ورزشی

می‌گفتند شبیه به آنجلینا جولی هستی!

لاله داستان قهرمان ملی لاله صدیق ما است ، داستان تلاش ، آسیب ناپذیری و قدرت یک زن سوارکار است که قادر است با تمام محدودیت ها قهرمان مسابقات ملی شود.

این فیلم به کارگردانی و نویسندگی اسدالله نیکونژاد و تهیه کنندگی پروانه پرتو ، یکی از بحث برانگیزترین فیلم های تاریخ سینمای ایران است. این فیلم قرار بود در یک کشور عربی فیلمبرداری شود و آنجلینا جولی در آن بازی کند ، اما در ایران فیلمبرداری شد و بازیگرانی چون لیلا اوتادی ، سام غریبیان ، ایرج نوذری ، میترا حجار و نیکی کریمی در آن بازی کردند.

لاله صدیق ، قهرمان اتومبیلرانی کشورمان که داستان زندگی او این فیلم جنجالی است ، بسیار شیفته این فیلم است و معتقد است که کارگردان آن هرگز تلاش نکرده است و مردم باید حداقل یک بار این فیلم را ببینند.

لاله صدیق در این فیلم بازی نکرد زیرا علاقه ای به بازیگری نداشت و بازیگر ناشناخته ایفای نقش کرد. صدیق می گوید که مجذوب این بازی بازنده شده است.

چرا این فیلم اینقدر بحث برانگیز است؟

“لاله” ، یک پروژه سینمایی بحث برانگیز از دوران احمدی نژاد ، با 10 میلیارد به پایان رسیده است. جمال شورجه ، عضو سابق شورای عالی سینما ، در سال 2012 به آنلاین گفت: چند سال پیش ، هنگامی که محمود احمدی نژاد (رئیس جمهور سابق) به نیویورک سفر کرد ، از نخبگان مقیم ایالات متحده برای دیدار با وی دعوت کرد. در آن زمان اسدالله نیکونژاد نیز برای شرکت در جلسه دعوت شد. در همان جلسه ، برای اولین بار ، نیك نژاد خواستار طرح “لاله” برای احمدی نژاد شد. این کارگردان در ادامه گفت: این فیلم باید با فیلمنامه اصلی و به شرط پناه بردن لاله صدیق و همسرش به آمریکا ساخته می شد ، اما نیکونژاد از این کار امتناع ورزید و روند تولید را متوقف کرد. در نتیجه این مذاکرات ، نیک نژاد رضایت ضمنی رئیس جمهور برای ساخت این فیلم را بدست آورد.

پس از جلسه اولیه ، احمدی نژاد بار دیگر از وی دعوت کرد تا به مقر هیئت ایرانی بیاید و نیکونژاد با وجود مشکلاتی که به عنوان یک شهروند آمریکایی با آن روبرو بود ، خود را به خطر انداخت و در جلسات مختلفی که رئیس جمهور حضور داشت شرکت کرد.

قهرمان ایرانی: همه در مورد شباهت من با آنجلینا جولی صحبت می کنند.  من قرار بود نقش خودم / قهرمان حرفه ای اتومبیلرانی را از پروژه بحث برانگیز فیلم احمدی نژاد بازی کنم

بحث در مورد حمایت 5 میلیارد تومانی از فیلم در بین سینماگران در آن زمان به حدی زیاد شد که کمیسیون فرهنگی مجلس نیز در پروژه فیلم لاله نقش داشت و اعضای کمیسیون تصدیق کردند که ساخت این فیلم از اولویت های فرهنگی ایران نبوده است. (رئیس سازمان سینمایی در آن زمان) و سید محمد حسینی (وزیر ارشاد دولت احمدی نژاد) خواستار توضیحات شدند. این دو مقام فرهنگی همچنین به اعضای کمیسیون فرهنگی قول دادند که اولویت های فرهنگی با فیلمنامه ای ایرانی واقعاً در فیلم “لاله” در نظر گرفته شود.

اسدالله نیک نژاد پیش از این در واکنش به مخالفت با این فیلم گفت: “چیزهای بیهوده زیادی درباره لاله گفته و شنیده می شود. اما واقعیت طرف دیگری ندارد.

حرفه لاله صدیق ، قهرمان ملی مسابقات اتومبیلرانی ما را که داستان زندگی او عنوان این فیلم جنجالی شد ، در مصاحبه با خبرورزشی بخوانید:

چرا خودت در فیلم بازی نمی کنی؟

من هنگام ساخت لاله در ایران نبودم و کار مهاجرت به ایالات متحده را انجام می دادم. اما اگر من در آن زمان در ایران بودم هیچ وقت خودم بازی در این فیلم را قبول نمی کردم.

چرا قبول نمی کنی؟

بازیگر باید زیر نظر کارگردان باشد و هر آنچه را که می گوید گوش دهد اما من روحیه سفارش دادن ندارم. به دلیل آن علاقه نمی توانم بازیگر شوم. من دوست دارم کاری را که دوست دارم انجام دهم ، نه کاری که دیگران به من می گویند انجام دهم.

آیا کارگردان در مورد انتخاب بازیگران با شما مشورت کرده است؟

نه ، مدیر با من مشورت نکرده است. ساخت لاله سالها به طول انجامید و روند ساخت فیلم چندین بار تغییر کرد. قرار بود آنجلینا جولی شخصیت Laleh را بازی کند ، که به دلیل برخی مشکلات این اتفاق نیفتاد.

قهرمان ایرانی: همه در مورد شباهت من با آنجلینا جولی صحبت می کنند.  من قرار بود از پروژه بحث برانگیز احمدی نژاد نقش / قهرمان حرفه ای اتومبیلرانی خود را بازی کنم

آنجلینا جولی؟

بله ، من چند سال پیش در فرمول یک بحرین شرکت کردم ، جایی که همه در مورد شباهت من با آنجلینا جولی صحبت کردند. او قرار بود در یک فیلم بازی کند و در یک کشور عربی فیلمبرداری شود ، اما این اتفاق نیفتاد. ایران تمام شد و سارا امیری نقش شخصیت لاله را بازی می کند.

آیا از بازی سارا امیری راضی هستید؟

خیلی زیاد؛ او درخشان بازی کرد. اگرچه او سوپراستار نیست اما در این نقش موفق است. من هنگام تماشای فیلم بارها او را تحسین کردم و از دیدن بازی قدرتمند او لذت بردم. این بازیگر مشهور نیست زیرا مخاطب بیشتر روی داستان متمرکز است و من فکر می کنم این یک کار هوشمندانه است.

نظر شما در مورد این فیلم چیست؟

این فیلم پیام نافذی دارد ، حتی اگر داستان زندگی شخصی من باشد ، اما من تحت تأثیر فیلم قرار گرفتم. دختری با تمام محدودیت ها قهرمان مسابقات اتومبیلرانی شد. او تلاش کرد و تمام مشکلات پیش آمده را امتحان کرد. این فیلم می تواند الگوی تفکر مخاطب را تغییر دهد. من این فیلم را خیلی دوست دارم و فکر می کنم همه باید یک باره این فیلم را ببینند.

قهرمان ایرانی: همه در مورد شباهت من با آنجلینا جولی صحبت می کنند.  من قرار بود از پروژه بحث برانگیز احمدی نژاد نقش / قهرمان حرفه ای اتومبیلرانی خود را بازی کنم

آیا قصد راه اندازی آکادمی زنان را دارید؟

بله ، مدت ها بود که به آن فکر می کردم. من در سالهای آینده به او نزدیک می شوم تا راه را برای زنان کشورم هموار کنم. تلاش زیادی لازم است ، امیدوارم بتوانیم این کار را انجام دهیم.

251 251

دکمه بازگشت به بالا