اقتصادی

نعیم قاسم: از جنگ ۲۰۰۶ با قدرتی استثنایی بیرون آمدیم/ نبرد آینده در فلسطین اشغالی خواهد بود

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان عصر سه‌شنبه گفت: ثبات بین کشورهای عربی و اسلامی به نفع فلسطین و تمام امت عربی است.

به گزارش اخبار ورزشی، اظهارات نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان عصر سه‌شنبه در گفت‌وگو با شبکه المنار بیان شد که طی آن تاکید کرد که حزب‌الله از جنگ ژوئیه ۲۰۰۶ با قدرتی استثنایی بیرون آمد و تاکنون به بازدارندگی ادامه داده است.

نعیم قاسم با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها اذعان دارند که مقاومت در تعدادی از تسلیحات پیشرفت داشته است، تاکید کرد: توانمندی‌های مقاومت و ارتقای جایگاه آن حق مشروع هر کسی است که با دشمن صهیونیستی مقابله می‌کند.

وی از دشمن خواست بفهمد که مقاومت تا پایان آزادی کامل متوقف نمی‌شود.

معاون سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد: پتانسیل‌ها، توانایی‌ها و رهایی در وهله اول به خاطر لبنان است و همه کسانی که از این آزادی حمایت کردند، از سوریه گرفته تا ایران و فلسطین، شریک پیروزی هستند، همان گونه که زیان و از دست دادن این موجودیت زیانی برای همه حامیانش خواهد بود.

وی گفت: ما از سال ۲۰۰۰ یاد گرفتیم که برای آینده آماده شویم و از جنگ ژوئیه ۲۰۰۶ با قدرت استثنایی و بازدارندگی مداوم تاکنون بیرون آمدیم.

نعیم قاسم با تاکید بر اینکه مقاومت از حقش نسبت به سرزمینمان دست نخواهد کشید، از دشمن اسرائیلی خواست تا هر حماقتی را که مرتکب می‌شود در نظر بگیرد.

نعیم قاسم با اشاره به اینکه آزادسازی جنوب لبنان در سال ۲۰۰۰ اولین بار در نوع خود در زمینه درگیری با دشمن صهیونیستی بود و بدون محدودیت و قید و شرط انجام شد و یک آزادسازی استراتژیک بود، گفت: ایستگاه آزادی، دوران پیروزی‌های بسیار گسترده‌ای را به‌ویژه در فلسطین گشود. ما با اتحاد میدان‌ها هستیم و به اسرائیلی‌ها بفهمانیم که نمی‌توانند معادله بازدارندگی را دور بزنند.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد: مانور انجام شده توسط حزب‌الله لبنان در یکشنبه پیامی برای اسرائیل است.

وی گفت: مانور در سرزمین شما خواهد بود و حزب‌الله از آمادگی سیاسی و مردمی برخوردار است که به آن کمک می‌کند در چارچوب ادغام ارتش، مردم و مقاومت در روز روشن با دشمن مقابله کند و به اسرائیلی‌ها بگوید: ادامه می‌دهیم و عبور می‌کنیم.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان با تاکید بر موضع این حزب در حمایت از توافق عربستان و ایران گفت: ما از ثبات در منطقه و بازگشت سوریه به اتحادیه عرب حمایت می‌کنیم.

نعیم قاسم در گفت‌وگو با برنامه پانوراما که از شبکه المنار پخش می‌شود، اظهار کرد که این توافق یک توافق محکم است که ادامه خواهد داشت و منافع دو کشور را تامین می‌کند و توافقات در خاورمیانه حال و هوای مثبت را به ارمغان می‌آورد حتی اگر در حال حاضر ترجمه عملی وجود نداشته باشد.

وی در سطح پرونده سیاسی داخلی لبنان خاطرنشان کرد: تلاش بین جریان آزاد ملی و القوات اللبنانیه برای انتخاب یک پروژه خاص نیست، بلکه برای انتخاب فردی است که جهت ریاست جمهوری بر آن توافق دارند.

از سوی دیگر، نعیم قاسم تاکید کرد که سلیمان فرنجیه به عنوان نامزد ریاست جمهوری دارای ویژگی‌هایی است که باعث پیشرفت‌های مهمی در کشور می‌شود. غیرقابل حل به نظر رسیدن پرونده انتخاب رئیس جمهور به دلیل مخالفت و لجاجت داخلی است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا