اقتصادی

نافرمانی مدنی داعشی‌ها در یکی از زندان‌های شمال سوریه

روز یکشنبه، خبرگزاری سوریه گزارش داد که درگیری ها در زندانی که هزاران شبه نظامی داعش در شهر حسکه در شمال شرقی آن مستقر هستند، رخ داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران به نقل از این خبرگزاری، پس از اغتشاشات و ناآرامی ها در زندان مذکور، نافرمانی عمومی و درگیری با ماموران زندان رخ داد.

سانا به نقل از منابع محلی گزارش داد که وضعیت نافرمانی و ناآرامی همزمان با پرواز هلیکوپترهای آمریکایی در سراسر منطقه به ویژه در محوطه زندان ها و پرتاب بالون های هوای گرم بود.

این منابع خاطرنشان کردند: این شورش پس از ورود گروهی از نیروهای آمریکایی از جمله بازرسان و کارشناسان در زمینه گفتگو به داخل زندان برای انتقال تروریست‌های داخل زندان به پایگاه‌های آمریکایی در حومه این استان رخ داد.

زندان های تحت کنترل نیروهای سوریه دموکراتیک تحت حمایت ایالات متحده حاوی هزاران تروریست است که برخی از آنها شاهد شورش هایی از جمله درگیری در زندان غوان در حسکه در 28 ماه گذشته بودند.

این شورش ها اغلب زمانی رخ می دهد که نیروهای آمریکایی اسرای داعش را به پایگاه های خود در مناطق مختلف کانتون سوریه یا پایگاه التنف در مرز سوریه و اردن منتقل می کنند. جایی که آنها در استفاده از سلاح برای حمله به مواضع ارتش سوریه، زیرساخت ها و جوامع مسکونی آموزش می بینند و آموزش می بینند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا