ورزشی

مظاهری: نمی‌دانستم باید فیلم بازی کنم تا دیاباته اخراج شود

طبق نظرسنجی انجام شده توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) ، رشید مظاهری به عنوان بهترین گلزن لیگ در لیگ قهرمانان آسیا 2016 با زباهان ایهان انتخاب شده است. این دلیل خوبی برای ما بود که به رشید برویم و در مورد گزینه های خود و سایر موضوعات با او صحبت کنیم. می توانید گفتگوی ما با دروازه بان تیم ملی تراکتور را در زیر بخوانید.

تبریک رشیدجان؛ شما به عنوان بهترین گلزن برتر لیگ قهرمانان آسیا 2016 انتخاب شده اید!
ممنون از محبت شما می خواهم از همه کسانی که مرا انتخاب کردند تشکر ویژه ای بگویم و من آنها را بوسیدم. با تشکر از همه مردم کشور من. ای کاش این گزینه را داشتم و می توانستم به فوتبال کشورم کمک کنم. علاوه بر هوادارانی که مرا تحقیر کردند و مرا برگزیدند ، باید در زمان ذوب آهن ، سعید آذری و تمام هم تیمی هایم که به من کمک کردند عملکرد خوبی داشته باشم از کادر فنی تشکر کنم.

در این تعطیلات فوتبال چه کردید؟
در واقع ، من سعی کرده ام که در خانه و در کنار خانواده باشم و وقت تلف شده را جبران کنم. در این مدت من به کمک همسرم کارهای خانه را انجام دادم و باید اعتراف کنم که این کار بسیار سخت بود. من خانه را تمیز می کنم ، ظرف ها را انجام می دهم ، و طبخ می کنم. اتفاقاً من و همسرم تصمیم گرفتیم که همیشه شام ​​را برای خودم درست کنیم ، حتی اگر من یک حرفه ای نبودم اما آشپزی من بد نبود. در عین حال ، هر روز در خانه تمرین می کنم. خوشبختانه یک تراس بزرگ در خانه ای که ما در آن زندگی می کردیم وجود داشت و من چمن مصنوعی را روی زمین نصب کردم و کلیه امکانات ورزشی از قبیل طناب ، تردمیل ، وزن و غیره وجود داشت و من برای آموزش از آن استفاده کردم. من تمام این مدت تمرین کردم تا فکر کنم اگر تمرین شروع شود مشکلی ندارم و به زودی در شرایط ایده آل خواهم بود.

نظر شما در مورد آینده لیگ چیست؟
به نظر من بازی ها نمی توانند برگزار شوند ، زیرا سلامت مردم در معرض خطر است. آنچه تضمین می کند این است که من با شروع بازی و تمرین تاج را نمی گیرم و آنرا به همسر و فرزندانم منتقل نمی کنم. فرقی نمی کند که کدام تیم عنوان قهرمانی را کسب کند ، چه کسی پرسپولیس صدرنشین باشد یا تیم های دیگری مثل تراکتور ، سپاهان و استقلال. تنها چیزی که برای من اهمیت دارد سلامتی خانواده ام است.

اما ممکن است کرون در آینده نزدیک از بین نرود.
بله ، این امکان پذیر است ، اما ما چاره ای نداریم. سلامتی فرد از فوتبال مهمتر است. اگر آنها بخواهند لیگ را شروع کنند ، تمام بازیکنان تحت فشار وارد بازی می شوند و این باعث کاهش کیفیت بازی می شود.

اگر لیگ مجدداً راه اندازی شود ، یکی از مشکلاتی که به ویژه در تراکتورسازی تأثیر خواهد گذاشت ، بازی کردن بدون تماشاگر است.
بله ، درست است تیم ما به هواداران خود ، هواداری که از هر نظر از ما پشتیبانی می کند ، بسیار متکی است. حتی اگر مسی باشید ، کیفیت بازی بدون بیننده پایین می آید. من فقط امیدوارم که آنها تصمیمی بگیرند که پشیمان نشوند.

اگر لیگ شروع شود ، شما چقدر می توانید عنوان قهرمانی را بدست آورید؟
این فوتبال است و هزار چیز اتفاق می افتد. اگر او این کار را انجام می داد ، او پیش بینی می کرد فوتبال دیگر محبوب ترین ورزش جهان نیست. من موافقم که با توجه به اختلاف چشم در صدر جدول ، پرسپولیس شانس بهتری دارد اما ما به هیچ وجه ناامید نیستیم و می توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم.

به نظر شما چه کسی باعث شده دنیزلی در تبریز ناموفق باشد؟
خوب ، در ابتدای فصل تیم ما نتایج خوبی کسب نکرد و دچار بحران شد. دنیزلی مربی بسیار دوست داشتنی است و شخصیت بسیار خوبی دارد و فکر می کنم یک سری اشتباهات از همه عناصر تیم باعث شده تا این شکست ، از من گرفته تا بقیه تیم.

چه احساسی دارد که با الهام ساکت کار کنید؟
خیلی خوب شاید باور نکنید که الهام بخش تمام جزئیات و نظرات را دارد. از نظر فنی بسیار بالا است و نتایج ما نشان می دهد. در کل ، من از همکاری با چنین مربی خوشحالم.

شما و نیازمند زیر مرگ داود فنایی بزرگ شدید و اکنون بیرانوند و رادوشوویچ با او همکاری می کنید. به نظر می رسد فنایی در کارش موفق بوده است.
من داوود فنایی را دوست دارم. در مورد همه مربیان ایران ، داود فنایی بهترین دروازه بان کشور است. او همیشه در حال یادگیری و یادگیری بود و دانش هدایت داشت.

بیرانوند با بیان اینکه برخی از معاملات خارجی را در اختیار دارد ، فصل آینده به بلژیک خواهد رفت. شما قصد ندارید لژیونر شوید؟
خوب ، همه می خواهند بازی در فوتبال اروپا را تجربه کنند و لژیونر شوند ، زیرا این یک افتخار است. واقعیت این است که من با استفاده از تراکتور راحت هستم و در اینجا یک هوادار خوب از من است و آن را دوست دارم. با این حال ، هنوز دو سال از قرارداد من مانده و هر اتفاقی که می افتد باید به عقیده باشگاه باشد. در حقیقت ، من اخیراً دو پیشنهاد اروپایی دریافت کرده ام و می خواهم با مالک باشگاه ، زنوزی صحبت کنم تا دریابم که چه فکر می کنند. امیدوارم اتفاق خوبی رخ دهد.

با گذشت سالها ، شما همیشه یکی از گزینه های آمدن به پرسپولیس بوده اید. با توجه به جدایی بیرانوند و حضور مربیان سابق در این تیم ، آیا این امکان وجود دارد که شما یک بازیکن پرسپولیس شوید؟
پرسپولیس تیم بزرگی و قابل احترام است اما می گویم که من با تراکتور قرارداد دارم و خوشحالم که در تبریز هستم. علاوه بر این ، من در حال حاضر هیچ پیشنهادی از پرسپولیس ندارم که بخواهم درباره آن صحبت کنم. قبل از اینکه علیرضا به پرسپولیس بیاید ، برانکو می خواست توجه من را جلب کند ، اما شرایط برای رفتن به پرسپولیس در دسترس نبود ، بنابراین نقل و انتقال لغو شد.

در چند وقت اخیر بارها با هواداران پرسپولیس ملاقات کرده اید و همین باعث شده است که آنها شعارهایی علیه شما سر دهند.
شما من را می شناسید ، من اهل حومه نیستم. آنها یک بار صفحه من را هک می کنند و هر آنچه را که می خواهند می نویسند ، که کاملاً غیراخلاقی و تراشه است. بار دوم ، به دلیل کنجکاوی در مورد فوتبال و رقابت ، این فکر را کردم که از هر هواداری اعم از پرسپولیس ، استقلال یا سپاهانی عذرخواهی کنم که آنها را بی احترامی و ناراحت از من دانست. من همه هواداران را دوست دارم ، زیرا بدون آنها فوتبال معنی ندارد.

شایعات و شایعات زیادی درباره مبلغ قرارداد شما با تراکتور وجود داشته و شایعه شده است که شما به همراه شجاعی ، دژاگه و حاج صفایی پول یورو دریافت خواهید کرد. موافقید؟
من واقعاً در مورد قراردادهای مسعود ، اشکان و احسان نمی دانم ، اما باید به خودم بگویم که قرارداد من از نظر مالی سالم است و خوشحالم ، اما نمی توانم بگویم چقدر سود می کنم.

فکر می کنید دروازه بان هستید؟
بله ، فکر می کنم من یکی از بهترین دروازه بان های لیگ هستم.

آیا شما گرانتر یا گرانتر هستید؟
من نمی دانم قرارداد علیرضا چیست. به هر حال ، بیرانوند گلر بسیار خوب است و اگر به اینجا برسد ، درست است ، بنابراین هر چقدر هم درآمد داشته باشد ، خودش و خانواده اش لذت می برد.

شما در این فصل با این پیام که باید رکورد را برای چند دقیقه بشکنید ، به سختی رقابت کرده اید. این سابقه برای شما چقدر مهم است؟
اگر نه بگویم دروغ می گویم. من می خواهم این رکورد را بشکنم. واقعیت این است که فکر می کنم رکورد را شکستم زیرا هواداران مرا در ورزشگاه دوست داشتند. راستش را بخاطر بسپارید ، من به یاد ندارم که فصل گذشته در بازی مقابل سایپا موفق به گلزنی شوم و هنوز از شکستن رکورد فاصله ندارم همسرم قبل از مسابقه با کدام تیم که یادم نیست همه چیز را می دانست. (برعکس ، همسرش گفت که این پارس جنوبی است.) اما او نمی خواست به من بگوید که روح من را خراب نکند. وقتی آن شب به خانه آمدم ، همه چیز را فهمیدم و واقعاً بیمار بودم. در واقع ، من یکی از بدترین شبهای زندگی ام را پشت سر گذاشتم. البته تبریک به پیام و زهرا خواجوی که بعداً این رکورد را شکستند.

در بازی این فصل مقابل استقلال ، شما با Diabate مشکل دارید و افراد زیادی نگران سلامتی شما هستند ، اما شما زود از خواب بلند می شوید و بازی را ادامه می دهید.
واقعاً بد بود و درد زیادی داشتم ، اما می توانم ادامه دهم ، به همین دلیل از خواب بیدار شدم. من شک ندارم که داور دیابیت را اخراج می کند ، اما نمی دانم چرا این کار را نمی کند. در همین زمان ، دیابت هتریک کرد و ما یک شکست تلخ متحمل شدیم. شاید باید بیشتر روی زمین می خوابیدم و فیلمی بازی می کردم تا به داور کارت قرمز نشان بدهم. هرگز فراموش نکنید که اگر استقلال در ابتدای بازی سه بازیکن داشت ، نتایج عجیبی حاصل می شد.

بهترین مهاجمی که تاکنون با آن روبرو بوده اید چیست؟
ما مهاجمان خوبی داریم اما باید اعتراف کنم که مهدی طارمی ترسناکترین مهاجمی است که من تا به حال بازی کرده ام. این کیفیت بسیار خوبی دارد و من همیشه به آن فشار می آورم.

نظر شما در مورد اسکاتلند چیست؟
فوتبال کشورمان روزهای سختی را پشت سر می گذارد و در بازی های آینده قطعاً نتیجه خواهیم گرفت. فکر می کنم همه ما برای موفقیت تیم ملی باید از اسکوچیچ کمک و پشتیبانی کنیم.

آیا واقعاً مشکل فرزند شما حل شده است؟ آیا او قادر به بهبودی خواهد بود؟
کمبود ، که اکنون 6 سال دارد ، از بدو تولد دچار مشکل شده است و ما روزهای سختی را پشت سر گذاشتیم. خدا را شکر که با برخی از جراحی ها مشکل حل شد و باید بگویم که در سن او یکی از بهترین گلزن های تبریز بود و او به راحتی فوتبال بازی می کرد.

و حرف آخر؟
ممنون که با من تماس گرفتید من می خواهم از همسر و فرزندان عزیزم که در هر شرایطی از من حمایت کردند تشکر کنم و آرزو می کنم که بتوانم برای آنها کفاره کنم.

همچنین بخوانید: اسم پرسپولیس را بزنید و ما جواب آن را می دهیم

43503

دکمه بازگشت به بالا