اقتصادی

نامزد جنجالی منتقد رژیم اسرائیل به پارلمان انگلیس راه یافت

در انتخابات ویژه شهری در شمال انگلیس، سیاستمداری به پیروزی رسید که سابقه اظهاراتی جنجالی علیه رژیم صهیونیستی را در کارنامه دارد.

به گزارش اخبار ورزشی «جرج گلووی» سیاستمدار چپ انگلیسی و عضو سابق حزب کارگر این کشور در انتخابات میان‌دوره شهر «روچدیل» به پیروزی قاطع دست یافت و آن را مصداق «جابجایی صفحات زمین» دانست!

او در پیام خود پس از پیروزی در انتخابات به انتقاد صریح از «کر استارمر» رهبر حزب کارگر و «ریشی سوناک» نخست‌وزیر انگلیس پرداخت و گفت: «کر استارمر، این برای غزه است! شما برای نقش خود در تسهیل، تقویت و حمایت متعاقب از فجایعی که در حال حاضر در غزه جریان دارد بهای سنگینی پرداخت کرده‌اید و در آینده نیز پرداخت خواهید کرد.»

گلووی در گذشته عضو حزب کارگر بود، اما در سال ۲۰۰۳ در پی انتقاد آشکار از جنگ عراق، از این حزب اخراج شد. 

در پی درگذشت نماینده شهر روچدیل در پارلمان انگلیس، مردم این شهر در اتخابات ویژه شرکت کردند تا نماینده‌ای جدید برای پارلمان انتخاب کنند.

حزب کارگر انگلیس در این انتخابات نماینده‌ای نداشت، زیرا چندی پیش یک فایل صوتی از گزینه مورد نظر این حزب منتشر شد که او در آن رژیم صهیونیستی را مسئول حمله حماس به مواضع این رژیم در هفتم اکتبر می‌دانست. در پی انتشار این صوت، حزب کارگر حمایت از نامزد خود را قطع کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا