ورزشی

نتیجه را گردن می‌گیرم/ فقط می‌خواهیم در آزادی نباشیم

آفتاب‌‌نیوز :

یحیی گل‌محمدی پس از  تساوی یک بر یک تیمش برابر ذوب‌آهن در هفته سوم لیگ برتر فوتبال گفت: همه بازی‌هایی که انجام می‌دهیم احتمال اینکه مساوی شود، زیاد است. چون شرایط برای بازی‌کردن نیست و نمی‌توان در این زمین بازی کرد. هفته اول هم خدا پدر علی نعمتی را بیامرزد. نمی‌دانم از کجا پیدایش شد یک گل زد و بازی یک بر هیچ تمام شد. از همه بازی‌هایی که قرار است در این زمین انجام شود، هشت بازی مساوی است، دو تا مسابقه هم یک بر هیچ است یا ما می‌بریم یا حریف. این وضعیت چمن، نورافکن‌ها، برق و سکوها را ببینید! مجبور نیستیم برگزار کنیم.

او ادامه داد: من الان به آقای پیروانی گفتم زحمت بکشد نامه بزند که همه بازی‌ها را به شهید کاظمی منتقل کنیم. تماشاگر که اینجا نمی‌آید چمن هم داغان است حداقل ما آنجا چمن بهتری داریم. حداقل می‌توان فوتبال انجام داد. نمی‌دانم از لحاظ فنی چه بگویم. تیم ذوب آهن هم بازی خوبی را انجام داد. در این زمینه چمن کاربری حریفان ما راحت‌تر است چون ما یک تیمی هستیم که باید به همدیگر پاس بدهیم و به بازی سرعت ببخشیم. وقتی این کار را نمی‌توانیم انجام دهیم تبدیل به یک تیم معمولی می‌شویم. نمی‌خواهم نتیجه بازی را توجیه کنم و اگر این نتیجه در یک چمن و نور خوب به دست می‌آمد همه تقصیرها را گردن می‌گرفتم. الان هم نتیجه را گردن می‌گیرم.

گل‌محمدی همچنین گفت: آقای درویش! هیات مدیره! نمی‌دانم به چه کسی بگویم شما برای بازی در این چمن پول می‌دهید و یک میلیارد و خرده‌ای برای هر بازی پول می‌دهید، حداقل چمن را کوتاه کنند. به ناظر بازی می‌گوییم پاسخ می‌دهد که تهش است. به مسئول زمین می‌گوییم او نیز پاسخ می‌دهد اگر چمن‌ها را کوتاه کنیم کچلی‌های زمین مشخص می‌شود. این مسئله به من چه ربطی دارد و من چرا باید جور آن را بکشم. با این وضعیت استادیوم و چمن چه کار می‌توان کرد؟ راجع به مسائل فنی نمی‌توانم صحبت کنم. همه تیم‌ها می‌خواهند بازی ما کند شود که این اتفاق هم رخ داد. باز هم دم بچه‌ها گرم! در این زمین موقعیت به وجود آوردن سخت است. به تیم خوب و شایسته ذوب آهن خسته نباشید می‌گویم و برایش آرزوی موفقیت می‌کنم.

گل‌محمدی در مورد اینکه اشتباهات برخی بازیکنان در زمین بازی زیاد بود، تصریح کرد: آن طور که تمرین می‌کنیم انتظار داریم در زمین بازی هم همان را انجام دهیم. در این زمین حال بچه‌ها بد می‌شود و من نمی‌توانم از آنها ایراد بگیرم. چون نمی‌توانند توانایی خود را در این زمین ارائه دهند. این مشکل در هفته اول بود و ما اعتراض زیادی کردیم دکل برق در هفته اول هم مشکل داشت. اگر نمی‌توانند یک برقکار بیاورند و آن را درست کنند به ما بگویند ما برقکار سراغ داریم.

او در مورد کمبود مهره‌های هجومی گفت: انتظاراتی که الان وجود دارد، بجاست. دو سه مسئله کار ما را سخت کرده است. اول بحث مالی باشگاه است که نمی‌گذارد ما فوروارد خوب جذب کنیم. دوم این است، ایران نمی‌آیند که به خاطر ساختار است و امکانات را می‌بینند فرار می‌کنند. سوم، بازیکنی که ما مد نظر داریم گران است و شرایط جذبش سخت است. با این حال ما باز هم می‌گردیم و تلاش می‌کنیم. باید به یک مورد خوب برسیم و بعد تصمیم‌گیری کنیم.

سرمربی پرسپولیس درباره اشتباه سروش رفیعی تصریح کرد: به نظرم مشکلات ما قبل از شروع بازی رقم خورد و زمانی که بازیکنان وارد زمین شدند تا خودشان را گرم کنند حالشان بد شد. تلاش کردیم ذهنیت آنها مثبت‌تر شود و تمرکز روی بازی‌کردن باشد اما سخت است. همه انتظار گل دارند، وقتی جلوتر می‌روند و فشار جسمی و روانی به خود وارد می‌کنند و می‌بینند نمی‌توانند گل بزنند، ذهنیت‌شان به هم می‌ریزد. اشتباهاتی هم که در بازی وجود داشت به دلیل وجود همین ذهنیت است. سروش رفیعی در ۱۰ – ۱۲ بازی گذشته بهترین بازیکن ما بود. این اتفاق هم رخ داد و با این شرایطی که وجود دارد ممکن است این اتفاق در بازی‌های بعدی باز هم بیفتد.

گل‌محمدی در پاسخ به پرسش اخبار ورزشی مبنی بر اینکه قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا انجام شد و تیم پرسپولیس با النصر بازی دارد و رونالدو قرار است به ایران بیاید. وضعیت ورزشگاه را دیدید و مشکل VAR هم وجود دارد بازی‌های لیگ را می‌گویید به ورزشگاه شهید کاظمی منتقل می‌کنیم اما قرار است برای باشگاه‌های آسیا چه کاری انجام دهیم، گفت: نمی‌دانم می‌توان نامه‌نگاری کرد که این بازی با النصر را هم به ورزشگاه شهید کاظمی منتقل کنیم یا خیر. اگر بشود که خوب می‌شود. خودم شخصا دوست دارم بازی‌ها اینجا نباشد چون ممکن است از شرایط خجالت بکشم. به همکارم گفتم با چه رویی قرار است رونالدو را به این رختکن بیاوریم و مربی‌اش از این خرابه‌ها بالا بیاید نمی‌دانم واقعاً چه بگویم. فقط به فکر باشید.

او در پاسخ به این پرسش که چرا بازیکنان پرسپولیس از دقیقه اول عطش گلزنی ندارند، تاکید کرد: حرف شما کاملا درست است و ما تا سر یک‌سوم دفاعی حریف می‌رفتیم به خاطر فشردگی حریف و پایین‌بودن کیفیت پاس‌ها نمی‌توانستیم کاری کنیم. خودمان دوست داریم بازی خودمان را انجام دهیم اما آنقدر حس منفی به ما دست می‌دهد که نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم. ما تیمی هستیم که می‌خواهیم فوتبال بازی کنیم، گردش توپ داشته باشیم. وقتی امکان آن فراهم نباشد به مشکل برمی‌خوریم و بازی‌های بعدی ما هم با این شرایط قطعا با مشکل مواجه می‌شود. باشگاه باید فکر اساسی راجع به این موضوع کرد. اینکه چمن ورزشگاه را بلند نگه می‌دارند تا بگویند چمن خوب است به من ربطی ندارد. من چمن کوتاه می‌خواهم که بتوانم فوتبال بازی کنم و به فکر این موضوع باشند.

او در پاسخ به این پرسش که چرا با وجود نداشتن مهره هجومی شرایط اجازه جدایی مهدی عبدی را داد، گفت: ما به جای او یاسین سلمانی را جذب کردیم. یاسین مهره‌ای است که حتی می‌تواند مهاجم هم بازی کند. اینکه عبدی جدا شده به این دلیل بود که شرایط برای همکاری در پرسپولیس آنطور که ما باید و شاید انتظار داشتیم وجود نداشت.

گل‌محمدی در مورد صحبت‌های بیرانوند مبنی بر اینکه بازی‌های پرسپولیس را به مشهد یا اصفهان منتقل کنند تا تماشاگران بتوانند بیایند و شرایط یکسان نیست، گفت: شرایط به گونه‌ای است که فقط می‌خواهیم در آزادی نباشیم. واقعا حیف است این همه سرمایه و هوادار خوب نمی‌توانند بیایند. این مسائل در رسانه‌ها هم بازتاب زیادی ندارد و من از رسانه‌ها درخواست می‌کنم که این به این مشکل بپردازند.

سرمربی پرسپولیس در مورد اینکه چرا در دو بازی پرسپولیس در ورزشگاه آزادی برق رفت اما برای تیم‌های دیگر این اتفاق نیفتاد، گفت: شاید نورافکن‌های ورزشگاه هوشمند است و یک هفته در میان خراب می‌شود.

دکمه بازگشت به بالا