ورزشی

مدیرروستا: تیم‌ملی همچنان ضعف دفاعی دارد/ کاپیتانی باعث رشد طارمی شد

پیشکسوت فوتبال گفت: هر چند به دلیل نامناسب بودن زمین چمن ضعف‌های ایران در بازی با ترکمنستان نادیده گرفته شد اما تیم همچنان در پست دفاع مشکل دارد.

علی اصغر مدیر روستا در گفت‌وگو با اخبار ورزشی، در ارزیابی از عملکرد تیم ایران برابر ترکمنستان در دور برگشت مرحله مقدماتی جام جهانی اظهار کرد: بازی خوبی نبود. البته شاید زمین چمن مصنوعی این شرایط را ایجاد کرده بود که شاهد بازی خوب و با کیفیتی نباشیم. به هر شکل مهم کسب ۳ امتیاز بازی بود که برای تیم ایران رقم خورد.

وی افزود: چون در دور برگشت بحث زمین مطرح بود هیچ ارزیابی درستی نمی توانیم از این بازی و عملکرد تیم ایران داشته باشیم. البته باید بپذیریم که ترکمنستان نسبت به دور رفت محتاط‌تر بازی کرد و تلاشش بر این بود که در مرحله برگشت گل‌های خورده در دور رفت را جبران کند.

مدیر روستا تصربح کرد: در این مرحله نیز قلعه‌نویی از  بازیکنان با تکنیک خود استفاده کرد اما نامناسب بودن زمین روی عملکرد تیم تاثیر نامطلوبی داشت و سبب شد که بازیکنان نتوانند توانمندی خود را به درستی به نمایش بگذارند. حتی اواخر بازی به خاطر فشار زیاد نزدیک بود نتیجه مساوی شود که به خیر گذشت.

وی درباره ضعف تیم ایران در دور برگشت تصریح کرد: چون زمین نامناسب بود اگر ضعفی نیز وجود داشت به خاطر شرایط زمین باید نادیده گرفت اما همچون بازی‌های قبل، تیم ایران ضعف دفاعی داشت و به خاطر همین ضعف یکی دو موقعیت صد درصد را به حریف داد.

این پیشکسوت فوتبال همچنین درباره تیم ترکمنستان خاطرنشان کرد: بازی تک ضرب این تیم یک مقدار نگاه‌ها را جذب می‌کرد به ویژه در تهران بازی تک ضرب خوبی را به نمایش گذاشت اما به هر شکل ترکمنستان از نظر فنی و فوتبالی فاصله زیادی با ایران دارد و قابل مقایسه نیست.

مدیرروستا همچنین درباره جوانگرایی تیم ملی گفت: جوانگرایی در تیم خیلی خوب است اما جوانگرایی یعنی استفاده از بازیکن ۱۷ – ۱۸ سال در تیم ملی نه این که از بازیکنان ۲۳ سال استفاده کنیم و بگوییم در تیم جوانگرایی صورت گرفته. البته باز هم جای امیدواری دارد که این بازیکنان در آینده جایگزین بازیکنان باتجربه شوند.

این پیشکسوت فوتبال خاطرنشان کرد: یکی از نکات مهم که باید به آن اشاره کرد کاپیتانی مهدی طارمی و احساس مسئولیتی است که نسبت به تیم دارد. این خیلی خوب است که در اختیار تیم قرار دارد و احساس مسئولیت می‌کند. این مساله هم به تیم ملی کمک می‌کند و هم به خودش. البته طارمی باید بداند که‌ از موقعیت‌ها باید خوب استفاده کند. اکنون نسبت به تیم خیلی احساس مسئولیت دارد و گذشت زیادی می‌کند. در حقیقت بازوبند کاپیتانی تیم طوری مهدی طارمی را پرورش داده که کاملا در خدمت تیم باشد.

وی در پایان با بیان اینکه «بازی با تیم‌هایی همچون ترکمنستان عیار تیم ملی را مشخص نمی‌کند،» گفت: با وجود بازیکنان تکنیکی‌ای که داریم متاسفانه در محوطه جریمه حریف با حوصله بازی نمی‌کنیم در صورتی که اگر در بازی با ترکمنستان با حوصله بازی می‌کردیم موقعیت‌های بهتری ایجاد می‌کردیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا