اقتصادی

موافقت کابینه جنگ صهیونیستی با واگذاری اختیارات بیشتر به هیات مذاکره‌کننده در قطر

کابینه جنگ رژیم صهیونیستی شامگاه یکشنبه با واگذاری اختیارات بیشتر به هیات مذاکره کننده اعزامی به دوحه، پایتخت قطر در چارچوب مذاکرات دستیابی به آتش‌بس در غزه و معامله اسرا موافقت کرد.

به گزارش اخبار ورزشی، نشست کابینه جنگ رژیم صهیونیستی شامگاه یکشنبه بعد از سه ساعت مذاکره به پایان رسید و کابینه با واگذاری اختیارات گسترده‌تر به هیات مذاکره کننده که قرار است امروز (دوشنبه) به دوحه سفر کند  موافقت کرد.

برخی منابع حاضر در جلسه عنوان داشتند که «این نشست دشوار بود، اما این موضوع کاملا مربوط به بخشی است که به اسرا مربوط می‌شود». آنها افزودند: «وضعیت ساده نیست.»

بنا بر اعلام الجزیره، همچنین، «یوآو گالانت»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز یکشنبه بعد از نشستی با «دیوید بارنیا» رئیس موساد گفت، «همه ظرفیت‌ها را برای بازگزداندن گروگان‌های نزد حماس بکار خواهد گرفت.»

پیش از این، دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد کابینه امنیتی روز یکشنبه برای بررسی موضع هیات مذاکره‌کننده اسرائیلی که قرار است به‌منظور رایزنی درخصوص آزادی اسرا عازم دوحه شود، تشکیل جلسه خواهد داد.

در این بیانیه همچنین آمده است که نخست‌وزیر از کابینه جنگ و کابینه امنیتی خواست که روز یکشنبه درخصوص مأموریت این هیات مذاکره‌کننده قبل از رفتن به دوحه تصمیم‌گیری کند.

از سوی دیگر، «بتسلئیل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی از نتانیاهو خواست تا مانع سفر هیات اسرائیلی به قطر با هدف انجام مذاکرات درباره تبادل اسرا با حماس شود.

 روزنامه تایمز رژیم صیونیستی هم پیش از این نوشت که وزیر دارایی این رژیم از نتانیاهو خواست مذاکرات درباره تبادل اسرا را متوقف و فورا به رفح حمله کند و فشار نظامی را تا زمان «نابودی» حماس و آزادی اسرا تشدید کند.

همچنین تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش کرد دفتر نتانیاهو با درخواست «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، «بنی گانتس» و «گادی آیزنکوت» از اعضای کابینه جنگ برای گفت‌وگو در مورد تبادل اسرای غزه مخالفت کرده است.

جنبش حماس شامگاه پنجشنبه اعلام کرد میانجیگران مصری و قطری چشم‌انداز جامعی را برای توافق آتش‌بس در نوار غزه ارائه کرده‌اند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا