اقتصادیفعالان کسب و کار

نقش اینفلوئنسرها در تبلیغات محیطی

پس از انتخاب شبکه‌ی اجتماعی، نوبت به انتخاب اینفلوئنسرها می‌رسد. در این مرحله باید تعیین کنید که به سراغ چه نوع اینفلوئنسرهایی می‌روید؟ سلبریتی‌ها یا میکرو اینفلوئنسرها؟ تعیین این نکته در واقع بودجه مورد نیاز شما را نیز مشخص خواهد کرد.

شما باید تعیین کنید که انتظار چه بازگشت سرمایه‌ای از اینفلوئنسر مارکتینگ دارید؟ اینفلوئنسر مارکتینگ چگونه با سایر فعالیت‌های بازاریابی شما همراستا خواهد شد؟ به این ترتیب خواهید دانست که به چه میزان و چگونه باید به اینفلوئنسرها پول بپردازید.

جنس پارچه این تیشرت ها از تیشرت های پنبه ای پائین تر و نازک تر است اما کیفیت چاپ روی نیشرت بسیار بالاست و رنگ های چاپ شده روی این تیشرت ها بسیار پررنگ و دارای تفکیک رنگ بالا می باشند

۲تعیین بودجه و استراتژی مدیریت کمپین

حالا که مقدمات اجرای کمپین و بازگشت سرمایه‌ی مورد انتظار خود از اینفلوئنسر مارکتینگ را می‌دانید، وقت آن است که بودجه‌ی مورد نظر خود را برای اینفلوئنسر مارکتینگ تعیین کنید. توجه داشته باشید که برخلاف سایر روش‌های بازاریابی دیجیتال، اینفلوئنسرها انسان هستند و درنتیجه هزینه‌های همکاری با آن‌ها می‌تواند شناور یا متغیر باشد. پس این موضوع را در استراتژی خود لحاظ کنید.

موضوع دیگری که باید تعیین کنید استراتژی مدیریت کمپین‌های اینفلوئنسر مارکتینگ است. کمک گرفتن از آژانس‌های تبلیغاتی نظیر دیما می‌تواند در کاهش هزینه‌های نیروی انسانی شما نقش به‌سزایی داشته باشد و موفقیت شما را در اجرای این کمپین‌ها افزایش دهد.

۳تعیین اهداف و پیام مورد نظر

معمولاً کمپین‌های اینفلوئنسر مارکتینگ با یکی از این دو هدف انجام می‌شوند: افزایش برندآگاهی و افزایش فروش. اما برای موفقیت بیشتر بهتر است هدف خود را دقیق‌تر مشخص کنید. برای مثال «افزایش برندآگاهی در میان مخاطبان جوان» یا «توسعه بازار با معرفی یک محصول جدید به گروهی تازه از مخاطبان». ممکن است هدف شما کمک گرفتن از اینفلوئنسرها برای صحبت درباره‌ی ارزش‌های برندتان باشد. هدف شما هرچه که هست، تعیین دقیق آن نقش مهمی در موفقیت کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ شما خواهد داشت.

هنگامی که هدف شما از کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ مشخص شد، نوبت به تعیین پیام کمپین می‌رسد. اینفلوئنسرها این قدرت را دارند که گفتگویی شخصی و دوطرفه با مخاطبان خود به راه بیندازند. بنابراین باید برایشان مشخص کنید که درباره‌ی چه موضوعی حرف بزنند. قطعا نمی‌خواهید آن‌ها پیامی را منتقل کنند که در راستای اهداف شما نیست. پس این مورد را باید به طور واضح به آن‌ها اطلاع‌رسانی کنید.

۴چگونگی ارتباط گرفتن با اینفلوئنسرها

در این گام به نتایج گام اول بازمی‌گردیم. حالا که نوع اینفلوئنسرها، بودجه، اهداف و پیام را مشخص کرده‌اید، وقت آن است که اینفلوئنسرهای مورد نظر خود را برای همکاری انتخاب کنید. در این مرحله می‌توانید از پلتفرم‌های اینفلوئنسر مارکتینگ نظیر دیما سوشال کمک بگیرید، یا اجرای کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ را با کمک آژانس‌های تبلیغاتی پیش ببرید. در انتخاب اینفلوئنسر به سه نکته توجه کنید:

آیا اینفلوئنسرهای مورد نظر شما پیش از این محتوایی در حوزه‌ی فعالیت شما منتشر کرده‌اند؟ مثلا اگر می‌خواهید رستوران خود را تبلیغ کنید، بهتر است به سراغ اینفلوئنسرهایی بروید که درباره‌ی رستوران‌ها تولید محتوا می‌کنند.

آیا اینفلوئنسرهای مد نظر شما معتبر هستند؟ فالوورها، نرخ تعامل پست‌های اینفلوئنسر، کامنتها و نظراتی را که درباره‌ی آن‌ها نوشته شده بررسی کنید تا ببینید آیا واقعا اعتباری را که ادعا می‌کنند دارند یا خیر.

آیا آن‌ها پیش از این با برندهای دیگری هم کار کرده‌اند؟ پستهای تبلیغاتی اینفلوئنسر را بررسی کنید تا متوجه شوید که چقدر در ارسال مؤثر پیام به مخاطب خود چیره‌دست است.

۵بازبینی و بهبود استراتژی اینفلوئنسر مارکتینگ

حتی اگر کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ شما در حال اجراست، از بررسی و بهبود آن غافل نشوید. پس از اجرای کمپین نیز گزارشی جامع از آن تهیه کنید و موارد بهبود را برای کمپین‌های آینده تشخیص دهید. آژانس‌های تبلیغاتی معمولاً گزارشات مفیدی درباره‌ی کمپین‌های اینامروزه برخی برندها تصور می کنند تبلیغات محیطی اثربخشی گذشته را ندارد و به یک رسانه سنتی تبدیل شده است. این در حالیست که تحقیقات نشان داده اند تبلیغات محیطی از منظر اثربخشی در بین برترین رسانه های تبلیغاتی قرار دارند. در این مقاله دلایل اثربخشی بالای رسانه ها، تبلیغات محیطی، خرید بیلبورد و دیجیتالی شدن تبلیغات محیطی را بررسی می کنیم و متوجه می شویم علاوه بر اثربخشی، این نوع رسانه ها دارای بالاترین نرخ پوشش‌دهی و هدف گیری مخاطبین برندها هستند. امروزه، رسانه های تبلیغاتی با استفاده از فناوری های نوین و تکنولوژی های مختلف توانسته اند خود را به روز کنند و یک رسانه سنتی باقی نمانند.

دلایلی که بیلبوردها( تبلیغات محیطی) همچنان عملکرد خوبی دارند.

یکپارچگی مخاطب: مخاطبان هوشیار در حال رشد.

زمان صرف شده در خارج از خانه در حال افزایش است.

تبلیغات خارج از خانه  تا حد زیادی تحت تأثیر ریزش مخاطبان از طریق گسترش مداوم کانال های رسانه ای قرار نمی‌گیرد.

تبلیغات خارج از خانه  یک رسانه انبوه است که حداقل نیمی از مصرف کنندگان را در بیشتر بازارها (حتی در بعضی از بازارها 90 درصد)  پوشش می‌دهد

تبلیغات با قابلیت اندازه گیری: سنجش دقیق مخاطب

اندازه گیری مخاطب OOH در بسیاری از کشورها مانند انگلستان، آلمان و ایالات متحده  به طور فزاینده ای پیچیده می‌شود و باعث ایجاد نوآوری در صنعت تبلیغات می شود.

اندازه‌گیری تبلیغات خارج از خانه با استفاده از  جدیدترین فناوری‌ها مانند GPS، داده‌های موقعیت مکانی، وای‌فای و ردیابی چشم دقت بهینه داده‌های مخاطب را تضمین می‌کند.

برخلاف بسیاری از رسانه‌های دیگر که فقط برداشت‌های قابل مشاهده را ارائه می‌کنند، بهترین اندازه‌گیری مخاطب OOH، بازدیدهای واقعی مشاهده شده را ارائه می‌دهد.

نمایش واقعی: موقعیت های مکانی  که به عنوان چشم انداز شهری هستند و مانعی برای دید وجود ندارد.

تبلیغات خارج از خانه نقشی طبیعی و پذیرفته شده در منظر شهری ایفا می کند، بنابراین بخشی از زندگی روزمره مصرف کنندگان است.

حضور فیزیکی آن در دنیای واقعی به این معنی است که نمی‌توان آن را مانند تبلیغات آنلاین مسدود کرد.

تبلیغات جمع وجور: تعداد کمتر پنل‌های تبلیغاتی یعنی اثرگذاری بالاتر

در جهان، درآمدهای حاصل از تبلیغات درحال افزایش است اما حجم رسانه های تبلیغاتی، خیر

برخلاف تبلیغات خارج از خانه، رسانه های دیگر مخاطبان پراکنده ای دارند.

حرکت به سمت دیجیتالی شدن شهرها

مشارکت و همکاری  آژانس های تبلیغاتی و شهرداری ها می تواند هزینه های تامین و نگهداری حمل و نقل شهری را کاهش دهد و حتی به ارتقا آن کمک کند.

حضور تبلیغات محیطی در شهر می‌تواند منجر به استفاده ابزارهای نوین و فناورهای دیجتال در سطح شهر شود.

از جمله مزایای کسب درآمد از تبلیغات محیطی از آژانس‌های تبلیغاتی ، بهیبود تسهیلات برای ساکنان شهر همچون اتصال به wifi  در مکان های تبلیغات شهری، پورت های USB ,QR کدها , … است.

تبلیغات محیطی  هدفمند: تبلیغات برای مخاطبان مرتبط

مکان یابی هوشمند و بهینه تبلیغات خارج از خانه  امکان هدف‌یابی دقیق‌تر موقیعت‌های مکانی  خاص را فراهم می‌کند.

تبلیغات محیطی مبتنی بر داده

استفاده از پلتفرم‌های آنلاین فروش رسانه‌های تبلیغاتی امکان برنامه ریزی هدفمند و تحویل فوری رسانه ها را برای برندها فراهم می آورد .

تبلیغات خارج از خانه داینامیک: هدف گیری نقاط فروش، پنجره ای رو به مشتریان

انتخاب دقیق و صحیح موقعیت های مکانی در تبلیغات خارج از خانه به برندها این امکان را می‌دهد که مشتریان خود را در نقطه فروش یا نزدیک آن ، هدف قرار دهند

استفاده از استراتراتژی مسیر- منتهی- به – POS

کمپین های تبلیغات محیطی ( OOH) یکپارچه با گوشی‌های هوشمند و داده های بازاریابی، انعطاف رسانه را امروزه بیش از هر زمان چهره‌های مطرح زیادی بر روی بیلبوردهای سطح کشور دیده می‌شوند. همواره یکی از روش‌های مرسوم تبلیغ برند استفاده از یک شخص مشهور است .  این در حالیست که برندها تمایل بیشتری به استفاده از  چهره‌های سرشناس در تبلیغات محیطی و بالاخص بیلبوردها پیدا کرده‌اند. باتوجه به اینکه اجاره بیلبورد در شهر تهران مبلغ بالایی از بودجه‏ ‏های تبلیغاتی برندها را به خود اختصاص می‏‏ ‏دهد، مدیران تبلیغات باید در انتخاب سلبریتی منطبق بر برند خود دقت فراوانی کنند. افراد مشهوری که سلبریتی نامیده می‌شوند به دلیل مشهور بودن و یا سرشناس بودن می‌توانند در معرفی و تبلیغ محصولات یا خدمات یک برند نقش موثری داشته باشند.  انتخاب یک چهره مشهور به عنوان سفیر برند و یا یک سلبریتی برای همکاری با یک برند تجاری باید عمیقاً ارتباط معناداری با محتوای تبلیغاتی داشته باشد.

با این حال، در تحقیقات تبلیغات محیطی، بحث درباره این نقش‌های جدید وجود ندارد. بنابراین، این مقاله به دنبال دسته‌بندی نقش تأثیرگذاران در همکاری‌های تبلیغات محیطی و بیلبوردها می‌باشد. به طور کلی، اینفلوئنسرها در زمینه های خاصی مانند سفر، غذا، زیبایی، مد تخصص دارند و می‌توانند به برندهایی که در این زمینه ها فعالیت می‌کنند در جهت رسیدن به اهداف کمپین‌های تبلیغاتی‌شان کمک کنند و با مخاطبان انبوهی که هرگز آنها را ندیده‌اند ارتباط برقرار کنند. اما سوال اصلی این ست که این چهره‌ها نهایتا چه تاثیری بر محصول/خدمت معرفی شده می گذارند؟

تحقیقات قبلی در مورد اینفلوئنسرها، اعتبار اینفلوئنسرها و محتوای پیام های آنها را به عنوان دلیلی برای تأثیرگذاری بر مصرف کنندگان بررسی کرده‌اند. طبق نتایج شرکت Nielsen در خصوص اعتماد جهانی، 83% از پاسخ دهندگان به این نتیجه رسیدند که توصیه از سوی افرادی که آنها را می شناسند سبب بیشتر قانع شدنشان در مسیر تصمیم‌گیری است.

انواع تبلیغات در اینستاگرام |اینفلوئنسر شیرازی

باید در نظر داشت عوامل زیادی می‌تواند در تاثیرگذاری تبلیغات بوسیله چهره‌های مطرح دخیل باشند. اینفلوئنسرها در تبلیغات محیطی و بیلبوردها نقش‌های مختلفی می توانند داشته باشند. بر اساس تحقیقات انجام شده این چهره بر اساس حیطه کنترلشان به 3 گروه 1) سخنگوی برند 2) همکار خلق کننده و 3) مالکیت مشترک تقسیم بندی می شوند. طبق شکل زیر این نقش‌ها نیز خود به زیر نقش‌هایی تقسیم می شوند.

ساک دستی پارچه ای یک محصول تبلیغاتی بسیار کاربردی بعنوان ساک خرید، ساک تبلیغاتی و بسته بندی می باشد. این محصول یکی از ماندگارترین نوع ساک دستی می باشد. اکثر فروشگاه ها جهت ارائه و فروش محصولات خود از آن استفاده کرده و برند خود را تبلیغ می کنند. جنس چاپ ساک پارچه ای ، پارچه سوزنی یا اسپان باند میباشد. این محصول دوستدار محیط زیست است و ماندگاری بیشتری نسبت به شاپینگ بگ های کاغذی و نایلونی دارد.

این نقش به ترتیب دارای کمترین و بیشترین کنترل در تصمیم‌گیری‌های برند می‌باشند. به گونه‌ای که در نقش سخنگو چهره‌های مطرح فقط یک سفیر هستند و در غالب سخنگو برای برندها نقش‌آفرینی می‌کنند و کنترل اصلی در دستان برند می‌باشد. در نقش همکار خلق کننده چهره‌های مطرح خود در خلق، معرفی و بعضا تولید محصول نیز نقش دارند و تصمیم‌گیرنده هستند. در نقش مالکیت مشترک اینفلوئنسرها یکی از مالکین برند هستند و در تمامی مراحل صاحب نظر هستند و در تبلیغات محیطی و خرید بیلبوردها نیز دخیل هستند. برندها هرنقشی که به این اینفلوئنسرها در تبلیغات محیطی اختصاص دهند، این افراد باید با دقت و شاخص‌های تعیین کننده بسیاری انتخاب شوند چرا که مصرف‌کنندگان بسیاری از تصمیمات خود را از روی احساسات می گیرند و این افراد می‌توانند بر روی این تصمیمات تاثیر چشم‌گیری بگذارند.

آرمانی با با بیش از 20 سال سابقه در تبلیغات محیطی در تهران و شهرستان ها تجربه همکاری با بسیاری از برندها و اینفلوئنسرهای بسیاری را با انجام آزمون های مختلف، آنالیز شخصیت برند و سلبریتی را در کارنامه خود داشته و از طرفی دیگر به عنوان یکی از بزرگترین صاحبان رسانه در شهر تهران می تواند نقش مهمی در انتقال پیام برند به مخاطب خود داشته باشد.

افزایش می دهد و پیام های متنی را با توجه به عواملی مانند نوع مخاطب،  شرایط محیطی و مکان ارائه می دهد.

فلوئنسر مارکتینگ به مشتریان خود ارائه می‌دهند.

 

دکمه بازگشت به بالا