ورزشی

من هیچ مشکلی برای اعلام دارایی های خود ندارم / من دستیار / فوتبال در این منطقه با سابقه نیستم

وی سالها 1500 کیلومتر از ایلام به مشهد سفر کرد تا ثابت کند مدیران غیربومی نیز می توانند محرک خوبی برای ورزش خراسان باشند ، سرشار از مردان بزرگ و عملگر. فرزاد فتاحی از تبار ایلامی است و قبل از تصدی مقام مدیرعامل ورزش و جوانان خراسان رضوی ، مدت ها است که در زمین های مختلفی از جمله بومی و سمنان خود مالکیت زمین ورزشی را دارد. اگرچه فتاحي در 8 ماه اول خود در خراسان رضوي دل بسته است ، اما مي گويد با وجود همه اين سختي ها ، هم اكنون با ارتقاء ورزش در منطقه ارتباط خوبي با ساير مديران ذي ربط برقرار كرده است. بورنا در مواقعی که در سرتاسر جهان و در نتیجه کشور و منطقه ما یک جنگ ویروسی کشنده را تجربه کرده ، نه با رحمت ، با ورزش شماره یک خراسان رضوی صحبت می کند.

بورنا: بیایید با سؤالات از سپتامبر 1997 و روزهای بد زمانی که به تکیه بر رئیس ورزش و جوانان خراسان رضوی شروع کردید ، شروع کنیم. آیا دقیقاً به روشی که فکر می کنید هست؟

فتاحی: آغاز سال جدید را به کل جامعه ورزشی و جوانان منطقه و ملت تبریک می گویم. در واقع ، من دیدگاه دیگری نسبت به خراسان رضوی دارم. فکر می کنم با تجربه زیادی در زمینه ورزش و همچنین با مهارت بالا در این زمینه می توانم کار ارزشمندی را شروع کنم. با این حال ، مدیران قبلی آنها سخت کار کردند. اما وقتی وارد خراسان رضوی شدم ، شوکه شدم.

فرزاد فتاحی

بورنا: این چه تکان دهنده است؟

فتاحی: این شوک ناشی از مشکلات زیادی در کارکنان و هیئت های ورزشی بود و در 8 ماه اول کار ، یک مدیر کافی بود تا او را ناسازگار جلوه دهد. با این حال ، داشتن این مشکل به من یاد داد که بتوانم در مواقع دشوار آن را برطرف کنم.

بورنا: انگیزه شما برای ادامه کار در این نوع شرایط چیست؟

فتاحی: کمک رسانه های منطقه ای و محلی در هشت ماه اول کار و همچنین تشویق جانبازان و مدیران ارشد وزارتخانه ، من را ناامید و افتخار کرد که بر طوفان غلبه کنم ، بدون اینکه چیزی برای مطلوب خود باقی بگذارم. خراسان رضوی یک ماده معدنی فوق العاده از استعداد و توانایی است. 3 ماه گذشته است که من با شرایط دشوار به تمام شهرهای منطقه سفر کرده ام و با دقت به بررسی این مشکل پرداختم. طی یک سال و نیم گذشته این بازدید ادامه دارد ، بنابراین من بیش از 6 بار در چندین شهر بوده ام. این موضوع باعث همدلی ویژه در شهرهای مختلف منطقه برای ورزش شده است و نمایندگان مجلس در این زمینه بیشتر از گذشته همکاری داشته اند.

بورنا: نتیجه این همدلی در این دوره ، به ویژه در سال 1998 ، چه بود؟

فتاحی: میزان کار انجام شده بسیار زیاد است ، خصوصاً سال گذشته. در سال 1998 ، ما در بسیاری از برنامه ها شرکت کردیم. برگزاری مسابقات ورزشی و مسابقات بین المللی ، کسب سهمیه المپیک و پارالمپیک ، گسترش امکانات ورزشی ، ساخت خانه های جوان و … از جمله این فعالیت ها است.

بورنا: در زمینه ورزش های همگانی ، چه کار می کنید؟

فتاحی: در این بخش شاهد رشد و پویایی خاصی بوده ایم و می توان گفت کارهای ارزشمند و خوبی انجام شده است. امیدوارم در سال جدید با فراهم کردن بستری برای ورزش های همگانی و همچنین تشویق عموم مردم ، قدم وسیع تری در این زمینه برداریم. در سال 1998 ، به محله رفتیم و بسیاری از جشنواره های محلی را برگزار کردیم. در این فرایند بیش از 200 خانه ورزشی روستایی مجهز شده و شروع به کار نمودند.

بورنا: در مورد ورزش قهرمانی چطور؟

فتاحی: در این زمینه گرچه اعتبار 5 میلیارد دلاری را کاهش داده ایم ، اما در زمینه های مختلف به نتایج عالی رسیده ایم. در سال 1998 ، 1.577 عنوان کسب کردیم که آماری بسیار خوب است. در این راستا ، ورزشکاران منطقه 659 مدال کسب کردند که 218 نمونه از آن طلا بود. در بخش بانوان از 297 مدال کسب شده ، 92 مدال طلا به منطقه آورده شدند.

ما همچنین در تاریخ بین المللی 180 مدال کسب کردیم که 55 مدال در رده های آسیا شامل 26 طلا ، 113 در رده بین المللی شامل 40 مدال طلا و 9 مدال جهانی از جمله 5 مدال طلا است. از طرف دیگر در مدالهای تیمی که از نظر فردی نیز بسیار دشوار بود ، 291 عنوان قهرمانی مردان و 143 عنوان بانوان توسط تیم های بانوان کسب شد.

فرزاد فتاحی

بورنا: سال گذشته خبرهای خوبی درباره میزبانی منتشر شد.

فتاحی: دقیقا در سال 1998 ، 55 قهرمانی کشور را در مشهد برگزار کردیم که 40 مورد آن مربوط به ورزش آقایان و 15 نفر برای بانوان بود. ما همچنین 18 اردوگاه ملی برگزار می کنیم که سهم آن از بخش به 73 را برای خراسان رضوی افزایش می دهیم.

بورنا: درمورد سهمیه المپیک چطور؟

فتاحی: در سال 1998 ، ورزشکاران ما حتی بیشتر به رقابت پرداختند و وزارت ورزش و جوانان از آنها حمایت خوبی کرد. برای مثال ، اختصاص دو میلیون دلار حقوق ماهیانه به یک ورزشکار المپیک یکی از مهمترین حمایت ها است. همچنین با حمایت خوب استاندار خراسان رضوی مبلغ 100 میلیون تومان هنگام اعزام به هر ورزشکار المپیکی تعلق می گیرد و شهرداری مشهد قول داده است با تصویب شورای اسلامی شهر مشهد 100 میلیون تومان به هر ورزشکار ارسال کند. تومان اهدا می کند اما به دلیل تحریک تاج ، رقابت در این بخش به طور موقت بسته شده و در آینده تمدید خواهد شد.

اخبار ورزشی: تاکنون چقدر سهمیه خراسان رضوی برای المپیک کسب شده است؟

فتاحی: در حال حاضر ، در ورزش های پیگیری و میدانی ، بسکتبال ، والیبال و دوچرخه سواری سهمیه کسب شده است و ممکن است انتظار داشته باشیم دو یا سه سهمیه دیگر به منطقه اختصاص یابد. البته در اینجا ما باید به یاد خانم شیرمحمدی ، زن المپیک خود که در سال 1998 از دست دادیم ، احترام بگذاریم. او یکی از امیدهای ما در این شلیک بود.

فرزاد فتاحی

بورنا: آیا دیدگاه جامعی از نوجوانی دارید؟

فتاحی: مقدار مایع منی که در سال 1998 شکل گرفت ، این دیدگاه را منعکس می کند. در این منطقه تعداد نهادهای غیر دولتی به 86 سنت افزایش یافته است که نشان دهنده رشد 100 درصدی است. ما در شهرهای منطقه در حال ساخت 11 خانه جوان هستیم که از این تعداد 8 مورد در حال فعالیت است و در سه ماه اول سال با تخصیص اعتبار اندک به بهره برداری می رسد.

همچنین امسال میزبان مجلس ملی جوانان خواهیم بود و کلیه مقامات منتخب کشور قبل از معاون رئیس جمهور در این جلسه دعوت می شوند.

حمایت از نیروهای مسلح یکی از مهمترین اولویت های ما است و ما در این زمینه سخت تلاش نخواهیم کرد و بودجه خوبی برای آنها فراهم خواهیم کرد.

بورنا: تیم لیگ برتر را چگونه دیدید؟

فتاحی: تاکنون تمام تلاش خود را برای خدمت در لیگ برتر منطقه بویژه در فوتبال ، فوتسال ، بسکتبال و والیبال انجام داده ام. ما به نوعی تاریخ می سازیم. خوشبختانه تیم شهر ما موفق به کسب امتیاز در مسابقات قهرمانی آسیا شد که اولین بار است که این منطقه برگزار می شود. از طرف دیگر ، زمین های اختصاصی بازی تیمی به زودی وارد مرحله عملیاتی خواهند شد که این موضوع مشکلی برای شهر خودرو ایجاد نخواهد کرد.

همچنین تیم بولینگ در این منطقه می تواند سهمیه آسیا را به دست آورد و Insya Allah نیز در سال جدید شاهد حضور تیم بانوان در رقابت های آسیا در این زمینه خواهیم بود. همچنین ، انتخاب خانم شیربیگی ، خانم اهداف آسیا ، به عنوان 10 بازیکن برتر فوتسال آسیا ، خبرهای خوبی است که از ورزش منطقه به کشور پخش می شود.

در بسکتبال تیم آویژه صنعت پارسایی مشهد حضور بسیار خوبی در لیگ برتر انگلیس دارد و هنوز هم به نتایج خارق العاده ای دست یافته است. همچنین تیم فوتسال فرش آرا می تواند ستایش های زیادی را کسب کند و اگر این به خاطر تقصیر داور نبود ، شاید این تیم را در سطح بالاتری می دیدیم.

در سال 1999 با یک برنامه جامع تر و جامع تر در جذب حامیان مالی و تحویل پروژه های نیمه تمام به بخش خصوصی توانستیم این موفقیت را در ورزش و جوانان افزایش دهیم.

اخبار ورزشی: یکی از مهمترین موضوعات کارکنان اجرایی همیشه اجرای پروژه های عمرانی و توسعه زیرساخت ها است. شما در این رابطه چه می کنید؟

فتاحی: کارهای زیادی در این زمینه انجام شده است. ورزشگاه ثامن ورزشی که سالهاست از این کار رها شده است ، مدتی احیا شده است. مشهد سالن بزرگی برای میزبانی و مسابقات ورزشی ندارد و بزرگترین سالن در این زمینه سالن ورزشی شهید بهشتی است. تالار شش هزار نفری مشهد به مدت هفت سال و نیم خالی از سکنه است و پس از اتمام ، یک رویداد بزرگ در زمینه میزبانی ورزش برگزار می شود.

همچنین به دلیل عدم توانایی شورای امنیت در برگزاری چندین مسابقه لیگ برتر در ورزشگاه امام رضا (ایالات متحده) ، ما در اولویت قرار دادن استادیوم ثامن العائمه (ایالات متحده) و اختصاص 12 میلیارد تومان اعتبار ، که از این تعداد 5 میلیارد تومان تاکنون ، متوجه شده است در همین راستا اقداماتی از جمله به روزرسانی سکو ، اتاق گزارشگر ، ساخت صندلی ها ، تقویت چراغ های استادیوم ، تأمین گاز و نوسازی صفحه امتیاز را در مرحله اول دستور کار قرار داده ایم. ما منتظریم قبل از تابستان امسال عملکرد این ورزشگاه مدرن را ببینیم.

همچنین بیش از 40 پروژه ورزشی در منطقه توسط روستائیان در دست ساخت است. ما همچنین در زمین های کم درآمد 100 زمین فوتبال ساخته ایم که به دولت واگذار کرده ایم. در سال 1998 حدود 25 تشک کشتی را تولید کردیم. علاوه بر این ، 20 تشک تاتامی تاتامی به طور جداگانه از تشک و تشک تاتامی وزارت ورزش به طور جداگانه تهیه و توزیع شده است. فکر نمی کنم الان شهری با مشکلات تاتامی باشد.

بورنا: شما چقدر سریع هستید؟

فتاحی: من شخصاً به مناسب بودن اعتقاد ندارم. اگر قوانین و قوانین ورزش را رعایت کنید ، این رشته دیگر معنی ندارد.

فرزاد فتاحی

بورنا: شما در بیان دارایی خود مشکلی ندارید؟

فتاحی: نه مشکلی برای بیان دارایی های خود ندارم. حتی حقوق من از بعضی از کارمندانم کمتر است (می خندد). ورزش زمینه عشق است و در این زمینه ، هیچ کس به دلیل پول به سمت دفتر رئیس جمهور نمی رود ، زیرا بی فایده است.

فرزاد فتاحی

بورنا: آیا شما از تغییر مدیریت نمی ترسید؟

فتاحی: من هم نگران این موضوع نیستم در تمام سالهای خدمت من ، هرگز خودم را مجبور نکردم که مدیر شوم. بدهی ها سپرده هستند.

مصاحبه کننده: بنیامین یوسف زاده

دکمه بازگشت به بالا