ورزشی

نامه اعتراضی صالحی‌امیری به اینفانتینو

به گزارش خبرگزاری اخبار ورزشی ، سیدرضا صالحی امیری ، رئیس کمیته ملی المپیک در یک نشست خبری اظهار داشت: ارائه گزارشی از تلاش یک هفته ای در زمینه دیپلماسی ورزشی مهمترین محور این نشست خواهد بود. یک تحلیل اشتباه وجود دارد و این همان چیزی است که ما دیپلماسی را در ورزش به عنوان یک رهبر تعریف می کنیم. اولین شرط قدرت دیپلماسی ورزشی و روابط سیاسی است. عامل دوم قدرت اقتصادی است ، چین ، ژاپن و کره با هزینه های بالاتر ، امکانات و زیرساخت های قوی تر ، بیشتر به دنبال دیپلماسی و کسب کرسی هستند.

وی تأکید کرد: قطر با جمعیت اندک اما از امکانات و قدرت اقتصادی خوبی ، دنیا را به میزبانی جام جهانی و بازی های آسیایی متقاعد کرد. سومین نکته برای به دست آوردن کرسی برنامه ریزی طولانی مدت است ، اگر قرار است در یک دهه دیگر 50 کرسی بدست آوریم ، باید از امروز برنامه ریزی کنیم. دانش دیپلماسی و چانه زنی مورد دیگری برای کسب کرسی است. با غریبه ها برای صندلی چانه می زنیم. داشتن یک برنامه بلند مدت ، دانش دیپلماسی و چانه زنی بسیار مهم است.

ما فقط باید یک صندلی موثر پیدا کنیم

صالحی امیری افزود: صندلی ها به تنهایی مهم نیستند اما صندلی های موثر مهم هستند. ما 500 صندلی داریم که فقط 10٪ آنها م effectiveثر هستند. فرقی نمی کند که بگوییم 12 کرسی در شورای آسیا به دست آوردیم ، مهم این است که فقط یکی از این کرسی ها م effectiveثر است ، 11 کرسی دیگر متعلق به کمیسیونی است که در 4 سال بعضی اوقات جلسه ای ندارد. بسیاری از صندلی ها تأثیری در ورزش ایران ندارند. تنها 10٪ از آنها می توانند به ارتقا position موقعیت رشته ها و اتحادهای ملی در جهان ، آسیا و صحنه بین المللی کمک کنند. کسانی که این توانایی را ندارند از اثر بخشی یا رسمیت کمی برخوردارند. ما فقط باید یک صندلی موثر پیدا کنیم.

تلفن و مکاتبه انجام نشده است

وی افزود: با داشتن روابط سیاسی ، قدرت اقتصادی ، هزینه های زیرساختی و قدرت ورزشی و داشتن اهداف بلند مدت و دانش سیاسی و قدرت چانه زنی می توانیم به سمت کسب کرسی های بین المللی پیش برویم. در این مدت ، کرونا از ادامه برنامه خود منع شد و هیچ تلفنی و مکاتبه ای انجام نشد. شورای المپیک آسیا فرصتی دیگر برای دیپلماسی ورزشی ایجاد کرده است.

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: اولین جلسه ما با وزیر فرهنگ ، ورزش و جوانان عمان بود. عمان با ایران روابط مستحکم ، پایدار و طولانی مدت دارد و نظرات آنها درباره جمهوری اسلامی ایران بسیار مثبت است و ما توافق می کنیم روابط ورزشی را به ویژه در المپیک و آسیا توسعه دهیم. پیش نویس یادداشت تفاهم که استراتژیک و 10 ساله خواهد بود به زودی امضا می شود.

وی افزود: ما همچنین با رئیس کمیته ملی المپیک عمان دیدار کردیم و آنها می خواهند در رشته المپیک و تحویل کارآموزان روابط دوجانبه برقرار کنند و در این زمینه آنها نیاز به همکاری بیشتر ما دارند. ما همچنین با سر آسانسور آهن آسیا ملاقات کردیم ، وی علاقه مند به توسعه روابط و همکاری با بالابر آهن ایران بود و موقعیت ایران در آسیا را پیشرو توصیف کرد. وی کاندیدای فدراسیون جهت است و شرایط حمایت وی را منوط به حمایت از ایران برای کسب کرسی وزنه برداری آسیا می دانیم.

ما به شدت مخالف حذف کاراته از المپیک هستیم

رئیس کمیته ملی المپیک تأکید کرد: همچنین با دبیرکل وزنه برداری بین المللی دیدار کردیم. وی از سهمیه ایران ابراز نگرانی کرد. ما با رئیس کاراته آسیا آشنا شدیم. او کاراته را مکانی در جهان اول دانست. کاراته ایران در آسیا و جهان پیشتاز است و ژاپن رقیب اصلی ایران است. وی عملکرد کاراته ایران را قدرتمند می داند. ما در المپیک 202 پاریس به لغو کاراته اعتراض کردیم و روز بعد با رئیس جمهور جهان دیدار کردیم. وی معتقد است که لغو کاراته سیاسی است و ما شدیداً با آن مخالفیم. ما سه پیشنهاد داریم: اول ، طرح این موضوع در شورای المپیک آسیا ، دوم ابراز مخالفت های خود به صورت کتبی و ارتباط با کشورهای برجسته در این زمینه و سوم ، ایجاد کمپینی که مورد استقبال رئیس فدراسیون جهانی قرار گیرد. . بگیر من این موضوع را در جلسه شورای المپیک آسیا با اعضای هیئت اجرایی مطرح کردم. ما در این سفر وقت زیادی را برای کاراته صرف کردیم و یکی از موضوعاتی که در مورد آن بحث کردیم اعتراض به این تصمیم بود.

شیخ احمد به همه درخواستهای ما پاسخ مثبت داد

وی افزود: ما با وزیر ورزش عراق دیدار داشته ایم ، آنها علاقه زیادی به همکاری با ورزش ایران دارند و ما توافق کرده ایم که با وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک ایران و کمیته المپیک عراق تفاهم نامه همکاری داشته باشیم. ما با شیخ احمد جلسه سازنده و مهربانی داشتیم و آنها به همه درخواستهای ما پاسخ مثبت دادند. در مورد هندبال ، پاکدل درخواست کرد که مسابقات قهرمانی جوانان آسیا در شیراز برگزار شود ، البته کرونا را فراهم کرد و ما این مسئله را مطرح کردیم.

صالحی امیری اظهار داشت: ما با وزیر ورزش و رئیس جمهور قطر ورزش 2030 جلسه ای داشتیم ، وی پیش از این هیئتی را به ایران اعزام كرده و رأی خواسته بود كه ما آن را به آزمون سراسری ارائه دادیم و در آن اعلام كردیم كه به قطر رأی می دهیم. ما ازبکستان را دیدیم که بازیهای جوانان 2025 را انتخاب کرد. ازبکستان در کنار توسعه قزاقستان در کنار توسعه ورزش است

شیخ احمد قول داد در صورت عدم مهیا شدن شرایط ، میزبان ایران باشد

وی گفت: “ما درگیر روابط سیاسی نیستیم.” در زمینه روابط ورزشی ، ما از عربستان سعودی جدا شده ایم ، اما در آسیا به صورت باشگاه بازی می کنیم. امیدوارم با گسترش روابط ورزشی بتوانیم زمینه همکاری های دو جانبه را افزایش دهیم که باید از مراجع سیاسی اجازه بگیرند.

صالحی امیری در پاسخ به اخبار ورزشی در مورد کارشکنی عربستان برای هندبال اظهار داشت: ما این مشکل را رصد و مدیریت می کنیم. در مورد هندبال ، این یک مسئله سیاسی نیست و توافق شد که یک تورنمنت در شیراز در ماه مارس برگزار شود ، اما مقامات آسیایی اعلام کردند که با توجه به وضعیت قرمزها در ایران و شیراز ، تصمیم داریم میزبانان را به قطر منتقل کنیم. در این سفر ، هنگام گفتگو با شیخ احمد و گفتگو با رئیس فدراسیون جهانی ، توصیه شد که این رقابت در ایران باقی بماند. این رویداد در ایران باقی خواهد ماند مگر اینکه کرونا در این ایالت بماند و دفتر مرکزی کرونا اجازه وقوع آن را ندهد. شیخ احمد قول داد در صورت عدم مهیا شدن شرایط ، میزبان ایران باشد.

وی افزود: توافق شد که این جلسه شورای المپیک آسیا در ایران برگزار شود اما ایران در شرایطی بود که تجمع بیش از 10 نفر ممنوع و هتل تعطیل شد. ما باید ایمنی و سلامت مردم را در نظر بگیریم. ما برای میزبانی به تنهایی اقدام نمی کنیم.

ما استانداردهای جهانی در منطقه آزاد زمین نداریم

رئیس کمیته ملی المپیک در پاسخ به اخبار ورزشی در مورد اینکه آیا در مذاکرات ایران و قطر موضوع همکاری در میزبانی جام جهانی مورد بحث قرار گرفته است ، گفت: برای اردو زدن تیم های منتخب جام جهانی ، از همه مهمتر زیرساخت های قشم و کیش ، که نکته بسیار مهمی است و باید دارای جهت استاندارد باشد. ما در حال حاضر زمین کلاس جهانی نداریم و امیدوارم کارهای لازم به موقع انجام شود این.

نام کاروان ایران در المپیک در جلسه بعدی ستاد ورزش انتخاب خواهد شد

وی افزود: ما خواستار شعار کاروان هستیم که بیشترین نظر درباره ستاره های ایرانی و ستاره های ایرانی زمین است. در جلسه بعدی ستاد ، نام نهایی این است: نماد جام ارژن است. ما اسمی را انتخاب کردیم که نماد شهدا ، قهرمانان و ایرانیان باشد. پرسنل مد و لباس برای بیش از یک سال در حال آزمایش بوده و بیش از 200 طرح را دریافت کرده اند ، به 10 طرح رسیده اند و طی مراحل نهایی و در مرحله پنجم ارزیابی انتخاب می شوند.

فعلاً قادر به اعلام بودجه سال آینده نیستیم

صالح امیری درباره برآورد کمیته برای سال آینده تأکید کرد: “ما هزینه را تخمین زده ایم و این برای ما روشن است.” کمیسیون فرهنگ مجلس برای برآورد ورزش تشکیل جلسه می دهد. تا زمان اعلام بودجه ، بودجه رسمیت پیدا نمی کند و فعلاً نمی توانیم آن را اعلام کنیم ، پس از آن بودجه سال 1400 را رسماً اعلام خواهیم کرد.

وقتی امتیاز می دهیم امتیاز هم می گیریم

وی در مورد نتیجه سفر هیئت قطر به ایران و صدای کشورمان برای میزبانی دوحه برای بازی های آسیایی گفت: “وقتی امتیاز بدهیم ، امتیاز هم خواهیم گرفت.” ما جلسه ای را در کمیته ملی المپیک با حضور کارشناسان برگزار کردیم و به این نتیجه رسیدیم که این درخواست مهم نیست. استفاده از زیرساخت ها ، اردوگاه های بازداشت ، بازی های دوستانه ، اردوگاه های مشترک ، تبادل کارآموزان در یادداشت تفاهم با قطر ذکر شده است. توافق شفاهی حاصل شده و امضا خواهد شد.

ما در زمینه ورزش با 5 کشور به توافق خوبی رسیده ایم

وی در پاسخ به این سال که چه زمانی نتیجه نشست در عمان اعلام می شود ، گفت: برای رسیدن به این هدف ، ما در حال مذاکره با مقامات با نفوذ در آسیا و جهان هستیم تا فرصت ها را ایجاد کنیم و تهدیدات را از بین ببریم. ما باید از گروه جلسات کمک بگیریم. ما در زمینه ورزش با 5 کشور به توافق خوبی رسیده ایم.

از دست دادن سرمایه منطقی نیست

رئیس کمیته ملی المپیک در پاسخ به سirالاتی مبنی بر اینکه افرادی مانند پیمان فخری در ورزش ساخته می شوند اما با تغییر مدیریت ، این افراد عقب می مانند ، اظهار داشت: ترجیح منافع ملی به منافع شخصی ، از بین رفتن سرمایه باعث می شود. . ما سیستم را پشتیبانی و اجرا می کنیم ، اما روند کار با شرکای دیگر است. مدیر باید در این کشور باشد ، مدیر ترکیبی از همه دانش و دانش نیست. وقتی نوبت به المپیک می رسد ، این به معنای سجادی است ، وقتی صحبت از نظارت بر تیم ملی می شود ، این به معنای غرور ، برنامه ریزی و امید به آینده و کار آکادمیک است ، به معنای قره خانلو است.

ما نگرانی های هیئت امنا را برطرف می کنیم

وی درباره قانون کمیته توضیح داد: مراحل راستی آزمایی حقوقی انجام شده و اختلافات حقوقی بین رئیس جمهور و هیئت امنا وجود دارد که ما وارد آن نخواهیم شد. این قانون ، یک بار توسط هیئت اجرایی تصویب شد ، توسط شورا تصویب شد و سپس توسط IOC تصویب شد و 12 سفر رفت و برگشت بین ما و آنها بود. سپس به دولت رفت و پس از چند جلسه كارشناسي توسط كميسيون اجتماعي مورد تاييد قرار گرفت و به دولت رفت و مورد تاييد قرار گرفت و ما راه قانوني را طي كرديم. طبق ماده 85 ، هیئت امنا معتقد است که باید تصویب شوند. دولت معتقد است اساسنامه شرکت های دولتی باید به تصویب هیئت امنا برسد و از آنجا که کمیته ها و فدراسیون ها سازمان های غیردولتی هستند ، نیازی به تصویب هیئت امنا ندارند. ما طبق قانون کارهایی را انجام می دهیم و هر آنچه بین دولت و هیئت امنا توافق شود را انجام می دهیم و همزمان نگرانی های هیئت امنا را برطرف می کنیم.

حذف کمیته و وزارت ورزش از مجمع فدرال بی پروا است

سید رضا صالح امیری ، رئیس کمیته ملی المپیک ، در مورد حذف کمیته ملی المپیک از مجمع فدراسیون فوتبال گفت: کمیته ملی المپیک در سراسر جهان در حال مونتاژ است و در اکثر کشورها رئیس مجمع است. این اقدامی بی پروا و عمدی برای حذف کمیته و وزارت ورزش از مسابقات است. اگر کمیته ملی المپیک یک نهاد دولتی نباشد. من نامه اعتراضی به اینفانتینو نوشتم و منتظر جواب هستم.

254 251

دکمه بازگشت به بالا