ورزشی

نقش عفاف و حجاب در تشکیل خانواده سعادتمند

به گزارش خبرنگار گروه منطقه ای خبرگزاری آنا از بیرجند، سید حسن هاشمی در این کارگاه آموزشی با تبیین و اجرای احکام عفت فرهنگی و اجتماعی، موضوع عفاف، حجاب و حفظ عفت را بسیار مهم دانست و نقش عفاف و حجاب را در تشکیل خانواده ای شاد.«توجه به این مقوله رکن فعالیت های فرهنگی بسیار مهم تلقی می شود و همه ما موظفیم با تلاش های مضاعف در عرصه فرهنگ در راستای اتحاد تلاش کنیم. و دانش غنی از مکتب وحی را ترویج دهید.» (ادامه مطلب)

حجاب باید در چشم و گفتار و رفتار نمایان باشد

مدیرکل حراست دانشگاه آزاد اسلامی منطقه خراسان جنوبی نیز گفت: حراست مسئول هستند عفاف و حجاب است. با توجه به حمایت های معنوی و مذهبی مردم این منطقه پایگاه فرهنگی بسیار غنی وجود دارد و این مایه مباهات است.

علی ذوقی بیان می کند: حجاب باید در چشم، گفتار و رفتار متجلی شود که دو بعد مثبت و منفی دارد. بعد مثبت آن نیاز به پوشش بدن و بعد سلبی آن نهی از خودنمایی به نامحرم است و این دو بعد با جمع می تواند مؤثر باشد.

اثر مهم حجاب طهارت قلب است

قائم مقام مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامي منطقه خراسان جنوبي وی همچنین گفت: طهارت، تقوا و نجابت معنای بسیار گسترده ای دارد و به عنوان یک جامعه دانشگاهی باید در تبیین معنای والای در سطح جامعه موثر باشیم.

حجت الاسلام محمد حاجی زاده افزود: اثر مهم حجاب طهارت و طهارت قلب است. عفت در مقابل تسلیم شدن در برابر امیال دنیوی است. اسلام برای حضور زن در جامعه مشکلی ندارد. عفت و رازداری برای زن همچون سد و حفاظی در سایه اوست که از هرگونه ذلت و خواری در امان باشد.

وی ادامه داد: حجاب مانند حصار و حریم قداست و قلعه ای است که از فساد و اختلاس جلوگیری می کند. هدف اصلی از تجویز احکام در اسلام تقرب به خداوند است که با تزکیه نفس و تقوا حاصل می شود.

انتهای پیام/4121/4062/

دکمه بازگشت به بالا