مصرف قهوه قبل از ورزش یا بعد از ورزش

قهوه یک نوشیدنی کافئین دار است که مصرف آن به دلیل ترشح هورمون هایی مثل دوپامین باعث افزایش سطح انرژی بدن میشود. به همین دلیل اکثریت ورزشکاران به سمت این نوشیدنی روی آورده اند.

قهوه

اما یکی از مسائلی که شاید بسیاری از ورزشکاران هنوز به نتیجه درستی در آن نرسیده باشند، زمان مصرف قهوه است.

چرا مصرف قهوه قبل از ورزش بهتر است؟

اگر میخواهید موقع تمرین در هر زمینه ورزشی از نظر ذهنی و جسمی عملکرد بهترین داشته باشید، بهتر است قهوه را نیم الی یک ساعت پیش از ورزش مصرف کنید.

قهوه روبوستا، بهترین گزینه برای قبل از ورزش

دانه قهوه روبوستا

در صنعت قهوه تنوع زیادی از نظر کافئین قهوه و طعم قهوه برای خرید وجود دارد. اما چون اکثر ورزشکان قهوه را برای کافئین آن مصرف میکنند، بهتر است از دانه قهوه روبوستا استفاده کنند. به این دلیل که قهوه روبوستا کافئین بالایی نسبت به دیگر دانه های قهوه دارد و تاثیر بیشتری روی بدن ورزشکاران میگذارد.

چگونه از دانه قهوه روبوستا قبل از تمرین استفاده کنیم؟

بهترین روش دم آوری که برای ورزشکاران مناسب است و در اکثر سالن های ورزشی استفاده میشود، دم آوری با دستگاه اسپرسو است.

چرا مصرف قهوه بعد از ورزش توصیه نمیشود؟

مهمترین دلیلی که برای این موضوع وجود دارد این است بدن بعد از فعالیت فیزیکی وارد ریکاوری میشود. مصرف قهوه چون باعث بالا رفتن ضربان قلب و افزایش فشار خون میشود، احتمال دارد در عملکرد بدن در زمان ریکاوری اختلال ایجاد کند.

چه قهوه ای برای بعد ورزش مناسب است؟

اگر به هر دلیلی، قصد مصرف قهوه بعد از یک ورزش سنگین را داشتید، بهترین از قهوه های با کافئین کمتر مصرف کنید که در این مورد دانه های عربیکا پیشنهاد میشود.

نکات مهم در مورد مصرف قهوه بعد و قبل از ورزش

1- قهوه قبل از تمرین ممکن است هوشیاری و عملکرد شما را افزایش دهد، اما ممکل است موجب بروز مشکلات گوارشی یا اختلال در خواب میشود.

2- اگر با مشکلاتی مثل فشار خون، تپش قلب یا کم آبی بدن مواجه هستید، قهوه شاید گزینه مناسبی برای شما نباشد.

3- اگر فردی استرسی هستید، احتمال اینکه پس از مصرف قهوه استرس شما تشدید شود. در این مورد بهتر از قهوه های سبک با کافئین کمتر استفاده کنید.

یک دیدگاه

  1. قهوه یه جورایی سوخت بدن من شده قبل از ورزش. نه تنها انرژی‌م رو زیاد می‌کنه، بلکه چربی‌سوزی رو هم بالا می‌بره. البته زیاده‌روی نکنیم، یه فنجون استاندارد کافیه

دکمه بازگشت به بالا