اقتصادی

مقیمی: اثرگذاری اجتماعی وجه تمایز استادان ممتاز از سایر استادان است

مقیمی: اثرگذاری اجتماعی وجه تمایز استادان ممتاز از سایر استادان است

رئیس دانشگاه تهران گفت: اثرگذاری اجتماعی و ملی استادان وجه تمایز استادان ممتاز از سایر استادان است که احتمال دارد در محیط اجتماعی و دانشگاه‌ها حضور نداشته باشند، اما تشعشع اثرگذاری آنها در جای‌جای ایران وجود دارد که باعث افتخار ایران است‌.

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران در آیین اعطای نشان استاد ممتازی که امشب (دوشنبه، ۷ اسفند ۱۴۰۲) با حضور وزیر علوم، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس فرهنگستان علوم در دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار کرد: یکی از جایگاه‌های مهم هر انسانی خدمت به عموم مردم است و ان‌شاءالله بنده این سعادت را به درستی درک و ایفا کرده باشم. 

وی افزود: بارها وزیر علوم گفته است استادان باید در صدر قرار بگیرند، یکی از اهداف برگزاری این مراسم تحقق فرمایش وزیر علوم است که وظیفه داریم استادان نجیب و قانع را به جایگاه بالا نائل کنیم. 

مقیمی تصریح کرد: به دنبال نشاندن لبخند زیبا بر لب‌های استادان ممتاز هستیم، کشور ایران دارای دیرینه مذهبی و اسلامی است و اگر می‌خواهیم مسیر توسعه را به معنای واقعی طی کنیم باید استادان ممتاز را پیشرو قرار دهیم و باید از روش‌های مختلف علم و فرزانگی را برای شناسایی استادان ممتاز ترویج کنیم و الگوواره های دانشگاهی و جامعه باید همین استادان باشند. 

وی بیان کرد: اثرگذاری اجتماعی و ملی استادان وجه تمایز استادان ممتاز از سایر استادان است که احتمال دارد در محیط اجتماعی و دانشگاه‌ها حضور نداشته باشند، اما تشعشع اثرگذاری آنها در جای‌جای ایران وجود دارد که باعث افتخار ایران است‌.

دکمه بازگشت به بالا