اقتصادی

مزایده آثار باستانی یمن در فلسطین اشغالی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین اخبار ورزشی، کاربران شبکه‌های اجتماعی خبر دادند که یک دسته از آثار باستانی یمن که به رژیم صهیونیستی قاچاق شده است، به زودی به فروش گذاشته می‌شود.

پایگاه خبری انصارالله به نقل از «عبدالله محسن» متخصص رصد آثار باستانی یمن گزارش داد، قرار است این آثار در دوم اکتبر (دهم آنلاین) به صورت مزایده، فروخته شود. در این مزایده، آثار باستانی نادر یمن از جمله یک تابلوی برنزی که تصوی چهره دو جوان حک شده است، فروخته خواهد شد.

 

 

انصارالله گزارش داد، این، یکی از هزاران موردی است که در آن، آثار باستانی یمن در موزه‌های آمریکا، انگلیس یا سایر کشورهای اروپایی سر در می‌آورد.در این میان، نباید نقش مزدوران یمنی در فروش این آثار به قاچاقچیان را نادیده گرفت.

این کارشناس یمنی، پیش از این، درباره تعداد آثار باستانی که غارت شده است گفت: «نمی‌توان عدد معینی از تعداد این آثار ارائه کرد، ولی از طریق پیگیری قطعه‌هایی که در مزایده‌ها به فروش رسیده است، باید گفت که بالغ بر ۱۰ هزار اثر باستانی از یمن به یغما رفته است.»

محسن با اشاره به اینکه آمار رسمی دقیقی در این زمینه وجود ندارد، خاطر نشان کرد، جنگ و ائتلاف سعودی، باعث شده است که این آثار، آسانتر غارت شوند.

اقدامات ضد یمنی صهیونیستها محدود به زمینه آثار باستانی نیست، بلکه منابع یمنی شهریور ماه گذشته نیز خبر دادند که رژیم صهیونیستی از طریق امارات، کارشناسان نظامی خود را به جزیره اشغالی سقطری. اعزام کرده است. به گفته این منابع، یک هیأت نظامی صهیونیست به همراه شماری از افسران اطلاعاتی امارات، در این جزیره حضور داشتند.

به ادعای منابع مذکور، هیأت نظامی که احتمالا کارشناسان فنی وابسته به نیروی دریایی رژیم صهیونیستی بودند، دستگاهها و تجهیزات زیادی داشتند.  امارات هم در جولای گذشته، چند نفر از مهندسان و خلبانان خارجی از جمله چند صهیونیست را به سقطری فرستاد تا باند فرود مخصوص پهپادهای شناسایی جنگی و بالگردهای نظامی را در منطقه جنوبی جزیره احداث کنند.

امارات در سال ۲۰۲۰ به همراه صهیونیستها در سقطری پایگاه نظامی دریایی احداث کرد و مسئولان وابسته به ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی را از این منطقه بیرون راند.

پایان پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

دکمه بازگشت به بالا