ورزشی

معاینه ۱۷۵ ورزشکار اعزامی به هانگژو/ هشدار دارویی به ملی‌پوشان

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی از معاینه پزشکی ۱۷۵ ورزشکار اعزامی به بازی‌های آسیایی خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم در یکی، دو هفته باقی مانده هم بقیه رشته‌ها را انجام بدهیم.

به گزارش اخبار ورزشی، غلامرضا نوروزی، رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی در حاشیه معاینات پزشکی کاروان اعزامی به بازی های آسیایی هانگژو در مورد روند این معاینات توضیحاتی ارائه داد و گفت: طبق روال سال‌های گذشته  مبنی بر اینکه  در رویدادهای اعزامی کاروان پاکی از نظر جسمانی و آنتی دوپینگ داشته باشیم،  از چند روز قبل معاینتان را به شکل کامل و ویژه نسبت به سال‌های قبل شروع کردیم. اگر کمبودی نسبت به سال‌های قبل بوده اضافه کرده‌ایم.

او درادامه افزود: برنامه این است که ۳۰، ۴۰ روز مانده تا شروع مسابقات معاینات تکمیل شود و چنانچه ورزشکاری مشکل خاصی داشته باشد، پیگیری شود و یک ماه مانده به بازی‌ها را بیشتر روی مشاوره‌ها مثل روانشانسی، تغذیه و مخصوصا آنتی دوپینگ کار کنیم. خوشبختانه کاروان ما در دوره‌های گذشته از نظر آنتی دوپینگ پاک بوده است. از نظر جسمانی هم تا به حال مورد خاصی نداشته ایم که مانع تمرینات و حضور در مسابقات باشد. تا این لحظه معاینه ۱۷۵ نفر انجام شده و تلاش می کنیم در یکی، دو هفته باقی مانده هم بقیه رشته‌ها را انجام بدهیم.

نوروزی در مورد تکمیل خدمات درمانی به ورزشکاران نسبت به سال‌های قبل گفت: امسال معاینات چشم را اضافه کرده‌ و قلب را ویژه‌تر دیده‌ایم.  فوق تخصص قلب هم حضور پیدا می۲کند. سعی کردیم هر آنچه که مورد نیاز ورزشکاران است را فراهم کنیم تا با تن سالم در مسابقات و بازی‌ها شرکت کنند. همچنین در بحث آنتی دوپینگ علاوه بر اینکه با دعوت ورزشکاران به درمانگاه آموزش حضوری می‌دهیم، همکاران ما در فدراسیون ها و محل تمرینات ورزشکاران هم می‌روند و مشاوره می‌دهند. تاکید داریم ورزشکاران عزیز ما برای اینکه خدایی ناکرده برای کاروان مشکلی پیش نیاید و آینده ورزشی آنها نیز به خطر نیفتد، هر دارویی که استفاده می‌کنند، با مشاوره پزشکان باشد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا