ورزشی

نخستین پیروزی ایران رقم خورد/ هلند حریف شاگردان جوان الکنو نشد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگاران آنلاین ، در سومین روز از مسابقات لیگ والیبال ملل ، تیم ملی ایران از ساعت 14:30 امروز (یکشنبه) مقابل تیم ملی هلند صف آرایی کرد. این اولین بازی رسمی دو تیم بود که با برتری 3 بر صفر ایران به پایان رسید.

کاپیتان های سعید معروف و محمدرضا حضرت پور برای این مسابقه وارد شده اند و با اعلام ولادیمیر آلکنو ایران با تیم 14 نفره میلاد عبادی پور ، سعید معروف (کاپیتان) ، سید محمد موسوی ، پوریا فیاضی ، محمدرضا حضرت پور ، مسعود غلامی ، امیر غفور ، صابر کاظمی ، علی ، علی شفیعی ، میثم صالحی ، محمد طاهر وادی ، آرمان صالحی (لیبرو) و امیرحسین اسفندیار به مصاف هلند می روند.

ولادیمیر آلکنو تیم جوانان را همانند دیدار برابر روسیه به میدان فرستاد. امیرحسین اسفندیار ، میثم صالحی ، علی اصغر مجرد ، صابر کاظمی ، محمد طاهر وادی ، محمد موسوی و آرمان صالحی دوستان اولیه ایران بودند.

اولین پیروزی ایران اتفاق افتاد / هلند با دانشجوی جوان الکنو روبرو نشد

اولین مجموعه 25 بر 18 به نفع ایران
تیم ملی والیبال ایران در ست اول بازی شروع خوبی داشت. صابر کاظمی رفتار خوبی برای ایران ارائه داد تا تیم ملی ایران 5-1 به تیم ملی ایران برسد و روبرتو پیازا سرمربی هلندی مجبور به درخواست وقت استراحت شد. وقت استراحت فنی اول با برتری 8-5 مقابل ایران همراه بود. عملکرد خوب هم تیمی های ایران در سرویس و دفاع اختلاف امتیازات را دو برابر کرد و نتیجه بازی را 12 بر 6 به سود ایران کرد. پیازا بار دیگر درخواست وقت استراحت کرد ، اما این اختلال تاثیری در عملکرد خوب بازیکن ایرانی نداشت ، بنابراین وقفه فنی دوم با برتری 16 بر 11 ایران همراه بود. بردیا سعادت مشهور است و به زمین آمد. سرانجام ، ست اول با عملکرد خوب تیم ملی ایران در سرویس و دفاع با نتیجه 25 بر 18 به سود شاگردان آلکنو به پایان رسید.

اولین پیروزی ایران اتفاق افتاد / هلند با دانشجوی جوان الکنو روبرو نشد

مجموعه دوم ؛ 25 بر 23 به نفع ایران
ست دوم با سرویس میثم صالحی برای ایران همراه بود. صابر کاظمی در اوایل بازی نقش زیادی در امتیازات ایران داشت و ایران در وقت استراحت فنی اول با نتیجه 8 بر 5 پیروز شد و سپس ایران اختلاف امتیاز را حفظ کرد تا اینکه نیمه دوم وقت استراحت فنی با برتری 16 بر 13 همراه بود برای دانشجویان الکنو. محمد موسوی روز خوبی در خدمت نگذاشت. عملکرد خوب تیم ملی در حمله و دفاع منجر به برتری ایران در ست دوم با نتیجه 25 بر 23 شد.

تنظیم سه؛ 30 تا 28 به نفع ایران
در شروع ست سوم ، سد دفاعی ایران با برتری 8 بر 3 ایران در وقت استراحت فنی همراه بود. تیم ملی ایران اختلاف امتیاز و نیمه دوم وقفه فنی را به سود ایران با برتری 16 بر 12 حفظ کرد. تعویض بازیکن دوم تیم ملی هلند ، فریداک ، اختلاف امتیازات را به یک کاهش داد تا آلکنو درخواست استراحت کند. تیم نارنجی هلند راهی برای مقابله با سد دفاعی ایران نداشت و اگرچه هر دو تیم یک رالی جالب به امتیاز 30 نشان دادند اما در نهایت تیم ملی کشورمان ست سوم را با نتیجه 30 بر 28 به سود خود به پایان رساند.

اولین پیروزی ایران در پایان هفته اول با شکست تیم نارنجی بدست آمد ، بنابراین هلند می تواند هفته دوم را بدون برد روبرو کند. این مسابقات به مدت سه روز تعطیل است و تیم ملی روز پنجشنبه ساعت 14:30 به مصاف کانادا می رود.

فرانسه ، بلغارستان ، آلمان ، استرالیا ، ایران ، ژاپن ، صربستان ، اسلوونی ، هلند ، روسیه ، ایالات متحده ، کانادا ، ایتالیا ، لهستان ، آرژانتین و برزیل 16 تیم این مسابقات بودند. تیم های فرانسه ، ایران ، ایتالیا ، آرژانتین ، چین ، برزیل ، روسیه ، لهستان ، صربستان ، ایالات متحده ، آلمان و ژاپن 12 تیم برتر هستند و به مدت هفت سال در لیگ والیبال مردان باقی مانده اند. تیم ملی چین به دلیل مشکلات مالی از مسابقات کنار رفت تا اینکه تیم هلند بتواند جایگزین آن شود. تیم ملی اسلوونی همچنین با قهرمانی در جام چلنجر که در سال 2019 از مسابقات خارج می شود ، جایگزین تیم ملی پرتغال شد.

روسیه با دفاع از قهرمان ، قهرمان مسابقات 2018 و 2019 شد و به ترتیب فرانسه و ایالات متحده را شکست داد.

دکمه بازگشت به بالا