ورزشی

نتیجه انتخابات آمریکا برای مسکو اهمیتی ندارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری اخبار ورزشی، رئیس‌جمهور روسیه با بیان اینکه خروجی صندوق‌های رای در انتخابات آمریکا برای مسکو اهمیتی ندارد، گفت آرزوی آمریکا برای رهبری جهان در نهایت این کشور را نابود می‌کند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه با بیان اینکه بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، هیچ چیز برای روسیه عوض نمی‌شود، گفت روسیه با هر کسی که در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا به پیروزی برسد، همکاری خواهد کرد.

او در نشستی با حضور نمایندگان رسانه‌های بین‌المللی گفت مسکو در فرایندهای سیاست داخلی آمریکا مداخله نمی‌کند و هرگز هم چنین فکری نداشته است. با این حال، پوتین محاکمه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق و نامزد انتخابات امسال آمریکا را مصداق سوءاستفاده از دستگاه قضایی در راستای درگیری‌های سیاسی داخلی دانست.

هفته گذشته هیئت‌منصفه دادگاه نیویورک ترامپ را در تمام ۳۴ مورد اتهام پرونده پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی، مجرم شناخت. ترامپ در این پرونده به جعل اسناد مالی با هدف پنهان‌کردن حق‌السکوت متهم بوده و این حکم او را به اولین رئیس‌جمهور آمریکا بدل می‌کند که مرتکب بزه شده و مجرم شناخته می‌شود.

این رئیس‌جمهور سابق آمریکا نیز رای این دادگاه را استفاده سلاح‌گونه مخالفان خود از دستگاه قضایی دانسته و کسانی که سعی دارند او را محاکمه کنند را «بیمار و روان‌پری» خطاب کرده است.

پوتین همچنین همتای آمریکایی خود، «جو بایدن» را یک سیاستمدار نسل قدیم توصیف کرد که اقداماتش پیش‌بینی‌پذیر شده است. او گفت: گفت: «قبلا هم گفته‌ام و همه این اظهارات من را بدبینانه تفسیر می‌کنند یا آن را نوعی حمله پنهان به بایدن می‌دانند، اما او واقعا یک سیاستمدار نسل قدیم است.»

او همچنین احیای روابط روسیه با کشورهای اروپایی را یک امر ممکن دانست و گفت: «می‌توان با رهبران اتحادیه اروپا راهکاری برای این مسئله پیدا کرد، البته اگر اعتمادبه‌نفس و شجاعت بیشتری برای حفاظت از منافع ملی خود به خرج دهند.»

پوتین هرگونه مداخله کشورش در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را تکذیب کرد و با بیان اینکه تصمیمات دولت آمریکا در حوزه سیاست اقتصادی یکی پس از دیگری اشتباه از آب در می‌آیند، گفت این آرزوی آمریکا برای رهبری لیبرالیسم جهانی است که دارد این کشور را از درون نابود می‌کند.

او با بیان اینکه روسیه تمام تلاش خود را برای حل‌وفصل مسالمت‌آمیز مناقشه اوکراین به کار گرفت، گفت در اوکراین نوعی سلطه قدرت با حمایت آمریکا صورت پذیرفته است.

رئیس‌جمهور روسیه در این باره گفت: «فکر می‌کنم با من موافق باشید که هیچ‌کس در ایالات متحده به‌فکر اوکراین نیست. آن‌ها به عظمت ایالات متحده علاقه‌مند هستند و نه برای اوکراین و مردم آن، بلکه برای عظمت و قدرت رهبری خود خود می‌جنگند.»

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا