ورزشی

میزبان المپیک پاریس چقدر به مدال آورانش پاداش می‌دهد؟

دارندگان مدال طلای المپیک پاریس از کشورشان ۸۰ هزار یورو پاداش خواهند گرفت.

به گزارش اخبار ورزشی و به نقل از اکیپ، میزان پاداش ورزشکاران مدال‌آور فرانسه میزبان بازی‌های المپیک پیش‌رو مشخص شد. بر این اساس دارندگان مدال طلا برای فرانسه قرار است ۸۰ هزار یورو پاداش دولتی دریافت کنند.

این پاداش به ورزشکاران پارالمپیکی نیز به صورت یکسان پرداخت می شود. برندگان مدال نقره ۶۵ هزار یورو و دارندگان مدال برنز ۵۰ هزار یورو دریافت خواهند کرد.

این نشان دهنده افزایش جوایز نسبت به المپیک توکیو ۲۰۲۰ است، زمانی که مدال آوران طلایی فرانسه پاداش ۶۵ هزار یورویی، مدال‌های نقره ۲۵ هزار یورو و مدال برنز  ۱۵ هزار یورو دریافت کردند.

کمیته بین‌المللی المپیک به ورزشکاران شرکت کننده در المپیک جوایز پولی ارائه نمی‌کند اما بسیاری از کشورها به ورزشکاران خود  پاداش می‌دهند.

بر اساس گزارش فوربس، سنگاپور بالاترین پاداش المپیک ۲۰۲۰ توکیو را با یک میلیون دلار برای دارندگان مدال طلا ارائه کرد، اگرچه این امر مشمول مالیات بود و برندگان باید در برنامه دولت برای آموزش ورزشکاران شرکت کنند.

فرانسه اعلام کرده است هدفش حضور در بین ۵ کشور اول جدول مدالی است.

ورزشکاران فرانسه در توکیو ۲۰۲۰، ۳۳ مدال را به دست آوردند که کم‌ترین تعداد مدال فرانسه در بازیهای المپیک در قرن بیست و یکم بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا