ورزشی

نقل و انتقالات تابستانی دردسرساز برای سپاهان

آفتاب‌‌نیوز :

سپاهان اصفهان با وجود آنکه در قیاس با رقبای‌اش بعد از پایان لیگ بیست‌ودوم، کادرفنی‌اش برای حضور در فصل جدید مشخص بود، اما هنوز طلایی‌پوشان اصفهانی فعالیت چشمگیری در بازار تابستانه نداشته‌اند. دائمی‌کردن قرارداد پیام نیازمند، تنها دستاورد نقل‌وانتقالاتی طلایی‌پوشان محسوب می‌شود که این اتفاق هم پیش از آغاز به کار بازار تابستانه رخ داد و در طول ۲ هفته اخیر، با وجود طرح شایعات متعدد، اما خبری از جذب بازیکن جدید به صورت رسمی نیست.

ژوزه مورایس فهرست نیازمندی‌های خود را به مدیران باشگاه اعلام کرده و گفته می‌شود براساس خواسته‌های مورایس، رایزنی‌ها در حال انجام است. در شرایطی که قرار است از امروز (چهارشنبه) تمرینات پیش‌فصل سپاهان آغاز شود، اما هنوز از بازیکن جدیدی در این تیم رونمایی نشده و در نقطه مقابل، چهره‌های کلیدی فصل گذشته سپاهان در مسیر جدایی از جمع شاگردان ژوزه مورایس هستند تا در شرایطی عجیب، طلایی‌پوشان مهیای آغاز تمرینات پیش‌فصل شوند.

از خارجی‌هایی که رفتند تا خط هافبکی که زیرورو شد!

سپاهانی‌ها در روز‌های گذشته بیشترین تغییرات را در خط هافبک خود داشته‌اند. در شرایطی که بعد از پایان لیگ بیست‌ودوم، بازیکنانی مانند الویس کامسوبا و مانوئل فرناندس تصمیم گرفتند تا قراردادشان را با سپاهان تمدید نکنند و در فهرست خروج این تیم قرار گرفتند، چند ستاره ایرانی سپاهان هم برای فصل جدید در فهرست این تیم حضور ندارند. نکته جالب‌توجه اینکه بیشترین تغییر و تحولات در فهرست شاگردان مورایس در خط هافبک رخ داده و چهره‌های کلیدی این تیم در مسیر جدایی هستند.

مسعود ریگی و یاسین سلمانی دو بازیکنی هستند که مورد توجه ژوزه مورایس قرار ندارند و همین مسئله باعث شده تا آن‌ها در کنار مانوئل فرناندس ۳ بازیکن کلیدی باشند که در نقل‌وانتقالات تابستانه از سپاهان جدا شده‌اند. البته که در روز‌های گذشته این فهرست به‌روزرسانی شده و جلال‌الدین علی‌محمدی هم برای فصل جدید جایی در تفکرات ژوزه مورایس ندارد تا ستاره باتجربه و کاپیتان سپاهان برای حضور در لیگ بیست‌وسوم به دنبال انتخاب تیم جدیدش باشد و کارش را دور از اصفهان دنبال کند.

یک ورودی در مقابل ۴ خروجی؟

ژوزه مورایس برای تقویت خط هافبک تیمش از مدیران باشگاه سپاهان خواست تا به سراغ جذب بازیکنانی مانند مهدی حسینی و غلامرضا ثابت‌ایمانی بروند؛ آن‌هم در شرایطی که بازیکنانی مانند امید نورافکن، محمد کریمی و محمد قربانی توانایی بازی در میانه زمین سپاهان را برای فصل جدید دارند، اما برای پر کردن جای خالی بازیکنانی که در فصل جدید در جمع طلایی‌پوشان نیستند، مورایس امیدوار به جذب حسینی و ثابت‌ایمانی بود که شرایط برای خرید این دو بازیکن متفاوت پیش رفته است.

مهدی حسینی در شرایطی که گفته می‌شد در آستانه توافق با سپاهان است، پای میز مذاکره با مدیران باشگاه تراکتور نشسته و احتمالاً فصل آینده در جمع شاگردان پاکو خمس خواهد بود تا حضور یکی از گزینه‌های موردنظر مورایس در سپاهان منتفی شود. شرایط برای حضور غلامرضا ثابت‌ایمانی در سپاهان متفاوت است و مسئولان باشگاه اصفهانی با او برای حضور در تیم‌شان به توافق رسیده‌اند و گفته می‌شود که مقدمات پرداخت هزینه رضایت‌نامه ثابت‌ایمانی هم انجام شده تا احتمالاً این هافبک جوان فصل آینده در جمع طلایی‌پوشان باشد. با توجه به خروجی‌های پرشمار در خط هافبک، احتمالاً ژوزه مورایس به سراغ جذب گزینه خارجی خواهد رفت تا بتواند با جذب بازیکنان جدید، شرایط خط هافبک تیمش را سامان بدهد.

دکمه بازگشت به بالا