ورزشی

نقدی بر اظهارات سلطانی‌فر؛ از صحبت‌های چالشی اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی تا خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به بحثهای اخیر در مورد تغییرات در قوانین و مقررات فدراسیون ورزش و کمیته ملی المپیک و پارالمپیک ، گفت: تثبیت ساختار وزارتخانه و اصلاح تعاملات مالی ، اداری ، سازمانی و مدیریتی در داخل وزارت تأسیس شده است و امروز سیزدهم نیز وجود دارد. چهارده سرپرست منطقه ای بین 33 تا 45 سال ، که در واقع تیم مدیریت وزارت ورزش و جوانان آینده هستند.

تغییر قانون ورزش فدرال امروز دستاورد وزارتخانه نیست

با این حال ، باید توجه داشت که اصلاحات در قانون ورزش فدرال اعلام نشده است و اگرچه این اصلاحات فقط به دولت سلطانی فر مربوط نمی شود و در زمان گودرزی در دستور کار قرار داشتند ، اما نهایی نشده اند. وزیر اسبق ورزش و جوانان قانون فدرال ورزش را تغییر داد و آن را به هیئت دولت ارجاع داد اما هیچ اتفاقی نیفتاد. حتی خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس در دوره گودرزی صورت گرفت. اما هرگز میوه نمی دهد. بنابراین ، ما نمی توانیم بگوییم که اصلاحات در قانون ورزش فدرال ، دستاوردهای امروز وزارتخانه است ، اما در گذشته و همزمان ، این قوانین اعلام نشده است. با توجه به تعدادی اعتراض حقوقی از شورای نگهبان ، قانون انجمن های ورزشی نهایی نشده است.

متوسط ​​سن مدیران در وزارت ورزش و جوانان زیاد است

موضوع دیگری که از سوی وزیر ورزش و جوانان به آن اشاره شده است ، مسئله جوانان در وزارت ورزش و جوانان است. اگرچه بسیاری از جوانان معتقدند که ورزش جوانان در این وزارتخانه دیده نمی شود؛ در حال حاضر به استثنای علینژاد و سایر وزرای ورزش ، سن متوسط ​​بالایی دارند و جوانان در این رده قرار ندارند. همچنین میانگین سنی مدیران کارمندان در وزارت ورزش زیاد است و نمی توان گفت سن جوانی در این وزارتخانه اجرا شده است. اینها همه سؤالاتی است. یکی از اعتراضات مداوم وزارت ورزش و جوانان این است که در حالی که این وزارتخانه به امور جوانان می پردازد ، اما جوانان را در بدنه حاکمیت خود استخدام نمی کند. بحث در مورد تخصص در این وزارتخانه یک مسئله چالش برانگیز است ، و آیا افرادی که در این مجموعه مقام های کلیدی دارند ، از تخصص و آموزش کافی در رابطه با ورزش برخوردارند ؟!

27 درصد افزایش در زمان گودرزی!

وزیر ورزش و امور جوانان همچنین با اشاره به قانون 27 درصدی افزایش 7 درصدی اعتبار مالیات بر ارزش افزوده برای ورزش ، گفت: این کشور در یکی دو سال گذشته به دلیل تحریم های ناعادلانه با مشکلات مالی روبرو بوده است. و محدودیت های منبع درآمد ، ما نتوانسته ایم به طور کامل از آن استفاده کنیم ، اما با این قانون پایه و اساس بسیار خوبی گذاشته شده است ، و اگر محدودیت ها و شرایط این تاج را تصویب کنیم ، این سهمیه و مبلغی که می تواند در قانون مالیات اصلی درج شود. مفید اجرای پروژه های مختلف و پاسخگویی به نیاز نمایندگان ورزش. با این حال ، 27 درصد ارزش افزوده در دوران گودرزی ، وزیر پیشین ورزش و جوانان ساخته شده است و امروزه بی ربط نیست.

نتایج کاروان ایران در زمان سلطانی فر رضایت بخش نبود

وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگری از سخنان خود به دستاوردهای ورزش ایران در سالهای اخیر اشاره کرد و گفت: “طی دو سال گذشته صدها مدال طلا در کاراته ، تکواندو ، کشتی و ووشو و در ووشو کسب شده است.” ما قبل از چین دو بار قهرمان جام جهانی شده ایم و سهمیه المپیک خوب بوده است با این حال بسیاری از ورزشکاران معتقدند کاروان ورزشی ایران تصمیمات بدی در المپیک ریو گرفته است. در بازی های آسیایی 2018 اگر برخی رشته ها مانند ووشو و پنجاب سیل نخورند ، نتایج به دست آمده در این بازی قابل قبول نخواهد بود. بنابراین ، نمی توان گفت در دوران سلطانی فر عملکرد کاروان ایران بسیار عالی بود.

چرا اکنون مدیر سرخابی به دادگاه اعزام می شود؟

خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس نیز برای وزارت ورزش و جوانان یک چالش است. به گفته وزیر ورزش ، نقاشی های دیواری در ماه سپتامبر وارد بازار سهام خواهد شد. با این حال ، مدیریت سرخابی بسیار چالش برانگیز است و همیشه بحث و حدیث در آن وجود دارد ، اگر عملکرد مدیر باشگاه واضح و قابل قبول است ، چرا مدیر سرخابی اکنون به دادگاه اعزام می شود؟ این نشان می دهد که در هر دو باشگاه فسادهای زیادی رخ داده است و بزرگترین بدهی بین استقلال و پرسپولیس در زمان سلطنتیهفر اتفاق افتاده است. دخالت مستقیم وزیر ورزش در امور هم باشگاه و هم فدراسیون فوتبال کاملاً اجرایی شده است به عنوان مثال سامانه 3090 یکی از چالش برانگیزترین موضوعات در وزارت ورزش و جوانان است ، جایی که شفاف سازی صورت نگرفته است.

عنوان دفتر سالها بودجه در بودجه است!

وزیر ورزش و جوانان در سخنان خود به موارد جالب توجه اشاره کرد؛ وی ادعا کرد که بودجه در بودجه ملی پرداخت نشده است و این وزارتخانه توانسته است حق پخش را در قالب بودجه 99 با 30 درصد بهره از وزارت ورزش و جوانان و 70 درصد از ایستگاه های رادیویی درج کند. در اعلام برنامه و بودجه اعلام می کنیم که سرانجام روند اجرا به پایان رسیده است. با این حال ، اکنون حقوق پخش برای مدتی وجود داشته است و ادعای سلطانی فر مبنی بر اینکه این موضوع را در بودجه مطرح کرده اند ، نادرست است ، مانند گذشته و قبلاً با وزارت ورزش و باشگاه ها در ارتباط بوده است. انجام دادن؛ اما چقدر اختصاص داده شده و چه مقدار پول به وزارت ورزش داده می شود ، هرگز مشخص نیست.

سلطانی فر در یکی از سخنان خود اظهار داشت: یکی از مشکلات موجود در کشور کارگزاری ، واسطه گری و درگیری در پشت صحنه است ، این یافته ها محدود به وزارت ورزش و جوانان نمی باشد ، بنابراین با توجه به اینکه عزم و اراده ای برای جلوگیری از فساد وجود دارد ، نامه ای نوشتم. از طرف دیگر ، وزارت اطلاعات طی 5 سال گذشته بسیار همکاری و پشتیبان بوده است و در این زمینه نیز حمایت های قضایی صورت گرفته است. “بیایید فاسد باشیم.” متأسفانه مداخله وزارت ورزش در استقلال و پرسپولیس غیر منطقی بوده است. تأثیر منفی گذاشت و هر دو باشگاه بدهی بزرگی به دولت داشتند و وزیر ورزش و جوانان باید در دوران ریاست جمهوری به عنوان کمیسر ورزش برگزار شود ، اما بدهی سنگین اتحادیه فوتبال به ویلموتز نیز یک مسئله مهم است که در آن وزارت ورزش است. نقش مهمی ایفا کرده است

در چهار سال ، چگونه می توانیم در ورزش های همگانی به رشد 20٪ برسیم ؟!

بدون شک یکی از اصلی ترین وظایف وزارت ورزش و جوانان بحث در مورد ورزش های همگانی است؛ وزارت ورزش و جوانان ، به عنوان نگهبان ، باید ورزش های همگانی را در اختیار جامعه قرار دهد. متأسفانه تاکنون فقط آماری ارائه شده است. در بحث های عمومی فقط آمار داریم. تحقیقات نشان داده است که 20 درصد از رشد سرانه جامعه به ورزش های عمومی اختصاص می یابد ، در حالی که بعد از انقلاب فقط 10 درصد از مردم به ورزش های عمومی مشغول هستند و اکنون این سؤال مطرح است که چگونه می توانیم در چهار سال به 20 نفر برسیم ؟!

سؤال اینجاست که ، آیا ما در طول سالها در ساختن آمارهای ورزشی عمومی کشور ، فرهنگ محکمی ایجاد کرده ایم ؟! این عدم شفافیت را نشان می دهد و هیچ ارتباطی با توسعه ورزش های عمومی ندارد و مطابق با استانداردهای جهانی بهداشت است. در بحث در مورد مسابقات جام خوشه ای ، در رابطه با ورزش های همگانی ، موضوعات جدی مطرح شده است و حتی رئیس جمهور فدراسیون روستایی و عشایری نیز بارها و بارها در این باره صحبت کرده است. آنها حتی خارج از شهر و برای مردم شهری نیستند. شاید فرد مورد نظر یک روستایی باشد؛ اما او قبلاً در شهر زندگی می کرد ، اما او در این مسابقه شرکت می کرد ، اما راهی برای بیرون رفتن نداشت و فقط هزینه پرداخت می کرد.

جوانان تجربه مدیریتی ندارند

سلطانی فر با بیان اینکه علاوه بر جوانان در بخش مدیریت ستاد ، موضوع در فدراسیون نیز مورد بررسی قرار گرفت ، افزود: افرادی که در این فدراسیون کار می کنند به جوانان خود جایگاه بالایی در رده ها می دادند. وزیر ورزش ادعا می کند که برخی فدراسیون های ورزشی روسای جمهور جوانی دارند که اتفاق می افتد در اکثر جوامع ورزشی اتفاق می افتد ، زیرا افراد قدرتمند تجربه مدیریت کافی ندارند و مطابق قوانین اعلام شده توسط وزیر ورزش نیستند. به عنوان مثال در فدراسیون هندبال ، رئیس جمهور جوان فدراسیون سابق management مدیریتی ندارد اما تأیید شده است.

مدیران قدرتمند جوان نتایج خوبی در ورزش ایران ندارند. در قایقرانی ، والیبال ، سه فدراسیون یا حتی اتحادهای جودو ، مدیرانشان چه نتیجه ای کسب کردند و چه نتیجه ای برای این ورزش کسب کردند؟ متأسفانه در فدراسیون جودو به دلیل عدم ارتباط مناسب بین میراسمایی و فدراسیون های بین المللی و نهادهای بین المللی مانند کمیته بین المللی المپیک ، جودو ممنوع است. به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال ، دایی تاکنون علیرغم وعده های خود موفق به جذب اسپانسر نشده است. در نتیجه کمبود منابع مالی ، آنها حتی تیم های بانوان را به رقابت ها اعزام نکرده اند و تیم ملی ارشد هم اردوی تمرینی خوبی ندارد. تیم ملی والیبال حتی در رقابت های سال گذشته از نظر لباس و نظافت هم مشکل داشت. در هتل بازیکنان به دلیل لباس های مختلف تیم ملی خود توسط کشورهای دیگر مورد تمسخر قرار می گیرند.

اردوگاه های خارج از اردوگاه در فدراسیون کوهنوردی به ریاست رئیس جمهور جوان تأسیس نشده است. در حقیقت ، همه این مدیران جوان که به سر کار می آیند ، هیچ تجربه مدیریتی ندارند و این خلاف قوانین انتخابات ریاست جمهوری فدرال است. متأسفانه ، هیچ مدیر اجرایی جوان نمی تواند بودجه و پشتیبانی مالی از فدراسیون مربوطه ارائه دهد.

در این شرایط اقتصادی ، اگر رئیس جمهور فدرال نتواند منابع مالی را جذب کند ، مطمئناً در آینده با مشکلات روبرو خواهد شد و قادر نخواهد بود به نتایج خوبی برسد. بنابراین ، نمی توان گفت که رئیس جمهور فدرال به سادگی از بودجه وزارت ورزش استفاده می کند و این امور را مدیریت می کند. این برای گذشته است و متناسب با وضعیت اقتصادی جامعه ما نیست. طبق قوانین ، رئیس جمهور فدرال باید چهار سال سابقه مدیریت داشته باشد. اما هیچ رئیس اتحادیه جوان ورزشی این سابقه را ندارد. این نشان می دهد که مدیریت وی به درستی انجام نشده است و قوانینی که در زمان سلطانی فر در انتخابات ریاست جمهوری فدراسیون ورزشی اعلام شده است به هیچ وجه عملی نشده است.

در تاریخ ورزش هرگز وزیر توهین نشده است!

در تاریخ ورزش ملی ، هواداران هرگز به وزیر ورزش در ورزشگاه توهین نکرده اند. در کدام تاریخ هواداران ورزش کشور در مقابل وزارت ورزش جمع می شوند که سرانجام توسط پلیس راهنمایی شد؟ متأسفانه این اتفاق در دوران ریاست جمهوری سلطانیه چندین بار اتفاق افتاد. البته در گذشته مواردی وجود داشته است که ورزشکاران به هر دلیلی اعتراض می کردند که جلسه‌ای در وزارت ورزش یا دفتر فدراسیون ورزش برگزار شد تا مشکلات آنها حل شود؛ اما ما هرگز ندیده ایم که تماشاگران زیادی در مقابل وزارت ورزش و جوانان جمع شوند و شعارهایی علیه اولین ورزشکاران ایران یا مقابل باشگاههای استقلال و پرسپولیس سر دهند و به وزیر ورزش توهین کنند.

متأسفانه هیچ کار فرهنگی در ورزشگاه ها در ورزش انجام نمی شود. آیا جو در ورزشگاه نسبت به گذشته بهتر بوده است؟ اگر کار فرهنگی در وزارت ورزش انجام می شد ، چه اتفاقی می افتاد ؟! متأسفانه ، در جوانی ، وزارت ورزش فقط شعار را تکرار می کند و عملکردهای اجرایی را انجام نمی دهد. تسهیلات برای جوانان یا وام ازدواج هنوز یک مشکل شایع است. ما در جوانان به جز برخی از جشنواره ها ، کاری نداریم که بیشتر آنها تبلیغاتی هستند. در زمینه اشتغال و مسکن جوانان هیچ کار مؤثری وجود ندارد.

رئیس جمهور جوان فدراسیون گلف برای این ورزش چه کار کرده است؟ عزیزی در برنامه های خود حداقل 20 شرکت را به عنوان حامی معرفی کرده است ، اما اکنون کدام شرکت از فدراسیون حمایت مالی کرده است؟ به گفته بسیاری از کارشناسان ورزشی ، به ویژه ورزشکاران و مدیران ، سیاسی ترین دوره تاریخ ورزشی کشور در زمان دولت سلطانی فر بوده است. مردم براساس موقعیت سیاسی و درگیری بر قدرت هستند. مدیران خارج از وزارت ورزش باعث شده اند تا کارکنان انگیزه لازم را داشته باشند و چگونه می توان انتظار آموزش مدیر در این وزارتخانه را داشت ؟!

اگر سلطانیه فر به یک نیروی کار جوان و با استعداد اعتقاد دارد ، چرا افرادی که تحت هدایت شورای عالی اداری از سوی رئیس جمهور اعلام می شوند ، مدیران را توسط سازمان های مدیریت شغلی با موفقیت آموزش می دهند و در دوره شرکت می کنند اما استخدام نمی شوند؟ از 443 ، فقط 43 دوره را گذرانده اند. چهار نفر از وزارت ورزش و جوانان در این رویداد شرکت کردند. چطور وزیر ورزش و جوانان از این افراد در پست های مدیریتی استفاده نمی کند ؟! اگر آنها واقعاً به جوانان وزارت اعتقاد داشته باشند ، مطمئناً جزء فارغ التحصیلان موفق این دوره خواهند بود. طبق تصمیمات دستگاههای اجرایی این افراد را در اولویت قرار دهید. چرا فقط در خارج از دستگاه از افراد سیاسی استفاده می شود.

انتهای پیام /

دکمه بازگشت به بالا