور کلی داشته باشیم ، تاکنون نتیجه خوبی به ویژه مقابل ژاپن کسب نکرده ایم. در مسابقات برابر روسیه و هلند شاهد یک اتفاق خوب در تیم ملی بودیم ، زیرا زمین به بازیکنان جوان داده شد. در هر صورت ، روزی این بازیکنان باید در یک تورنمنت حساس مورد آزمایش قرار بگیرند.

شهنازی در پاسخ به این سوال که آیا با این روند می توان انتظار المپیک را داشت؟ گفت: بازی اول لزوماً اینگونه نبود. شکست در ژاپن در المپیک نیز می تواند تأثیر روانی منفی روی تیم بگذارد. البته در هفته های آینده بازی راحت تری خواهیم داشت ، باید ببینیم در این رقابت ها چه نوع بازی انجام خواهیم داد. با این حال ، این تیم در میان رقبای اصلی ما در المپیک است. اولین هدف ما در المپیک این بود که از مرحله گروهی عبور کنیم و سپس به فکر کسب عنوان باشیم.

foto_۲۰۲۱-۰۵-۳۰_۱۵-۲۰-۴۲

مصطفی کارخانه مربی والیبال همچنین در مصاحبه با اخبار ورزشی درباره شکست های تیم ملی ایران مقابل ژاپن و روسیه گفت: بازی اول ما شرایط خوبی نداشت. هنوز هم تعدادی از بازیکنان به کرونا مشکوک هستند که این تأثیر روانی منفی روی تیم دارد. به طور کلی می توانم بگویم که روز ما خوب نبود و خوب شروع نکردیم ، اگرچه با بازی در حال بهتر شدن بودیم اما ژاپن با یک برخورد قوی توانست تیم ایران را شکست دهد. این بازی برای ژاپن آنقدر ارزشمند بود که کاپیتان تیم در صحبت های خود گفت با پیروزی در ایران اعتماد به نفس پیدا کردیم.

او افزود: اگرچه الکنو مربی شناخته شده ای است اما هنوز شناخت کاملی از تیم ندارد. همچنین تیم 100٪ آماده نیست. تیم ها برای آماده شدن و یافتن خود به زمان نیاز دارند. البته فراموش نکنید که هدف ما المپیک است. مسابقات در صورت پیروزی قطعاً بهتر است ، اما در شکست نیز تجربه کسب می کنید.

این کارخانه همچنین گفت: تیم ملی را سرزنش نکنید ، همین باعث افتخار ما در چندین برابر است. حتی اگر به روسیه باختیم ، منتظر آینده و بازی بعدی هستیم. روسیه نایب قهرمان المپیک است و پیروزی در آن آسان نیست. همانطور که دیدیم روسیه در کنار تیم اصلی حضور دارد ، در حالی که ما از بازیکنان کم تجربه و جوان استفاده می کنیم.

تیم ملی کشورمان مسابقات والیبال لیگ ملت ها را در برابر کانادا ، ایتالیا ، بلغارستان ، ایالات متحده ، صربستان ، آلمان ، استرالیا ، برزیل ، اسلوونی ، فرانسه ، لهستان دان آرژانتین خواهد رفت 5

دکمه بازگشت به بالا