اقتصادی

نامه دفتر آیت الله سیستانی به دبیرکل سازمان ملل درباره هتک حرمت قرآن کریم

در متن نامه دفتر مرجع تقلید عالیقدر شیعیان آمده است که احترام به آزادی بیان به هیچ وجه صدور مجوز چنین اقدام شرم آوری را توجیه نمی کند.

متن نامه دفتر حضرت آیت الله العظمی سیستانی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای آنتونیو گوترش دبیرکل محترم سازمان ملل متحد

با سلام و احترام

رسانه ها گزارش دادند که فردی در سوئد با هدف اهانت به دین حنیف اسلام، به نسخه ای از قرآن کریم تعرض کرده و یکی از اوراق آن را سوزانده است.

نظیر چنین رفتار ناپسندی در سال های اخیر بارها در کشورهای مختلف رخ داده است اما موضوع قابل توجه این است که این بار با مجوز رسمی پلیس سوئد و تحت بهانه آزادی بیان رخ داده است.

در صورتی که مسلما احترام به آزادی بیان به هیچ وجه صدور مجوز چنین رفتار شرم آوری را که نمود تعرض آشکار به مقدسات بیش از دو میلیارد مسلمان در جهان است و به ایجاد فضایی مساعد برای ترویج افکار افراطی و اقدامات اشتباه منجر می شود، توجیه نمی کند.

مرجعیت عالی دینی ضمن محکوم کردن این اقدام، از سازمان ملل می خواهد اقدامات موثری به منظور جلوگیری از تکرار امثال چنین حوادثی اتخاذ کند و کشورها را به بازنگری در قوانینی وادار کند که اجازه وقوع چنین اقداماتی را می دهد.

مرجعیت عالی دینی همچنین به تثبیت ارزش های همزیستی مسالمت آمیز بین پیروان ادیان مختلف و رویکردهای فکری مبتنی بر رعایت حقوق و احترام متقابل بین همه دعوت می نماید.

311311

دکمه بازگشت به بالا