فعالان کسب و کار

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا ژاپن تجاری

سفر به سرزمین خورشید و احترام!

به نقل از tourradar.com  “نیپون کوکو” در زبان ژاپنی به معنای خاستگاه خورشید است. اگر از قطب شمال صرف‌نظر کنیم، ژاپن شرقی‌ترین کشور جهان محسوب می‌شود. بی شک سفر به سرزمین آفتاب تابان یعنی ژاپن جذابیت‌های خاص خود را دارد و به تبع آن دریافت ویزای توریستی ژاپن، یکی از اهداف گردشگران حرفه‌ای و غیر حرفه‌ای به شمار می‌آید.

جالب است بدانیم که بر اساس آخرین آمار منتشرشده از قوی‌ترین پاسپورت‌های جهان در سال 2019 میلادی، کشور ژاپن با امکان ورود به 190 کشور بدون اخذ ویزا، رتبه نخست  را به خود اختصاص داده است و جالب‌تر آنکه این دومین سالی است که این جایگاه به ژاپنی‌ها رسیده‌است.

مجموعه نیلگام مفتخر است علاوه بر  تور ژاپن کشورهای حوزه، ،  و ، بدون نیاز به حضور شما در سفارت، کلیه مراحل دریافت ویزای توریستی ژاپن را نیز برایتان مرتفع خواهد ساخت.

ایرانیها برای ورود به ژاپن نیاز به ویزا دارند

همانطور که اشاره شد، ایرانی‌ها برای ورود به ژاپن نیاز به ویزا دارند و پیش از ورود به این کشور باید برای دریافت آن اقدام کنند. کشور ژاپن بر آن است تا سال 2020 میلادی ویزای الکترونیکی eVisa را معرفی کرده تا مراحل اپلیکیشن application process برای دریافت ویزای ژاپن آسان‌تر شود.  نیز در صورت ایجاد هرگونه تغییر در این روند شما را در اسرع وقت در جریان قرار خواهد داد.

معرفی انواع ویزای ژاپن برای ورود به این کشور

در حال حاضر انواع متنوعی از ویزای ژاپن برای ورود به این کشور وجود دارد و در آینده نیز انواع دیگری به آن اضافه خواهد شد که از آن جمله می توان به ویزای الکترونیکی eVisa اشاره کرد. این ویزاها به طرق مختلفی از سفارت‌ها و کنسولگری‌های ژاپن به صورت مستقیم دریافت می‌شوند. این در حالی است که مراحل اپلیکیشن ویزای الکترونیکی به طور کامل به صورت آنلاین خواهد بود.

 ویزای توریستی جهت بازدید ژاپن

ویزای توریستی Tourist Visa برای شهروندان کشورهای آسیایی، آفریقایی و آمریکای لاتین در دسترس است. این ویزا اجازه می‌دهد که متقاضی آن تا  در کشور ژاپن بماند و این امکان وجود دارد که برای ویزای دبل double-entry visa برای دو مسافرت کوتاه و در  اپلای شود. برای دریافت ویزای توریستی ژاپن حتما با مشاوران خبره نیلگام تماس حاصل نمایید.

ویزای تجاری برای کسانی که ماموریت تجاری دارند

نوع دیگری از ویزای ژاپن وجود دارد که ویزای تجاری موقت Temporary Business Visa نامیده می‌شود و برای اقامت به مدت 90 روز به صورت سینگل Single یا دبل double-entry visa صادر می‌گردد (در صورتیکه هر دو سفر در فاصله زمانی بین 6 ماه باشد).  می تواند شامل کنفرانس‌ها، جلسات کاری، امضای قراردادهای کاری و سنجش وضعیت بازار باشد.

ویزای ترانزیت که فقط برای عبور از ژاپن صادر می شود

برخی از ملیت‌ها برای عبور از ژاپن و رسیدن به مسیر دیگری نیازمند دریافت ویزای ترانزیت Transit Visa ژاپن هستند. برخی دیگر از ملیت‌ها نیز تا زمانیکه در مکان مشخصی اقامت داشته باشند و فرودگاه را ترک نکنند، نیازی به دریافت ویزای ترانزیت ندارند. از آن‌جایی که خطوط هواپیمایی مرتبط با مسیرهای پروازی ایرانیان در این کشور وجود ندارد، عملا ایرانی‌ها به ندرت به این نوع ویزا نیاز پیدا می‌کنند.

ویزای کار ویژه افرادی که مهارت خاصی دارند

دو نوع ویزای کار ژاپن وجود دارد. یکی ویزای کار working visa و دیگری ویزای کار حرفه ای highly professional visa است. ویزای نوع دوم برای گروهی از متقاضیان با مشاغلی حرفه‌ای همچون اساتید دانشگاه، مدیران و محققان صادر می‌شود. در واقع این نوع از ویزا برای خارجی‌های با مهارت‌های بالا در نظر گرفته شده است. این نوع ویزا بسته به نوع فعالیت فرد متقاضی می‌تواند تا مدت  اعتبار داشته باشد.

سفارت ژاپن در تهران ویزا |فرم درخواست ویزای ژاپن

چه کشورهایی به ویزای توریستی نیاز دارند؟

تمام کشورهایی که مشمول معافیت از دریافت ویزا نیستند not visa exempt شهروندان‌شان برای ورود به کشور ژاپن به صورت گردشگر، ملزم به دریافت ویزای توریستی ژاپن هستند. شهروندان برخی از کشورها به مدت محدودی یعنی بین 15 تا 90 روز می توانند به عنوان گردشگر موقت Temporary Visitor برای اهدافی چون بازدید یا تجارت در ژاپن وارد شوند.

ملیت های ذیل برای بازدید موقت از کشور ژاپن  هستند، این در حالیست که سایر ملیت ها نیازمند دریافت ویزای ورود به ژاپن هستند.

کشورهای  بدون نیاز به دریافت ویزا (از دسامبر سال 2018 میلادی)

کشورهای  بدون نیاز به دریافت ویزا (از دسامبر سال ۲۰۱۸ میلادی)

کشورهای  بدون نیاز به دریافت ویزا (از دسامبر سال ۲۰۱۸ میلادی)

کشورهای  بدون نیاز به دریافت ویزا (از دسامبر سال ۲۰۱۸ میلادی)

کشورهای  بدون نیاز به دریافت ویزا (از دسامبر سال ۲۰۱۸ میلادی)

کشورهای  بدون نیاز به دریافت ویزا (از دسامبر سال ۲۰۱۸ میلادی)

کشورهای بدون نیاز به دریافت ویزا (از دسامبر سال ۲۰۱۸ میلادی)

ملیت هایی که در بالا نام برده شده‌اند می توانند برای بازدید، دیدار از اقوام و خانواده و اهداف تجاری وارد ژاپن شوند. باید در نظر داشت که این ملیت‌ها در زمان اقامت خود در ژاپن بازدید کننده موقت Temporary Visitor به شمار آمده و اجازه کار ندارند. در صورت نیاز به کار در این مدت باید برای اخذ ویزای کار اقدام نمایند.

دکمه بازگشت به بالا