اقتصادی

مسکو: روابط با واشنگتن در عمیق‌ترین بحران خود قرار دارد

خبرگزاری آنلاین اخبار ورزشی گزارش داد ، آناتولی آنتونوف ، سفیر روسیه در ایالات متحده ، روز چهارشنبه گفت که روابط مسکو و واشنگتن در عمیق ترین بحران به سر می برند ، علی رغم تلاش روسیه برای آغاز مذاکرات عملی با ایالات متحده.

وی طی جلسه ای گفت: “روابط روسیه و آمریكا در عمیق ترین بحران بین آنها فرو رفت و طرف روسی سالها برای تقویت روابط دوجانبه و آغاز گفتگوهای عملی بر اساس احترام متقابل تلاش كرده است.”

این دیپلمات روسی افزود: “اما تلاش برای تبدیل روابط بین روسیه و ایالات متحده به نتیجه نرسیده است.”

آنتونوف ادامه داد: واشنگتن به طور مداوم در تلاش است تا کل ساختار روابط را از بین ببرد ، که ایجاد آن آسان نیست بین دو کشور ، که دائما روسیه را تهدید می کند و محدودیت های اقتصادی ایجاد می کند.

سفیر روسیه در واشنگتن گفت: “فقط در سال 2020 و علی رغم همه گیر شدن کرونا ، آمریکایی ها بیش از 10 تحریم علیه روسیه اعمال کردند و از سال 2011 93 مجازات برای مسکو تمدید کردند.”

آنتونوف گفت: “بیش از 350 فرد و 500 شرکت روسی تحت تحریم های ایالات متحده قرار گرفته اند و خصومت علیه مسکو در کنگره متوقف نشده است. در سال های اخیر ، کنگره 10 قانون با هدف مجازات روسیه تصویب کرده است و 15 طرح دیگر در حال بررسی است.” . .

چند روز پیش ، مسکو سفیر خود در واشنگتن را برای رایزنی فراخواند. این اقدام پس از آن صورت گرفت كه اخیراً جو بایدن ، رئیس جمهور آمریكا ، در یك سخنرانی گفت كه رهبران روسیه باید هزینه ادعای مداخله در انتخابات آمریكا را بپردازند ، همچنین در پاسخ به س aال خبرنگاری مبنی بر اینكه آیا وی معتقد است پوتین قاتل است ، بنابراین وی گفت: آره.

آنتونوف ادامه داد که تعیین تاریخ بازگشت خود به واشنگتن خیلی زود است ، اگرچه دو روز قبل گفته بود كه انتظار دارد به زودی به واشنگتن برگردد.

انتهای پیام


دکمه بازگشت به بالا