ورزشی

مکمل رنگ سبز در دکوراسیون

مکمل رنگ سبز در دکوراسیون

در دنیای دکوراسیون داخلی، هر عنصر نقش بسیار مهمی در شکل دادن به فضای کلی و زیبایی شناسی یک فضا دارد. پالت رنگ، نورپردازی، مبلمان و چیدمان همگی ضروری هستند.

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، در دنیای دکوراسیون داخلی، هر عنصر نقش بسیار مهمی در شکل دادن به فضای کلی و زیبایی شناسی یک فضا دارد.  پالت رنگ، نورپردازی، مبلمان و چیدمان همگی ضروری هستند. رنگ می تواند تاثیر زیادی بر وضعیت روانی افراد داشته باشد. به عنوان مثال، تعداد زیادی از عناصر قرمز روشن در فضای داخلی می تواند پرخاشگری را تحریک کند. اما رنگ سبز خواص کاملاً متفاوتی دارد، تمام سایه های آن تأثیر بسیار مثبتی بر بدن دارند. اعتقاد بر این است که با غیبت طولانی رنگ سبز در مقابل چشم، فرد می تواند اعتماد به نفس خود را از دست بدهد و خستگی روحی شدید را تجربه کند. رنگ سبز نه تنها به فرد قدرت ذهنی می دهد و سیستم عصبی را آرام می کند، بلکه در فضای داخلی خانه نیز عالی به نظر می رسد.

رنگ های سازگار با رنگ سبز در دکوراسیون چیست؟

رنگ سبز بین آبی و زرد در چرخه رنگ قرار دارد و ویژگی های این دو رنگ را به همراه دارد.  بنابراین رنگ سبز می تواند هم با رنگ های سرد و هم با رنگ های گرم هماهنگ باشد. اما در انتخاب رنگ هایی که با سبز همخوانی دارند، عواملی مانند سبک کلی خانه، شرایط نور و اندازه اتاق نیز باید در نظر گرفته شود.

برای تعیین رنگ های سازگار با سبز می توان از چرخه رنگ کمک گرفت. چرخه رنگ از رنگ های اصلی (قرمز، زرد و آبی)، رنگ های ثانویه (سبز، نارنجی و بنفش) و رنگ های فرعی (زرد لیمویی، فیروزه ای، یاسی و غیره) تشکیل شده است. رنگ هایی که در چرخه رنگ رو به روی یکدیگر قرار می گیرند، رنگ های مکمل نامیده می شوند. رنگ های مکمل یکدیگر را تقویت و متضاد می کنند. برای مثال رنگ سبز مکمل قرمز است. استفاده از این دو رنگ در کنار هم ظاهری سرزنده و پرانرژی ایجاد می کند. با این حال، این ترکیب همچنین می تواند چشم را خسته کند. بنابراین، هنگام استفاده از این دو رنگ، تنظیم تن آنها یا افزودن رنگ دیگری مهم است.

در مورد رنگ های سازگار با سبز، رنگ هایی که در چرخه رنگ در کنار یکدیگر قرار می گیرند، رنگ های آنالوگ نامیده می شوند. رنگ های مشابه به دلیل سازگاری با یکدیگر ظاهری آرام و هماهنگ ایجاد می کنند. به عنوان مثال، رنگ های مشابه سبز آبی و زرد هستند. استفاده از این دو رنگ در کنار سبز جلوه ای طبیعی و با طراوت ایجاد می کند. با این حال، این ترکیب می تواند بسیار یکنواخت نیز باشد. بنابراین، هنگام استفاده از این سه رنگ، ممکن است لازم باشد که تنالیته های مختلف آنها را متعادل کنید یا آنها را با رنگ دیگری تضاد کنید.

هارمونی رنگ سبز در دکوراسیون منزل چگونه باید باشد؟

هنگام تزیین خانه ، انتخاب رنگ سبک شخصی شما را منعکس می کند. سبز رنگی است که فضای آرام و با طراوت طبیعت را به خانه های ما می آورد. با این حال، استفاده از رنگ سبز با هماهنگی رنگ های دیگر مهم است. در ادامه متوجه خواهیم شد که چه رنگ هایی با رنگ سبز در دکوراسیون منزل سازگار است.

هارمونی سبز و سفید

این یک واقعیت است که سبز نماد سرزندگی طبیعت است. سایه های مختلف سبز می تواند به شما کمک کند فضایی آرام و پر جنب و جوش در خانه خود ایجاد کنید. به عنوان مثال، می توانید دیوارهای سبز یا مبلمان سبز را در مکان هایی که اغلب استفاده می شود مانند اتاق غذاخوری یا اتاق نشیمن انتخاب کنید. با افزودن اکسسوری های سفید، پرده ها یا تزئینات دیواری به این مناطق می توانید ظاهری تازه و تمیز داشته باشید.

هارمونی سبز و خاکستری

خاکستری رنگی آرام و ظریف است و می تواند شادابی سبز را متعادل کند. برای یک اتاق نشیمن یا اتاق خواب مدرن، می توانید دیوارهای خاکستری را با مبلمان راحتی یا بالش سبز ترکیب کنید. ترکیب خاکستری و مبلمان سبز به شما این امکان را می دهد که یک فضای داخلی مینیمالیستی و شیک ایجاد کنید. خاکستری با لوازم جانبی یا آینه های متالیک نیز کاملاً هماهنگ می شود.

سازگاری رنگ سبز و چوب 

ترکیبی از گیاهان سبز و مبلمان چوبی طبیعی می تواند به شما در ایجاد فضای زندگی طبیعی کمک کند. اگر از جمله افرادی هستید که از مراقبت از گیاهان در خانه لذت می برید، می توانید با ترکیب گیاهان سبز و مبلمان چوبی از افزودن رنگ و بافت طبیعی به فضای داخلی خود لذت ببرید. کفپوش های چوبی یا جزئیات چوبی با رنگ سبز هماهنگی کامل خواهند داشت.

هارمونی سبز و طلایی 

پارچه مبلی سبز را می توان با لوازم جانبی طلایی استفاده کرد. جزئیات طلایی مانند قاب های طلایی، لامپ ها، کوسن و اکسسوری هایی به این رنگ ترکیبی فوق العاده با رنگ سبز ایجاد می کند. این ترکیب یک فضای لوکس و پیچیده را پدید می آورد. می توانید این ترکیب را مخصوصا برای اتاق خواب یا اتاق نشیمن در نظر بگیرید. برای خرید پارچه مبلی مناسب دکوراسیون تان باید به دنبال فروشگاهی باشید که تضمین کننده کیفیت و قیمت پارچه مبلی باشد. پیشنهاد ما به شما خرید پارچه مبلی از سایت آداک پریمیوم است.

هارمونی سبز و بنفش 

بنفش مکمل رنگ سبز است و وقتی این دو رنگ کنار هم قرار می گیرند، شور و نشاط و عمق ایجاد می کنند.  به خصوص زمانی که می خواهید فضایی پرانرژی ایجاد کنید، می توانید از دیوارها یا پارچه مبلی سبز رنگ با کوسن، پرده یا نقاشی بنفش استفاده کنید. این ترکیب به دکوراسیون شما نشاط می بخشد و جلب توجه می کند.

 

نکات مبلمان سبز در دکوراسیون

  • یک مبل سبز روشن در یک مجموعه با سایه های نارنجی مایل به زرد و بنفش در دکوراسیون داخلی هماهنگ به نظر می رسد. بسیاری از طراحان به ترکیب سبز روشن با نارنجی در فضاهای مختلف از اتاق کودکان گرفته تا ناهار خوری متوسل می شوند.
  • مبل بژ مایل به سبز در پالت های پاستلی آرام با غلبه رنگ های ملایم کاراملی، قهوه ای یا کرمی به راحتی در فضا قرار می گیرد.
  • پارچه های مبلی شاداب زرد-سبز در اتاق هایی با رنگ های قرمز، گوشتی و قهوه ای هماهنگ به نظر می رسند.
  • مبل های سبز تیره لوکس به نظر می رسند. ظاهری محکم و گران قیمت دارد. برای خرید پارچه مبلی به رنگ سبز تیره بهترین پیشنهاد مراجعه به سایت داک پریمیوم می باشد.
  • مدل های مایل به سفید و سبز در پس زمینه دیوارهای سفید هماهنگ به نظر می رسند. اگر پنجره ای در اتاق وجود دارد، باید با پرده های نیمه شفاف روشن تکمیل شود.

نتیجه گیری

سبز به عنوان رنگ طبیعت شناخته می شود و اغلب در دکوراسیون خانه ترجیح داده می شود. رنگ سبز احساساتی مانند  آرامش، سرزندگی، طراوت و سلامتی را بر می انگیزد. سایه های مختلف سبز می تواند جلوه های متفاوتی را در اتاق های مختلف خانه ایجاد کند. برای مثال، رنگ‌های سبز روشن فضایی آرام‌بخش در اتاق خواب ایجاد می‌کنند، در حالی که رنگ‌های سبز تیره در اتاق نشیمن یا مطالعه احساس وقار و اعتبار می‌دهند. از تنالیته های مختلف رنگ سبز می توان در پارچه مبلی، پرده، کوسن، فرش و دیوار استفاده کرد. در صورتی که انتخاب شما پارچه مبلی سبز برای دکوراسیون منزلتان بود مراجعه به سایت آداک پریموم برای خرید پارچه مبلی خریدی باکیفیت وتضمینی را برای شما به ارمغان می آورد.

دکمه بازگشت به بالا