ورزشی

میکروچیپ‌ها موانعی برای پرش اسب‌های اصیل خراسان شمالی

اخبار ورزشی/ خراسان شمالی نماینده فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی گفت: در هیچ کجای دنیا دو نوع شناسنامه برای اسب ها مشخص نشده است اما در کشور ما فدراسیون سوارکاری دو میکروچیپ برای بهره مندی از رانت و درآمد قرار می دهد.

محمد وحیدی در گفت وگو با اخبار ورزشی، با اشاره به اینکه یک ریزتراشه توسط جهاد کشاورزی و دیگری توسط فدراسیون راه اندازی شده است، اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی این امر به طور جدی از جایگاه قانونی خود دفاع نکرد و باعث شد فدراسیون برای سوء استفاده از فرصت ها.ایجاد شد.

وی ادامه داد: به همین دلیل می بینیم که با دستکاری ژنوم اسب، مافیا در این صنعت شکل می گیرد و اسب های خشن را به عنوان نژادهای اصیل در دنیا معرفی می کند که تاثیر منفی بر دنیا می گذارد و باعث رکود می شود. تولید اسب های اصیل.”

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در شورای اسلامی تصریح کرد: گران فروشی کنید.

وحیدی گفت: پرورش دهندگان بومی علیرغم عدم محبت و حمایت های مورد نیاز برای حفظ نژاد خالص تلاش می کنند.

دنیا به نژادهای اسب ایرانی تکیه کرده است
    ریزتراشه مانعی برای پرش اسب ناب خراسان شمالی است

نمایندگان ساکنان پنج شهرستان خراسان شمالی گفتند: دنیا روی نژادهای اسب ایرانی از جمله اسب ترکمن در خراسان، اسب خزر در مازندران، اسب کرد و عرب در سیستان حساب باز کرده است و سرمایه گذاری در این صنعت می تواند بازار خوبی برای ما باشد. کشور.

وحیدی تاکید کرد: اسب های اصیل ایرانی می توانند در مسابقات مقام اول را کسب کنند و در رشته سوارکاری فرصت طلایی برای سوارکاران آن است.

یکی از اعضای فراکسیون ورزشی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر واردات اسب های بدون منشأ و نژاد به مافیا زمینه حمله به این صنعت پرسود را داده است و عدم حمایت از پرورش دهندگان اسب ایرانی این سود را بیشتر نصیب واردکنندگان کرده است. تا به حال. . ” .

وحیدی در پایان خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری در صنعت پرورش اسب در سطح ملی و جهانی می‌تواند به نفع کشور باشد، به‌عنوان مثال در حال حاضر برخی از اسب‌های ایرانی از نظر زیبایی و برخی نیز از نظر امتیاز، قابلیت پرش، سواری، سرعت یا استقامت را دارند.

    ریزتراشه مانعی برای پرش اسب ناب خراسان شمالی است

پیام به پایان رسید

دکمه بازگشت به بالا