ورزشی

مدارک استقلال بررسی می‌شود/ نمی‌دانیم AFC قبول می‌کند یا نه – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، غلامرضا بهروان در خصوص اینکه قرار است دهم خرداد کمیته استیناف مجوز حرفه‌ای نظر نهایی خود را درباره مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها اعلام کند و اینکه در جلسه امروز چه اتفاقاتی رخ داد و کدام باشگاه‌ها معترض بودند، گفت: جلسات ما محرمانه است و اجازه نداریم مطلبی را در بیرون عنوان کنیم.

وی افزود: جلسه ما از صبح شروع شد و ادامه دارد. هنوز رأیی داده نشده است. فکر می‌کنم در دو، سه روز آینده کار باید تمام بشود.

بهروان در خصوص آخرین فرصت اعلام شده از سوی AFC که گفته می‌شود ۱۰ خرداد است، اظهار کرد: ما فردا و روزهای آینده هم جلسات مهمی خواهیم داشت و در این خصوص رأی خود را اعلام می‌کنیم.

عضو کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای در خصوص دفاعیات باشگاه استقلال گفت: سیستم استیناف مجوز حرفه‌ای برخلاف استیناف کمیته انضباطی یا قوه قضائیه است و نمی‌توانیم هیچ مدرک جدیدی را بپذیریم. ما بر اساس رأیی که کمیته بدوی داده است عمل و بررسی می‌کنیم. استقلال و چند باشگاه دفاعیه داده‌اند و اعتراض کردند. تیم‌هایی مانند آلومینیوم، هوادار، مس کرمان و حتی ملوان هم نسبت به این موضوع معترض بود.

بهروان گفت: استقلال، آلومینیوم اراک و ذوب آهن اصفهان از مجرای قانونی پیگیری کردند.

وی در واکنش به اینکه هفته گذشته و پس از اعلام نظر کمیته بدوی، هدایت ممبینی دبیر کل فدراسیون نامه‌هایی را ارسال و باشگاه‌هایی را دارای مجوز حرفه‌ای معرفی کرد، تاکید کرد: ما پرونده‌هایی را بررسی می‌کنیم که مورد اعتراض قرار گرفته شده باشد. این صحبت‌هایی که شما می‌فرمایید را باید خود ممبینی جوابگو باشد.

بهروان در پاسخ به این پرسش که آیا کمیته استیناف مسئول بررسی این پرونده‌ها نیست؟ گفت: خیر. این موضوع ربطی به کمیته استیناف ندارد.

عضو کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای در خصوص اعتراض باشگاه استقلال برای گرفتن مجوز حرفه‌ای در پرونده استراماچونی گفت: استقلال اعلام کرد که مطالبات استراماچونی را پرداخت کرده‌ایم. یک سری ادله آوردند که اگر آن موقع پول پرداخت نشد به دلیل بحث تحریم‌ها بوده است که حرف آنها درست است و این منوط به آن است که آنها این موضوع را قبول کرده‌اند یا خیر. در حال بررسی این مدارک هم هستیم و نقطه نظرات AFC را هم بررسی می‌کنیم. مطمئن باشید ما هم تلاش می‌کنیم که به باشگاه‌های کشورمان کمک کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که استقلال نامه‌ای به استراماچونی زده است و او در آن شرایط نپذیرفته است این نامه چقدر تأثیرگذار بوده است؟ گفت: در خصوص این نامه AFC نظر می‌دهد. چون ما از شرایط کشورمان آگاه هستیم. ما تحریم هستیم و نه تنها در بخش فوتبال بلکه در همه بخش‌ها و خیلی هم طلبکار هستیم. هم باشگاه‌ها و هم فدراسیون طلبکارند. اینکه آیا AFC این موضوع را بپذیرد یا نه در حال پیگیری هستیم.

بهروان ادامه داد: نظر نهایی را کمیته استیناف می‌دهد. آنها هم یک شرکت آلمانی هستند که پرونده‌ها را بررسی می‌کنند و راستی آزمایی می‌شود و اگر اشکال داشته باشد ما خودمان محروم می‌شویم. فدراسیون جریمه‌های مالی سنگین خواهد شد و اینکه شما مدارکی را که اصالت نداشته است تأیید کردید و یادتان هست که ما را یک سال تعلیق کردند.

وی در خصوص صحبت‌های داریوش مصطفوی که گفته بود کمیته بدوی نمی‌تواند آرای نهایی را از باشگاه‌ها و اینکه کدام یک تأیید شده اعلام کند، گفت: شما مگر در قوه قضائیه دادگاه تجدیدنظر ندارید؟ اگر رأیی داده شود به شما زمان داده خواهد شد تا نسبت به آن اعتراض کنید. افرادی که اینجا کار می‌کنند پخته و با تجربه هستند.

بهروان در پاسخ به این پرسش که آیا مصطفوی همچنان در کمیته استیناف فعالیت می‌کند؟ گفت: بله. به ما ابلاغ دادند برای سال جدید و پس از تعلیق همه کارها رصد و به AFC اعلام می‌شود و مورد تأیید آنها قرار می‌گیرد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در فوتبال ایران باشگاهی هست که صد درصد مجوز حرفه‌ای را گرفته باشد؟ اظهار کرد: آنهایی که قبول شدند به ما اعتراض نکردند. در حال حاضر به برخی باشگاه‌ها اعلام شده که مجوز حرفه‌ای گرفته‌اند اما آنها این موضوع را بررسی می‌کنند و اگر مشکلی باشد دوباره کار گره خواهد خورد. از نظر کمیته صدور مجوز حرفه‌ای، باشگاه‌هایی که موفق شده‌اند مشکلی ندارند. البته نظر نهایی را در این بخش AFC خواهد داد.

بهروان ادامه داد: شرکت آلمانی که پرونده‌ها را بررسی می‌کند و این اتفاقات را رصد می‌کند و آقای ماهاجا که مسئول کمیته مجوز حرفه‌ای بود برکنار شده و به جای ایشان یک فرد کره‌ای این سمت را به عهده گرفته است. اینها بررسی می‌کنند و اگر باز مشکلی وجود داشت به ما اعلام خواهد شد.

عضو کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای در پاسخ به این پرسش که حضور رئیس فدراسیون فوتبال چقدر در پرونده استقلال تأثیرگذار خواهد بود؟ گفت: تاج نایب رئیس کنفدراسیون آسیا است و همه تلاش می‌کنیم منتهی در چارچوب قانون این تلاش صورت می‌گیرد و نظر شخصی و علایق رنگی جایگاهی نخواهد داشت.

دکمه بازگشت به بالا