اقتصادی

نظامیان انگلیسی عراق را ترک کردند

به گزارش سایت خبری “المسله” این منابع گفتند كه نيروهای كمك بین المللی امنیت به رهبری آمریكا نیز پایگاه تاجی و یك پایگاه نظامی در بیسمیا در جنوب بغداد را به تصرف خود درآوردند. [به زودی] آنها ترک خواهند کرد.

در این سایت خبری از پایگاهی برای انتقال نیروها به داخل یا خارج از عراق یاد نشده است.

پایگاه نیروی هوایی تاجی در 30 کیلومتری شمال بغداد ، پایتخت عراق واقع شده است.

در 29 مارس 2020 ، ائتلاف بین المللی به رهبری ایالات متحده علیه داعش اعلام كرد كه نیروهای K1 را در استان كرکوک ترک کرده و دارایی های خود را به نیروهای عراقی تحویل داده است.

رهبری اتحاد بین المللی علیه داعش در عراق در 23 آوریل 1999 اعلام کرد که پایگاه های قیاریه در شمال عراق و پایگاه های قائم را در بخش غربی استان الانبار خالی کرده است.

پس از کشته شدن سردار قاسم سلیمانی و ابو مهدی المحندیس ، معاون رئیس نیروهای مردمی عراق به همراه هشت نفر دیگر به دستور مستقیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ، پارلمان عراق طرحی را برای خروج نیروهای “آمریکایی” از کشور در تاریخ 6 ژانویه تصویب کرد.

170 نماینده مجلس در پارلمان عراق لایحه انصراف نیروهای آمریکایی را امضا کردند و رأی گیری با حضور اکثریت و مطابق با سهمیه برگزار شد.

نخست وزیر موقت عراق ، عادل عبدالمهدی نیز خواستار عقب نشینی فوری نیروهای آمریکایی از عراق در دوره رأی گیری در پارلمان شد و گفت که منافع آمریکا و عراق نیاز به خروج نیروهای خارجی از عراق دارد.

311311

دکمه بازگشت به بالا