ورزشی

محک جدی آسمانخراش‌ها در المپیک توکیو/ بسکتبال ایران برای درخشش مقابل قدرت برتر جهان کوهی از انگیزه است

به گزارش اخبار ورزشی؛ بازی ها از المپیک توکیو از اول آگوست سال جاری افتتاح می شود تیم ملی بسکتبال ملی ما به عنوان نماینده آسیا او سومین حضور خود را در این رویداد مهم جهانی انجام خواهد داد اصلی افتتاحیه بازیهای المپیک را برگزار کنید. مسابقه بسکتبال المپیک تا حدی مرد از 25 ژوئیه تا 7 آگوست برگزار می شود.

دانش آموز مهران شاهین طبا در گروه A این رقابت با تیم آمریکایی ، فرانسه و جمهوری چک در همین گروه قرار دارد. نیروهای جمهوری خواه به زبان چکی تیم نهایی گروه A رقابت های بسکتبال المپیک با برگزاری دیدار نهایی رقابت های انتخابی کانادا او به سی و دومین المپیک راه یافت. در این بازی جمهوری چک همان است یونان این تیم 97-72 پیروز شد و به عنوان آخرین تیم بسکتبال در المپیک انتخاب شد. با این شرایط در بازی افتتاحیه بسکتبال المپیک توکیو تیم ملی ایران بازرسی صورت می گیرد اون تیم برنامه رتبه جهانی 12 جهان است.

همانطور که گفته شد تیم ملی بسکتبال ایران برای سومین بار وارد المپیک شد. تیم ایران برای اولین بار در سال 1948 در المپیک شرکت کرد و در اولین تجربه خود در یک تورنمنت رسمی ، از 23 تیم به 14 المپیک رسید. پس از آن تیم ملی کشورمان در سال 2007 بار دیگر موفق شد برای دومین بار در سکوی نخست مسابقات قهرمانی آسیا قرار گیرد تا جواز حضور در المپیک را بدست آورد. در این دوره ، رایکو ترومن بسکتبال ملی کشورمان را اداره می کرد. تیم ملی ایران در المپیک 2008 پکن وی پس از دریافت پنج شکست مقابل قدرت های بسکتبال از جمله روسیه ، استرالیا ، آرژانتین ، کرواسی و لیتوانی ، در رده یازدهم قرار گرفت.

جلد_1440

جمهوری چک ، اولین حریف ایران در المپیک 2019 توکیو ، ششمین عنوان قهرمانی خود در جام جهانی را به دست آورد. توماس Satoranski تنها بازیکن جمهوری چک در حال حاضر در تیم NBA برای شیکاگو بولز بود ، اما تیمی که ترکیه را در جام جهانی حذف کرد برزیل و یونان متعجب است زیرا ستاره های دیگری هستند که می توانند تیم ملی ما را پیچیده کنند. یان وسلی ، فنرباغچه در لیگ ستاره می شود بوقلمون که در سال 2019 با ارزش ترین بازیکن یورولیگ شد ، ستاره مشهور بسکتبال جمهوری چک بود که البته به دلیل مصدومیت در جام جهانی 2019 حضور ندارد.

تیم ملی ایالات متحده معتبرترین تیم بسکتبال در فصول مختلف المپیک است. تیم ملی ایالات متحده در 18 تورنمنت از 19 تورنمنت شرکت کرده و 15 مدال طلا ، 1 نقره و 2 برنز کسب کرده است. طبق لیست اعلام شده ، بسیاری از ستاره های بسکتبال NBA از المپیک کنار کشیدند. با این حال ، تیم های اعزامی ایالات متحده به مسابقات 2 میلیارد و 600 میلیون نفر بودند. دلار ارزشش را دارد. چنین اسامی در لیست نهایی تیم های بسکتبال آمریکا برای حضور در المپیک وجود دارد.

کوین دورانت (بروکلین) ، م. دیمین لیلارد (پورتلند) ، دوین بوکر (ققنوس) ، برد بردلی بل (واشنگتن) ، کریس میدلتون (میلواکی) ، دریموند گرین (گلدن استیت) ، جیسون تیتوم (بوستون) ، زک لاوین (شیکاگو) ) ، کوین لاو (کلیولند) ، بم آدبایو (میامی) ، جرو هالیدی (میلواکی) ، جرمی گرانت (دیترویت)

5658

تیم ملی فرانسه سومین حریف ایران در المپیک توکیو است و یکی از قدرتمندترین حریفان تیم ملی ما است. فرانسه تاکنون دو مدال نقره المپیک و دو مدال برنز جام جهانی کسب کرده است. این تیم همچنین در مرحله نهایی جام جهانی بسکتبال با برتری مقابل تیم قدرتمند آمریکایی در مرحله یک چهارم نهایی ، سومین قهرمانی جهان را از آن خود کرد. تیم ملی ما در سال 2014 تجربه رویارویی با تیم ملی فرانسه را دارد. در این مسابقه تیم ملی فرانسه با اختلاف کم 81 بر 76 پیروز شد. اگرچه تیم ملی کشورمان در این مسابقه به حریف باخت ، اما آنها یکی از بهترین بازی های تاریخ بسکتبال ایران در مسابقات بین المللی. تیم ملی فرانسه برای اولین بار در طول مسابقات مدال برنز را از آن خود کرد جهان بدست آوردن.

کمتر از دو هفته دیگر بازی های المپیک رسما آغاز می شود. بسکتبال در المپیک توکیو برای اولین بار در قالب جدید با 12 تیم در 3 گروه 4 تیمی برگزار می شود. با توجه به این قالب جدید ، 2 تیم اول هر گروه به همراه 2 تیم سوم برتر گروه سه گانه آنها به مرحله یک چهارم نهایی صعود می کنند.

لازم به ذکر است که تیم ملی بسکتبال کشورمان اکنون برای آماده سازی هرچه بیشتر در کشور حضور دارد اسپانیا او زنده است. 5/5

دکمه بازگشت به بالا