ورزشی

نقش واقعه غدیر خم در سرنوشت مسیر اسلام

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از بیرجند، حجت‌الاسلام محمد حاجی‌زاده در نشست هم‌اندیشی با موضوع «مهدویت در آینه غدیر» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: واقعه غدیر خم نقش سرنوشت‌سازی در تعیین مسیر آینده اسلام داشت. زیرا ادامه راه رسالت بوده و در روز عید سعید غدیر رسول گرامی اسلام(ص) حضرت علی(ع) را به‌عنوان وصی و جانشین خود انتخاب کردند و در حقیقت مهم‌ترین مأموریت دوران پیامبری خود را به انجام رساندند و از این جهت رخداد بزرگ کردند. این یک ایده خوب است.

عید سعید فطر با معرفی جمهوری اسلامی ایران به دولت ملکوت الله

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی نیز گفت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عید سعید غدیر که برترین و والاترین عید بوده است به جایگاه واقعی خود نزدیک شده و دانشگاه آزاد اسلامی در چند سال اخیر به مضاعف و اهتمام ویژه‌ای به ترویج و تعمیق آموزه‌ها می‌پردازد. معنی و هدف کار انجام شده است.

سیدحسن هاشمی با مسائلی که بر اساس مسائل عالی انجام می شود دانشگاه درباره معنوی، اعتقادی، اخلاقی، تربیتی و تحول تحول و تعالی دانشگاه بر بیانیه دوم گام انقلاب و نیز بیانیه تعلیم و تربیت اجتماعی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی امسال و در آغاز ورود در هر مورد تعداد زیادی محصول با نام «عصر عمید» در شرکت، شرکت بازار و شرکت دارید. با استعلام از الطاف الهی و تلاش و مجاهدت‌های خالصانه استادان، متخصصان دانشگاه و کوشش و درخشش و دانش‌آموختگان، واحد آزاد اسلامی بیرجند به یکی از واحدهای جامع و معتبر در دانشگاه ملی و بین‌المللی تبدیل شده است.

وی اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان جنوبی با ۳۵ رشته در مقطع دکتری تخصصی و بیش از ۲۰۰ رشته کارشناسی ارشد، کاردانی و کارشناسی به انتخاب مطلوب برای دانشجویان تحصیلات عالی تبدیل شده است. این دانشگاه همانگونه است که در روند شتاب رشد علمی کشور نقش و سهمی ایفا کرده است با برنامه های فرهنگی، معرفتی و بصیرت افزا در تبیین نظام مقدس جمهوری اسلامی و ترویج آموزه های مکتب وحی مجدانه تلاش میکمند و توجه ویژه به بیان گام دوم انقلاب دارد.

،

کارشناس شبکه جهانی ولی‌عصر(عج) نیز مطرح کرد: در روز عیدسعید غدیر ولایت و وصایا مولای متقیان امیرالمؤمنین علی(ع) توسط رسول بزرگوار اسلام حضرت ختمی‌مرتبت محمد مصطفی (ص) به مردم پخش شد.

علی شریفی با تشریح احادیث و روایاتی که در منابع معتبر شیعه و سنی در این باره مطرح است و با بیان آیه ابلاغ و آیه اکمال که در قرآن کریم آمده است، بیان کرد: عید غدیر، نقطه عطفی در تاریخ تحول اجتماعی و سیاسی جامعه مردم. صبح و صبح آماده خواهید بود. اساس کارها اراده خداوند است و در میان آن رستگاری اولیای الهی در زمان سلام و عزت است.

و به بنی اسرائیل و بنی اسرائیل و بنی اسرائیل و بنی اسرائیل.

//

دکمه بازگشت به بالا