ورزشی

مناسب‌ترین رژیم غذایی برای ورزشکاران

: فتاب‌‌نیوز:

به گفته دویچه وله ، رژیم غذایی متعادل برای سلامت بدن بسیار مهم است. مخصوصاً ورزشکاران باید از یک رژیم غذایی مناسب و سالم پیروی کنند ، زیرا نه تنها به انرژی زیادی احتیاج دارند بلکه باید قدرت خود را نیز حفظ کنند.

کربوهیدرات ها

کربوهیدرات ها به ویژه انرژی بدن را تأمین می کنند. یک نکته وجود دارد که باید هنگام خوردن کربوهیدرات به خاطر بسپارید: تعداد زیادی غذای کم قند (GI) باید در رژیم غذایی شما باشد. مواد لازم مانند غلات.

دانه گندم

جوانه گندم حاوی انواع مواد مغذی مفید به ویژه ویتامین های E ، B و مواد معدنی است. پیشنهاد: هر روز صبح یک قاشق غذاخوری جوانه گندم روی آرد ذرت صبحانه خود بریزید و بنوشید.

ویتامین سی

ویتامین C یا اسید اسکوربیک به خنثی سازی رادیکال های آزاد کمک می کند. ورزش با از بین بردن سلولهای بدن و آزاد سازی سموم ، مقدار رادیکالهای آزاد را که می تواند به بافتهای اطراف آسیب جبران ناپذیری وارد کند ، افزایش می دهد. اگرچه بدن انسان به مقدار کمی رادیکال آزاد نیاز دارد ، اما افزایش آن می تواند به بدن آسیب برساند.

ماست

ماست و سایر محصولات لبنی کلسیم ، فسفر ، پتاسیم ، سدیم و ویتامین ب را در بدن تأمین می کنند. این مواد به تقویت عضلات و استخوان های بدن کمک می کنند. خوردن کمی ماست به عنوان میان وعده نه تنها برای ورزشکاران بلکه برای همه بسیار مفید است.

اون موز

موز یکی از مهمترین مواد غذایی برای ورزشکاران است. موز سرشار از منیزیم ، پتاسیم و فیبر است. کربوهیدرات های موز زود هضم و خورده می شوند و در تمام این مدت بسیار مفید بوده اند.

نان تست

کسی که می خواهد قبل از ورزش کمی غذا بخورد ، باید در نظر بگیرد که غذایی که می خورد به راحتی هضم می شود. به عنوان مثال ، موز یا نان تست. نان تست و عسل در کوتاه مدت انرژی زیادی تولید می کنند و برای معده سنگین نیستند.

سیب زمینیها

سیب زمینی اغلب دست کم گرفته می شود ، در حالی که سرشار از مواد مغذی ، ویتامین ها و مواد معدنی است. پیشنهاد جالب: بعد از ورزش ، برای بهبودی سریع ، یک سیب زمینی همراه با اسفناج و تخم مرغ آب پز بخورید.

عدس

عدس های کوچک ، گرد ، سفید ، قرمز یا زرد دارای پروتئین زیادی هستند و به عنوان منبع ویتامین ها و مواد معدنی مورد استفاده قرار می گیرند. عدس باعث نفخ شکم می شود ، بنابراین بهتر است فقط بعد از ورزش غذا بخورید.

ماکارونی

بسیاری از دوندگان ماراتن شب قبل از مسابقه را در یک مهمانی ماکارونی می گذرانند. آنها با دوندگان دیگر ملاقات می کنند و انواع ماکارونی را می خورند تا ذخایر گلیکوژن عضلانی خود را دوباره پر کنند. فروشگاه های گلیکوژن برای ورزش های استقامتی بسیار مهم هستند.

جوجه

تخم مرغ غنی از پروتئین است. تخم مرغ ها با 90 کالری کم چربی و کم کالری هستند و آنها را برای بهبود سریع بعد از ورزش ایده آل می کند. اما نباید بیش از حد تخم مرغ بخورید ، زیرا یک تخم مرغ حاوی کلسترول مورد نیاز روزانه است.

گوشت مرغ

مرغ ، خروس و بوقلمون همگی دارای چربی کم و پروتئین زیادی هستند. پروتئین برای ساخت سلول های جدید و ترمیم سلول های موجود در بدن بسیار مهم است. به همین دلیل مواد غنی از پروتئین برای رشد سریع بدن بعد از ورزش ایده آل هستند.

ماهی

ماهی های چرب مانند ماهی آزاد ، شاه ماهی و ماهی تن ، سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند. این اسیدهای چرب توسط بدن انسان تولید نمی شوند و باید از طریق رژیم غذایی دریافت شوند. به همین دلیل ، ورزشکاران تنها کسانی نیستند که باید حداقل یک بار در هفته ماهی بخورند.

سبزیجات

با پخت و پز ، بسیاری از مواد موجود در آن مانند پتاسیم ، منیزیم و کلسیم از بین می روند. با این حال ، این مواد برای متابولیسم بدن مهم هستند. بنابراین وجود سبزیجات در رژیم روزانه بسیار مفید است.

انواع آجیل

با افزایش ورزش ، انرژی و مواد معدنی نیز افزایش می یابد. لوبیا انرژی و مواد معدنی بدن را تأمین می کند و به دلیل محتوای چربی و فیبر زیاد ، بدن برای هضم آن به مدت طولانی نیاز دارد. به همین دلیل ، نباید بیش از حد قبل یا حین ورزش مصرف شوند.

هوا

در حین ورزش بدن عرق می کند و افرادی که عرق می کنند آب از دست می دهند. با کمبود آب ، قدرت بدن در فعالیتهای روزمره کاهش می یابد. این قانون می گوید که ورزشکاران باید در هر ساعت تمرین نیم تا یک لیتر آب بنوشند.

دکمه بازگشت به بالا