اقتصادی

مدیرکل آسیای جنوبی وزارت خارجه: آمریکایی‌ها غیرمسئولانه از افغانستان فرار کردند

گروه سیاست خارجی خبرگزاری آنلاین اخبار ورزشی گزارش داد که سید رسول موسوی ، مدیر کل جنوب آسیا در وزارت امور خارجه ایران ، امروز (دوشنبه) در توییتی با عنوان “پرواز غیرمسئول” نوشت: آنها کشور را در آستانه جنگ

وی افزود: “لازم است دولت ، طالبان ، مجاهدین و همه نیروهای ملی افغانستان با مسئولیت پذیری وارد آینده افغانستان شده و برای نجات کشور تصمیمات شجاعانه اتخاذ کنند.”

موسوی اخیراً در توئیت دیگری نوشت: “دلیل نگرانی ایران در مورد تحولات افغانستان انتقال قدرت نیست ، زیرا مطمئن است که افغانستان راه حل نظامی ندارد و انتقال قدرت از طریق ارتش غیرممکن است و نخواهد بود. صلح و ثبات را در این کشور حفظ کنید. “

به گزارش آژانس فارس ، پیش از این شماری از مقامات آمریکایی به آسوشیتدپرس گفته بودند كه پس از اتمام عقب نشینی نیروهای آمریكایی از افغانستان در ماه جولای (ماه آینده) ، حدود 650 سرباز آمریكایی برای تأمین امنیت دیپلمات های آمریكایی هنوز در این كشور به سر می برند. کشور. باقی.

طبق اظهارات رسمی مقامات آمریکایی ، ایالات متحده قبلاً برنامه خروج کامل از افغانستان را تا اول ماه مه برنامه ریزی کرده بود ، اما مهلت مقرر به طور یکجانبه به 11 سپتامبر تغییر یافت).

به گزارش آسوشیتدپرس ، نیروهای اصلی آمریکایی در افغانستان طی دو هفته آینده روند خروج از افغانستان را به پایان می رسانند ، اما چند صد نیروی آمریکایی تحت یک برنامه امنیتی به ویژه در سفارت آمریکا و فرودگاه کابل باقی خواهند ماند. (اینجا بخوانید)

انتهای پیام /


دکمه بازگشت به بالا