ورزشی

معدن ساختمان بازیکن بوشهر زنده است / فوتبال خونریزی جنوب

فوتبال در بوشهر معنای پر جنب و جوش دارد و با وجود از دست دادن فوتبالیست های با استعداد در سال های اخیر ، این منطقه همچنان به معرفی اولین بازیکن فوتبال خود با فوتبال ایران می پردازد.

به گزارش اخبار ورزشی ، فوتبال بوشهر گرچه در فوتبال کمتر محبوب است ، منطقه‌ای است که فوتبال بیش از 70 سال قدمت دارد و از بازیکنان برجسته ای از نسل های مختلف برخوردار است ، اما در مراحل اول فوتبال کمتر درخشیدند. ایران- بوشهر جوانان 71 ساله است که همیشه در بین جنوبی ها محبوب بوده است. شاهین بوشهر یک مرکز فوتبال بوشهر است که ده ها سال است که در آن حضور دارد و یکی از بهترین تیم های بوشهر است.

در فصول اخیر استعدادهای بزرگی مانند مهدی طارمی ، مهدی قائدی ، حسین ماهینی ، محمد محبی و دیگران از جنوب از فوتبال معرفی شده اند و بسیاری از این استعدادهای سطح بازیکن یا ناشناخته اند و در همان لیگ بازی می کنند یا فوتبال را ترک کرده است. ، حضور پارس جنوبی جم و شاهین بوشهر در لیگ برتر امسال نشانگر موفقیت فوتبال بوشهر است. محبوبیت و کیفیت فوتبال و بازیکنان فوتبال بوشهر ما را ترغیب کرد که به سراغ دو جانباز فوتبال بوشهر برویم.

اکبر شاکر ، یک جانباز و بازیکن سابق شاهین بوشهر بوشهر در مصاحبه با اخبار ورزشی ، درباره تاریخ فوتبال گفت: بوشهر دو تیم قدیمی دارد ، ایران ، جووان و شاهین. شاهین از سال 1324 به نمایندگی از خلیج فارس کار خود را آغاز کرد و در نامه های مختلف به لیگ فوتبال پیوست. وی ابتدا با نام خلیج فارس و سپس با حروف تابان و شہباز در فوتبال به رقابت پرداخت و بعداً به شاهین تغییر نام داد. بنیانگذار تیم شاهین بوشهر دکتر است. حمیدی و مردان بزرگی مانند پوربهی ، زنگویی ، گرانبوه ، برزگر ، تورانی ، رازمی ، ماهینی ، احمدی ، وفایی ، ابراهیم زاده ، ملاهزاده و … در این تیم حضور دارند.

اکبر شاکر و فرد ملکیان ، شاهین بوشهر و آرارات در لیگ 73 آسیا

وی در ادامه می گوید: بزرگانی مانند ابراهیم رفعت و بهرام غریب زاده افراد بزرگی هستند. بهرام غریب زاده یکی از فوتبالیستهای عالی بوشهر است و بسیاری از ستارگان وی مدیون او هستند زیرا او سالها در این تیم کار کرده و استعداد بوشهر را به بازیکنی قابل تبدیل تبدیل کرده است. متأسفانه ما در فوتبال بوشهر قادر به استفاده صحیح از آن نیستیم. فوتبال بوشهر پر از استعداد است اما در گذشته حرکت از بوشهر به تهران دشوار بود زیرا امروز چنین ارتباطی وجود نداشت. هدف اصلی فوتبال بوشهر رفتن به منطقه فارس است زیرا امکانات بیشتری برای این تیم وجود دارد.

یک جانباز استان بوشهر ، که می گوید نسل های برجسته بسیاری در بوشهر وجود دارد ، گفت: “بازیکنانی مانند اصغر کامیاب ، سعید شیروانی و علیرضا ملا زاده بازیکنان بزرگی بوشهر هستند اما در نهایت نمی توانند چهره بزرگی در فوتبال ملی باشند.” در آن زمان فوتبال خوزستان عالی بود و همیشه در لیگ برتر بود اما ما نمی توانستیم در طبقه اول باشیم چون امکانات نداریم و شرایط برای فوتبال مناسب نبود. باشگاهی مانند ایران- جوانان باشگاهی است که بازیکنان خود را بنا می کند و بازیکنان بزرگی همیشه از مدارس فوتبال شاهین و ایران-جوانان بیرون می آیند. البته باید بگویم که شاهین اکنون وضعیت بهتری دارد زیرا وی تحت نظارت شهر قرار دارد.

وی اضافه کرد: طارمی ، قائدی ، ماهینی بازیکنان بزرگی از این نسل هستند و همچنین بازیکنانی مانند محمد محبی از دبستان تا بزرگسالانی که در بوشهر مشغول به کار هستند و تا به امروز در سپاهان رشد می کنند. او از شش یا هفت سالگی در مجموعه مجموعه شاهین مشغول به کار بوده است. می خواهم بگویم که ما بازیکنان واقعا عالی و با استعدادی زیادی داریم. نسل قبل بازیکنانی مثل علیرضا ملاله زاده بودند که استقلال را می خواستند. محمود خرمزی ، عبدالله قوسی و نظرزاده و مجید طباطبایی در لیگ برتر بازی کردند و مهدی و مهرداد کریمیان که برای تیم ملی بازی می کردند.

اکبر شاکر

شاکر درباره وضعیت امکانات فوتبال بوشهر اظهار داشت: بوشهر با شرکتهای نفت و گاز از نظر مالی در وضعیت خوبی قرار دارد اما متأسفانه در فوتبال هرگز از آن استفاده نمی شود. این مجموعه دقیقاً مانند فولاد خوزستان وجود ندارد تا بازیکنان را در این مجموعه نگه دارد و آنها را به مکان خوبی برساند. مردم بوشهر هنوز باید 20 یا 30 سال پیش بروند و لباس خود را روی زمین عوض کنند و این جای تاسف دارد. مهدی طارمی می گوید بازیکنان خوبی نسبت به من در بوشهر وجود دارند و باید بگویم این مشکل است و بازیکنان زیادی در منطقه او وجود دارند.

وی ادامه می دهد: اواخر نسل بوشهر در دهه 60 بی نظیر بود و با وجود داشتن دو تیم قدرتمند ، شاهین و ایران جووان ، وی هشت سال قهرمان مطلق فوتبال بوشهر بود و تیم خوبی با امکانات بسیار ضعیف داشت و از نسل بوشهر بود. عالی ” اکثر بازیکنان در ترکیب منتخب بوشهر بودند و آنها به دیدار لیگ تیم تهران پایان دادند و در یک سال در جام حذفی به مقام سوم دست یافتند. هواداران بوشهر پرشور هستند و همیشه در کنار آنها هستند. با گذشت سالها ، آنها استادیومی را در حومه شهر ساخته اند که دارای زمین بی کیفیت است و حضور در ورزشگاه را به دلیل نزدیکی به مرکز شهر ، دشوار می کند.

شاهین بوشهر کهنه کار باشگاه اضافه کرد: اگرچه از نظر امکانات ضعیف هستیم اما در لیگ برتر دو تیم داریم و این نشان می دهد بوشهر چه پتانسیل دارد. به نظر من اکنون منطقه ما از نظر استعداد و سرمایه توسعه بازیکنان از فوتبال خوزستان جلوتر است و دلیل این امر ، تبادل دانش عالی فوتبال از نسل قبلی مربیان است. اولین ورزش بوشهر فوتبال بود و این ورزشی بود که همه را خوشحال کرد. امیدوارم افسران مراقب این تیم باشند زیرا امکانات ضعیفی دارند.

شاهین بوشهر

همچنین عبدالله قوسی بازیکن سابق بوشهر فولاد اصفهان و شیراز بارغ وی درباره وضعیت فوتبال بوشهر به اخبار ورزشی گفت: دلیل عدم موفقیت فوتبال بوشهر در نسل قبل عدم ارتباط و فضای سایبری بود. به عنوان مثال ، من به عنوان بازیکن تست به بارق شیراز رفتم و در این تیم پذیرفته شدم. قبول یک مربی بوشهر برای مربی دشوار است ، اما اگر او همان بازیکن خوزستان باشد ، آن را می پذیرند. در آن زمان ، جمعیت بوشهر در فوتبال برتر ایران پذیرفته نمی شد.

وی ادامه می دهد: “نسل ما و نسل قبلی بیشتر برنامه ریزی نشده اند و فوتبال را آنطور که باید جدی نمی گیرند.” اکنون تماشای فیلم های بازی فوتبال بر روی تلفن همراه خود و یادگیری فوتبال بسیار آسان است. همه چیز با گذشته متفاوت است و همین امر باعث شده فوتبال فراموش شود و بسیار متفاوت از پیشرفتی باشد که امروز فوتبال بدست آورده است. در بوشهر ، اگر پیاده روی کنید ، متوجه خواهید شد که بچه ها و نوجوانان معمولاً فوتبال بازی می کنند زیرا آنها این ورزش را دوست دارند.

جانباز باشگاه جوانان بوشهر گفت: “مایه تاسف است که فوتبال بوشهر نادیده گرفته می شود زیرا پتانسیل زیادی در بین نوجوانان و جوانان وجود دارد و آنها باید از آنها حمایت کنند و یک مربی داشته باشند.” باید در فوتبال منطقه ما سرمایه گذاری صورت گیرد اما متأسفانه همه می بینیم که مسئولان از آن حمایت نمی کنند. ما فوتبالیست های با استعدادی مثل مهدی طارمی داریم.

وی درباره مهدی طارمی گفت: واقعیت این است که ما در این کشور بازیکنانی مثل مهدی طارمی کم یا زیاد نداریم و او حتی می تواند از این بهتر باشد. اگر در بوشهر و تهران یا هر شهر دیگر نباشد ، ممکن است بیشتر دیده شود و پیشرفت بیشتری انجام شود و موفقیت بیشتری حاصل شود.

عبدالله قوسی |

قوسی با استناد به عدم حمایت از مسئولان فوتبال بوشهر ، افزود: ما برنامه ریزی نشده ایم و باید بگویم وقتی تیم را به لیگ برتر می رسانیم باید از بالاترین سطح لیگ ملی استفاده کنیم اما متأسفانه چشم انداز داریم که در آن شرکت کنیم لیگ برتر. ” تازه به لیگ رسید. ما هیچ برنامه ای برای معرفی استعدادهای خود نداریم و بدون هدف پیش می رویم. این را باید اضافه کنم که با توجه به این نکته ، در یک یا دو فصل آینده در لیگ برتر تیمی نخواهیم داشت و ما آرزو می کنیم که دوباره وارد لیگ برتر شویم.

به گزارش اخبار ورزشی ، نیروهای بوشهر امروز با وجود استعدادهای موجود در منطقه با مشکلات زیادی روبرو هستند و به کمک مسئولان احتیاج دارند. اما اگر به هر گوشه ای از استان بوشهر نگاه کنیم ، مهدی طارمی و مهدی قائدی را می یابیم. فوتبال در خون آنها است و هر روز استعداد بیشتری در این منطقه جستجو می شود و در آینده ناجی تیم خود خواهند بود و به تیم ملی کمک می کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا