اقتصادی

مخالفت طالبان با بیانیه‌ای علیه احیای “امارت اسلامی”

سهیل شاهین ، عضو تیم مذاکره کننده صلح افغانستان افغانستان ، امروز (جمعه) گفت که هیئت طالبان با اظهارنظر در مخالفت با احیای “امارت اسلامی” در بیانیه مشترکی ، به رایزنی های سه جانبه در مورد مسکو در مورد مسکو اعتراض کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ، به نقل از اسپوتنیک نیوز ، مسکو روز پنجشنبه میزبان نشست سه جانبه ای بود که هیئت هایی از روسیه ، چین ، ایالات متحده و پاکستان را شامل می شود.

در این مراسم نمایندگان دولت افغانستان و طالبان حضور داشتند. در بیانیه مشترک پس از مذاکرات ، چهار طرف اصلی خارجی احزاب افغانستان را به کاهش خشونت دعوت کردند و بلافاصله در مورد موضوعات اصلی برای حل منازعات وارد گفتگو شدند. از جمله ، بند سوم این سند تأیید می کند که شورای امنیت سازمان ملل متحد از احیای “امارت اسلامی” تحت کنترل طالبان در افغانستان حمایت نمی کند.

سهیل شاهین ، عضو تیم مذاکره کننده صلح افغانستان ، به خبرنگاران گفت: “البته ، ما با چنین نکاتی مخالفیم.”

وی افزود که این به عهده مردم افغانستان است که تصمیم بگیرند کدام دولت را برای کشورشان ترجیح دهند.

در همین حال ، وزیر امور خارجه افغانستان از بیانیه مشترک صادر شده از سوی ترویکا استقبال کرد و طرفین را به حرکت در جهت دستیابی به توافق صلح فراخواند.

گفتگوهای تحت رهبری مسکو در حالی انجام می شود که تلاش های جهانی برای احیای گفتگوهای کابل و طالبان در دوحه انجام شده است. پیش بینی می شود که مبنای کنفرانس تحت رهبری ایالات متحده در مورد افغانستان نیز گذاشته شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا