مدت زمان گرفتن مدرک تافل

اینکه چقدر طول می کشد تا تافل یا آیلتس بگیرید به عوامل زیادی بستگی دارد. اول از همه، بسیار مهم است که از قبل برنامه ریزی کنید تا بتوانید به موقع در یکی از این آزمون ها نمره خوبی کسب کنید تا در دانشگاه خود درخواست دهید.

تافل و آیلتس دو تا از شناخته شده ترین آزمون های بین المللی زبان انگلیسی هستند. اکثر دانشگاه های دنیا برای پذیرش در دانشگاه نیاز به نمره رسمی یکی از آزمون های اصلی زبان بین المللی دارند. این گواهینامه های زبان همچنین می تواند برای استخدام یا اهداف خاص دیگر استفاده شود.

برای شرکت در هر آزمونی باید قبل از هر چیزی با جزئیات آن آشنا باشید. در اینجا به معرفی این آزمون می پردازیم و به سوالات کلی در مورد آن پاسخ می دهیم. اما هدف این مقاله این است که چگونه تافل را امتحان کنیم و از کجا شروع کنیم؟ بنابراین در اینجا فقط توضیحات کلی در مورد آزمون تافل می دهیم. در مقاله ای جامع مراحل و جزئیات آزمون تافل را به طور کامل طی کرده ایم. از این رو در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا از مدت زمان آزمون تافل و نحوه آمادگی مطلع شوید.

چگونه مدرک تافل بگیریم و آزمون تافل از چه قسمت هایی تشکیل شده است؟

تافل توانایی یک داوطلب را برای عملکرد موثر در محیط های مختلف تحصیلی آزمایش و ارزیابی می کند. برای مثال این محیط ها عبارتند از کلاس درس، محیط دانشگاه و …. شاید. سوالات آزمون برای ارزیابی نحوه پاسخ دانش آموزان در مکالمات، نحوه برقراری ارتباط با دیگران و نحوه درک مطالب آموزشی نوشته شده به زبان انگلیسی طراحی شده است. هر دو ثبت نام و آزمون را می توان به صورت آنلاین انجام داد. سطح زبان انگلیسی شما تنها بخشی از آزمون خواهد بود. علاوه بر این، شما به مهارت های خاص دیگری نیاز دارید. این مهارت ها آموخته می شوند. شما می توانید با استفاده از کتاب های این نوع آزمون، با حضور معلم و شرکت در کلاس های آمادگی آزمون تافل، این مهارت ها را به طور مستمر ارتقا دهید. در نهایت، به مرحله ای خواهید رسید که می توانید به طور کامل شرکت کنید و چالش را کامل کنید.

سطوح آزمون و تاثیر آن بر زمان آمادگی برای آزمون تافل

آزمون های تافل تضمینی، آیلتس، TOEIC، کمبریج مانند Advanced Certificate of English و Certificate of Proficiency in English همگی برای ارزیابی سطح مهارت های زبان انگلیسی استفاده می شوند. هر آزمون دارای یک سیستم امتیازدهی است که نشان می دهد چقدر به مهارت های مورد آزمایش تسلط داشته اید. به این ترتیب، دانشگاه می تواند ارزیابی کند که آیا شما دانشجوی موفقی در برنامه ای هستید که برای آن درخواست می دهید یا خیر.

نتایج آزمون برای ارزیابی و سنجش توانایی دانش آموزان بین المللی در استفاده از زبان انگلیسی در یک محیط آموزشی استفاده می شود. بنابراین، زمانی که آماده شدن برای آزمون تافل را شروع می کنید، سطح زبان شما یکی از موثرترین و تعیین کننده ترین عوامل برای نتیجه و مدت زمان کار تحصیلی خواهد بود. یکی دیگر از عوامل موثر بر طول آزمون تافل، نمره ای است که باید به دانشگاه ارسال کنید.

اکثر دانشگاه ها به طور کلی به برخی اطلاعات نیاز دارند، اما می توانند تقسیم بندی را نیز بر اساس دپارتمان بررسی کنند. اگر نمره یک بخش از آزمون در مقایسه با قسمت های دیگر خیلی پایین باشد، این نیز می تواند مشکل ساز باشد. البته باید بدانید که نمره بسیار بالا در یک حوزه، کمبود نمره در سایر حوزه ها را جبران نخواهد کرد.

امتیاز مورد نیاز بسته به سطح تحصیلات مورد نظر شما متفاوت است. به عنوان مثال، یک دوره لیسانس به نمرات کمتری نسبت به دوره کارشناسی ارشد نیاز دارد. زیرا مدرک بالاتر مستلزم درک بهتر زبان انگلیسی به ویژه لغات بیشتر و توانایی نوشتن متون خاص و قوی تر است. برای شرکت در جی آر ای کلیک کنید.

سطح مدرک نیز بر اساس دانشگاه متفاوت است. برخی از دانشگاه ها معمولا سطح ورودی بالاتری را در نظر می گیرند. در صورتی که دوره کارشناسی به طور کامل به زبان انگلیسی تکمیل شود، ممکن است شرط آزمون زبان برای دانشجویان بین المللی لغو شود. با این حال، این یک قانون کلی نیست و هر دانشگاه سیاست خاص خود را دارد.

اگر سطح زبان خوبی دارید، یادگیری تکنیک های مورد نیاز برای شرکت در آزمون تافل یا آیلتس زمان مشخصی را می طلبد. اما اگر سطح زبان شما متوسط ​​یا ضعیف باشد، شرکت در دوره آمادگی برای هر آزمون زمان بیشتری می برد. برای یک فرد با سطح دانش خوب، حداقل شش ماه طول می کشد تا تافل را آماده کند.

تفاوت بین TOEFL IBT و TOEFL PBT چیست؟

آزمون تافل iBT به صورت آنلاین برگزار می شود، در حالی که آزمون تافل PBT یک آزمون کاغذی است. PBT در حال حاضر در حال حذف شدن است و فقط در مراکز آزمایشی که دسترسی به اینترنت در آنها در دسترس نیست ارائه می شود. بر اساس گزارش ETS، حدود 96 درصد از داوطلبان تافل در آزمون iBT موفق می شوند و اکثر دانشگاه ها ترجیح می دهند نمرات آزمون iBT را به دانشجویان ارائه دهند.

آزمون PBT همچنین شامل آزمون انگلیسی نوشتاری (TWE) می باشد. یک آزمون کتبی 30 دقیقه ای که از داوطلبان می خواهد که یک مقاله کوتاه در مورد یک موضوع را تکمیل کنند. این مقاله توانایی شرکت کننده در سازماندهی ایده های خود، پشتیبانی از آن ایده ها با مثال های خاص و نوشتن در قالب های استاندارد به زبان انگلیسی را اندازه گیری می کند.

چگونه در تافل شرکت کنیم و از کجا شروع کنیم؟

اکنون می خواهیم ببینیم از کجا و چگونه شروع کنیم تا بهترین نتیجه را بگیریم.

ابتدا هدف خود را مشخص کنید که آیا می خواهید آیلتس یا تافل بگیرید. برخی از دانشگاه ها ممکن است شرایط خاصی برای مدرک زبان داشته باشند. بنابراین شما بسته به شرایط خود نوع آزمون را انتخاب می کنید. اگر هدف شما آزمون آیلتس است، بهتر است به دنبال سریع ترین راه برای دریافت مدرک آیلتس باشید.

دوم اینکه با شرایط و ضوابط آزمون انتخابی آشنا شوید و مراحل را به دقت طی کنید.

سوم، اهداف مورد نظر خود را مشخص کنید. نمره ای که هدف شما برای امتحان است در تصمیم گیری درست و برنامه ریزی خوب بسیار مهم است.

چهارم، هدف خود را مشخص کنید، امتیاز مورد نظر خود را مشخص کنید و آن را یادداشت کنید.

پنجم، برنامه ریزی را با دقت شروع کنید. برنامه شما باید بسیار سختگیرانه باشد و باید به آن پایبند باشید. 6 ماه آینده باید بر اساس سطح زبان شما برنامه ریزی شود.

ششم، لیست بهترین اساتید تافل ایران یا لیست بهترین مدرسان و موسسات آیلتس در کشور را با توجه به نوع آزمون خود بررسی کنید.

بهترین راه برای شرکت در تافل و روش صحیح مطالعه برای آزمون

مرحله و روش تدریس را می توان به دو مرحله تقسیم کرد. مرحله اول مهارت های زبان عمومی و مرحله دوم آمادگی ویژه برای فرمت آزمون انتخابی است. البته تاکید ما بیشتر روی مطالعه و یادگیری زبان انگلیسی به طور کلی است، اما می دانید این شغل می تواند چندین سال مطالعه فشرده را طلب کند.

همانطور که قبلا ذکر شد، زمانی که تصمیم به شرکت در آزمون زبان بین المللی می گیرید، باید روی یکی از آنها تمرکز کنید. دوره تحصیل برای هر آزمون تافل یا آیلتس متفاوت خواهد بود. معمولاً یک تا چند ماه طول می کشد تا آزمون تافل یا آیلتس به سطح شما برسد. اکثر آزمون های زبان دو سال اعتبار دارند، بنابراین برای شرکت در آزمون عجله نکنید.

روش های مختلفی برای آموزش وجود دارد، درست مانند روش های یادگیری. شما باید پیدا کنید که چه چیزی برای شما بهتر است و از پیشرفت مداوم به سمت هدف خود اطمینان حاصل کنید.

مؤثرترین روش یادگیری زبان خارجی برای بزرگسالان معمولاً ترکیبی متعادل از آمادگی هدایت شده، خودآموزی و تمرین است.

خروج از نسخه موبایل