ورزشی

نزول دوپله‌ای پارادوومیدانی ایران در قهرمانی جهان با وجود ۱۲ مدال و ۱۶ سهمیه پارالمپیک

دهمین دوره رقابت‌های پارادوومیدانی قهرمانی جهان در حالی پس از ۹ روز رقابت در پاریس به پایان رسید که در جدول رده‌بندی کاروان ایران با دو پله سقوط نسبت به دوره قبل در جایگاه چهاردهم قرار گرفت.

به گزارش اخبار ورزشی، دهمین دوره رقابت‌های پارادوومیدانی قهرمانی جهان با حضور ۱۲۰۶ ورزشکار از ۱۰۳ کشور برگزار شد که در پایان این رقابت‌ها کاروان ایران با کسب ۴ مدال طلا، ۶ نقره و دو برنز و در مجموع با ۱۲ مدال در جدول رده‌بندی چهاردهم شد.

این در حالی است که کاروان ایران در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۹ امارات که ۱۳۶۵ ورزشکار از ۱۱۷ کشور حضور داشتند با ۱۷ ورزشکار و با کسب ۳ مدال طلا، چهار نقره و چهار برنز و در مجموع با ۱۱ مدال در جدول رده‌بندی دوازدهم شد.

اگرچه در مسابقات پارادوومیدانی قهرمانی جهان ۲۰۲۳ پاریس تعداد مدال‌های ایران نسبت به دوره قبل بیشتر و کیفیت مدال‌ها بهتر بود، اما با سقوط دو پله‌ای نسبت به ۲۰۱۹ امارات مواجه بود.   

همچنین کاروان ایران در هشتمین دوره رقابت‌های جهانی ۲۰۱۵ لندن با کسب ۲۰ مدال (۳ طلا، ۱۲ نقره و ۵ برنز) در جایگاه هجدهم قرار گرفت.

هر چند کاروان ایران در دهمین دوره این رقابت‌ها با ۱۸ ورزشکار موفق به کسب ۱۲ مدال و ۱۶ سهمیه پارالمپیک شد اما به نظر می‌رسد سایر کشورها عملکرد بسیار موفقی داشتند و رکوردهای خوبی به ثبت رساندند که این مساله می‌تواند زنگ خطری برای پارادوومیدانی ایران در آستانه اعزام به بازی‌های پاراآسیایی هانگژو چین و سپس پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس باشد.

نزول دوپله‌ای پارادوومیدانی ایران در قهرمانی جهان با وجود ۱۲ مدال و ۱۶ سهمیه پارالمپیک

مهدی اولاد (مدال طلا و نقره)، یاسین خسروی، سعید افروزی، رشید مسجدی (مدال طلا)، امیر خسروانی، صادق بیت سیاح، سجاد محمدیان، الهام صالحی و علی پیروج (مدال نقره)، هاشمیه متقیان و هادی کائیدی (مدال برنز) مدال آوران ایران در این دور از مسابقات بودند.

همچنین هاشمیه متقیان، الناز دارابیان و الهام صالحی در بخش بانوان همراه با علی پیروج، هادی کائیدی، صادق بیت سیاح، علی اصغر جوانمردی، رشید مسجدی، سجاد محمدیان، یاسین خسروی، سجاد نیک پرست، امان‌الله پاپی، سعید افروز، علیرضا مختاری، مهدی اولاد و امیر خسروانی ۱۶ دوومیدانی کاری بودند که موفق به کسب سهمیه پارالمپیک پاریس شدند.

کاروان ایران در این دوره با وجود کسب ۴ مدال طلا (یک مدال بیشتر نسبت به دوره قبل) نتوانست جایگاه خود را حفظ  کند و دو پله سقوط داشت که می‌تواند زنگ خطر جدی برای این رشته باشد که همواره بار زیادی از مدال آوری کاروان در رویدادهای مهم را به دوش می‌کشد.  

هرچند مسوولین ورزش از نتایج بدست آمده راضی هستند اما با توجه به تغییر رنگ مدال برخی از مدال آوران پارالمپیکی و افت عملکرد بعضی از دوومیدانی کاران به دلیل تغییر کلاس به نظر می‌رسد که مسوولین باید به دنبال راهکار اساسی باشند تا با برنامه‌ریزی بهتر و دقیق مانع افت بیشتر جایگاه پارادوومیدانی در رویدادهای پیش‌رو باشند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا