مراد محمدی: فقط با ۲۰ روز اردو نایب قهرمان جهان شدیم/ منتقدان چیزی از علم بدنسازی نمی‌دانند

مربی تیم کشتی آزاد زیر 23 سال ایران با اشاره به اینکه 10 روز قبل از اعزام به مسابقات جهانی تنها 2 اردو داشتیم، گفت: با این شرایط کسب 8 مدال در 10 وزن و ایستادن بر سکوی دوم جهانی یک امتیاز است. نتیجه عالی.”

سید مراد محمدی در گفت وگو با اخبار ورزشی، درباره نایب قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد زیر 23 سال ایران در رقابت های جهانی صربستان، اظهار کرد: به نظرم نتیجه خیلی خوب بود چرا که نفراتی داریم که اکثر آنها در این رقابت ها حضور ندارند. رده بزرگسالان. خونه به مسابقات مقدماتی رفت و سپس با شرایط بدنی نسبتاً متوسط ​​به مسابقات جهانی رفت. در 10 روز تمام تلاش خود را برای جمع آوری تیم و اعزام به مسابقات انجام دادیم. با این توضیحات کسب 8 مدال در 10 وزنه یک نتیجه عالی است.

دارنده مدال طلای المپیک و جهان با اشاره به سطح کیفی این تیم گفت: آخرین باری که سرمربی تیم ملی جوانان بودم، بیشتر کشتی گیرانی را از کشورهایی مانند آذربایجان، گرجستان و ارمنستان در رده جوانان و همراه با آنها دیدم. مسابقات جهانی . . این نشان می دهد که از نوجوان به جوان و سپس امیدوار می آیند و قطعا در رده بزرگسالان نیز حرف های زیادی برای گفتن خواهند داشت.

وی با اشاره به وضعیت نه چندان خوب کشتی گیران ایرانی خاطرنشان کرد: ما هم به همان آنفولانزای همراه تیم های کشتی مبتلا هستیم. مهدی هاشمی 110 کیلو وزن داشت اما در روز مسابقات به 102 کیلو رسید، سجاد غلامی نیز با تب 40 درجه در این مسابقات شرکت کرد. یا علی سوادکوهی که او هم با شرایط نامساعدی در این مسابقات شرکت کرد. این بچه ها در خانه بودند و به دلیل کرونا تمرین منظمی نداشتند و اصلاً در اردو نبودند. فقط فیروزپور و آذرپیرا برادر هستند و فکر می کنم یکی دو نفر دیگر در اردوی بزرگسالان بودند اما بقیه برای دو اردوی 10 روزه و سپس مسابقات قهرمانی جهان خانه خود را ترک کردند.

محمدی ادامه داد: کشتی گیرانی با بدنی ناآماده داریم و با چنین شرایطی توانستیم به این نتیجه برسیم. کدام علم بدنسازی می گوید در 2 اردوی 10 روزه بدن می تواند برای مرحله مسابقات جهانی آماده شود؟ باید حداقل 3 یا 4 ماه کمپ می زدیم تا بدن بچه ها به سطح خوبی برسد. تنها تلاش ما این است که با توجه به شرایط حاکم، تیم را با تمام قوا دور هم جمع کنیم و به هر شکلی به مسابقات بیاوریم. شما نمی توانید با 2 اردوی 10 روزه معجزه کنید و برخی از منتقدان که به اندازه کافی نمی دانند چیزی در مورد بدنسازی نمی دانند.

مربی تیم ملی کشتی آزاد ایران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی معتقدند تیم های جوانان و امید ایران در سال مسابقات جهانی المپیک و بزرگسالان چندان مورد توجه قرار نگرفتند، گفت: برای ما مهم است که 10 کشتی گیر با چنین شرایطی داشته باشید.” در مسابقات جهانی قهرمان شدیم و 8 مدال گرفتیم. این چیز خوبیه. ما 3 یا 4 کشتی گیر برترمان مثل رحمان عموزاد که در بزرگسالی کشتی گرفته، نداریم. به نظر من تقی اکبرنژاد سرمربی تیم ملی در چنین شرایطی خیلی شجاع بود که تیم را به مسابقات جهانی برساند و این نتیجه حاصل شد.

وی با بیان اینکه ما از تیم ملی حمایت می کنیم، گفت: همه این افراد سرمایه کشتی ما هستند. طبقه پایه به عنوان بزرگسال دیده نمی شود و ما نمی آییم تا دیده شویم. همه ما تمام تلاش خود را می کنیم تا بهترین نتیجه را بگیریم. مسائلی مانند کرونا واقعا باعث شد که نتوانیم اردوی خود را به درستی برنامه ریزی کنیم. همه آنها حتی مجید دستان که مصدومیت مچ پا باعث شد نتواند خوب تمرین کند یا حسن عبادی که با اشتباهات خودش ناموفق بود همه سرمایه های کشتی ما هستند و مطمئناً می توانند در رده بزرگسالان باعث افتخار کشور شوند. در صورت پشتیبانی

پیام به پایان رسید

خروج از نسخه موبایل