اقتصادی

نعیم قاسم: معادله بازدارندگی مقابل اسرائیل پابرجاست/”تموز” دیگری رخ دهد پیروزی از آن ماست

معاون دبیرکل حزب الله در پاسخ به تهدیدات اسرائیل گفت كه معادله بازدارندگی علیه اسرائیل هنوز هم وجود دارد و اگر حزب الله تصمیم بگیرد كه جنگ را شروع كند ، حزب الله با آن روبرو خواهد شد و پاسخ خواهد داد. .

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ، شیخ نعیم قاسم ، معاون دبیرکل حزب الله در لبنان ، در مصاحبه اختصاصی با شبکه خبری المیادین در پاسخ به تهدیدهای مقامات اسرائیلی گفت: “آنچه در سوریه اتفاق افتاد ، حمله ای است که منجر به شهادت علی حسن کمل (عضو حزب الله (لبنان) تبدیل شده است. ما در مورد این موضوع تحقیق کرده ایم و تصمیم گرفتیم که در پاسخ به این اقدام چه کاری انجام خواهیم داد اعلام نکنیم و طرف اسرائیلی هر آنچه را که می خواهد انجام داده است. ، و ما باید منتظر تحولات آینده باشیم.

وی گفت: “معادله بازدارنده علیه اسرائیل هنوز برقرار است و ما به دنبال اصلاح یا تغییر در قوانین تعامل و معادله بازدارندگی نیستیم.” اسرائیل لبنان را تنها با مقاومت ترک کرد و از تجاوز و نقض آن فقط با زور باید جلوگیری کرد. ما به تهدیدات اسرائیل عادت کرده ایم و این سیستم هیچ دید سیاسی جدیدی ندارد و تهدیدات آن در قالب استکبار است.

نعیم کاسم گفت: “به دلیل ناآرامی های داخلی در اسرائیل و بررسی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره این کشور ، جو فعلی به جنگ اشاره نمی کند.” اسرائیلی ها در هیچ جنگی علیه لبنان موفق نخواهند شد ، آنها فقط صدمه می بینند و شکست می خورند ، و برای این آنها 14 سال از گزینه جنگ پیروی نکرده اند ، اما محور مقاومت همیشه بر روی دفاعی بوده است ، و بنابراین حکومت می کنند. در طی چند ماه آینده فضای جنگ بعید نیست.

وی ادامه داد: “اگر اسرائیل تصمیم به جنگ بگیرد ، ما با آن برخورد خواهیم کرد ، به طوری که جنگ ژوئیه 2006 (جنگ 33 روزه) در مقایسه با نتایج این جنگ ساده و معمولی است.” ما موضع خود را به عنوان مقاومت ادامه می دهیم ، و اگر یک تیر دیگر تکرار شود (جنگ ژوئیه ، معروف به جنگ 33 روزه در تاریخ فلسطین) ، پیروزی ژوئیه تکرار می شود.

نعیم قاسم همچنین در بخش دیگری از اظهارات خود درباره حمله هواپیماهای جنگنده آمریکایی به هواپیماهای مسافربری ایرانی در حریم هوایی سوریه خاطرنشان کرد: دولت لبنان باید درباره موضع خود درباره ناراحتی هواپیماهای جنگنده آمریکایی به هواپیماهای غیرنظامی ایران از لبنان اعلام کند. این هواپیما مسافر لبنانی داشت و در فرودگاه بیروت فرود آمد و این تصادف مستقیماً با لبنان در ارتباط است.

وی افزود: آمریکایی ها در تلاش بودند تا محور مقاومت را هدف قرار دهند و برنامه جدید خاورمیانه را از طریق لبنان و سوریه احیا کنند ، اما آنها در سال 2006 شکست خوردند و اکنون در تلاش هستند تا نسخه سوم برنامه جدید خاورمیانه را ایجاد کنند.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت: “ایالات متحده برنامه کاملی در منطقه ندارد و این فرصتی برای محور مقاومت است تا بیشتر پیروز شود و به دستاوردهای دیگر برسد.”

وی با تأکید بر وضعیت داخلی لبنان اظهار داشت: “مسئله اصلاحات مطرح شده توسط کشورهای بزرگ برای اولین بار دلیلی است که نشان می دهد لبنان قادر به اجرای آن نیست.” این کشورها به هیچ وجه به لبنان كمك نمی كنند و آنها می خواهند كه این یك نقطه عطف سیاسی برای طرح اسرائیل باشد و ما هرگز آن را نمی پذیریم.

شیخ نعیم قاسم ادامه داد: ایالات متحده به همراه سایر عوامل مرتبط با ساختار دولت و نظام اقتصادی نقش عمده ای در بحران اقتصادی لبنان دارند. ترامپ توانایی یافتن راه حل را ندارد ، او آمادگی لازم برای انجام هر گونه امتیاز را ندارد و به همین دلیل مذاکره با وی سودآور نخواهد بود و رئیس جمهور آمریکا نیز در تلاش است تا برای بهبود اوضاع انتخاباتی خود مذاکره کند.

وی اضافه کرد: “حزب الله یک لبنان قوی و مستقل می خواهد و این همان اصل است که تمام اقدامات خود را در مقاومت ، دولت و سیاست حاکم می کند و حضور حزب الله در عرصه سیاسی و پارلمان لبنان به لطف حمایت مردمی بود و نه تنها توانایی ما برای مقابله.” حملات اسرائیل.

در مورد ترکیه ، نعیم کاظم گفت: “ترکیه امیدوار است که وابستگان این کشور در شمال لبنان نفوذ و جایگاه خود را بدست آورند. از جمله این موارد” اشرف ریفی “و” نبیل الهلببی “است. ترکیه نمی تواند نفوذ خود را در لبنان گسترش دهد ، زیرا دپارتمانی که می خواهد در آن فعالیت کند لبنان بسیار محدود است.

وی درمورد درخواست آمریکایی ها برای تغییر مأموریت یونیفیل ، افزود: این درخواست منعکس کننده درخواست های اسرائیل است ، و آنها در تلاشند تا یونیفیل را به یک گروه اطلاعاتی امنیتی که برای اسرائیل علیه مردم جنوب و لبنان کار می کند ، تبدیل کنند. فرانسه و برخی از کشورهای اروپایی ، روسیه و چین در مورد مأموریت یونیسف با لبنان به توافق رسیده اند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا