ورزشی

نکاتی که تیم‌ملی باید برای بازی با بحرین رعایت کند

یک کارشناس فوتبال می گوید برای بازی بعدی تیم ملی باید از عمق میدان ، فضای بیشتری برای بازیکنان شوتزنی و خلاق استفاده کند و پاس های ضربدری بیشتری را به پشت زمین بفرستد.

حمید درخشان در مصاحبه با اخبار ورزشی درباره پیروزی 3 تیم ملی ایران مقابل هنگ کنگ در مقدماتی جام جهانی و عدم هماهنگی بازیکنان تیم ملی در این مسابقه گفت: “این اولین بازی تیم ملی است.” در عوض ، آب و هوا در بحرین آن را بسیار دشوار می کند. سخت ترین قسمت کیفیت پایین زمینی بود که هر دو تیم در آن بازی می کردند. ارتفاع و ناهمواری چمن باعث چرخش توپ می شود.

وی ادامه داد: قرار دادن توپ روی زمین چمن نیاز به انرژی بیشتری دارد. از طرف دیگر ، به دلیل صاف نبودن ، بازیکن نمی تواند به جای دیگری نگاه کند و باید توپ را ببیند تا از دست نرود.

کارشناسان فوتبال می گویند که هنگ کنگ یک بازی بسته و دفاعی انجام داده و افزود که عملکرد هنگ کنگ شرایط را کاملاً دشوار کرده است. در عوض ، ما با آرامش و فعالیت کمتری بازی کردیم و از تیم های لازم استفاده نکردیم. یک مشکل پاس عرضی هافبک تیم ملی است. ما باید از اعماق زمین استفاده کنیم. ما امروز خوب بازی کردیم ، اما مواردی وجود دارد که باید در برنامه بازی بعدی به خاطر بسپاریم ، مانند سرعت بخشیدن به بازی ، استفاده از عمق میدان ، انتخاب فضای بیشتر برای شوت زدن و ارسال پاس های عرضی بیشتر هافبک ها از پشت زمین.

درخشان با اشاره به گل سوم ایران مقابل این تیم خاطرنشان کرد: یکی از استراتژی های گلزنی استفاده از بازیکنانی است که توانایی دریبل زدن بازیکنان حریف را دارند. بازیکنانی از این دست در تیم ملی داریم که به مهاجمان خود ادامه می دهند و قطعاً حمایت بیشتری برای تبدیل ریباند به گل وجود دارد. در نیمه اول مقابل هنگ کنگ عملکرد ضعیفی داشتیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا استفاده از زمین عمیق به دلیل دستورالعمل ها و مراحل Skochic است؟ گفت: اینطور نیست. مربیانی که به بازیکنان نمی گویند از عمق استفاده نکنند. این مربوط به هوش بازیکنان است. خلاقیت و برنامه های تاکتیکی باید توسط بازیکنان برنامه ریزی شود ، اما به ندرت چنین چیزی را می بینیم.

بازیکن سابق تیم ملی با بیان اینکه ایران به احتمال زیاد در مقابل هنگ کنگ با یک بازی دفاعی مقابل هنگ کنگ روبرو خواهد شد ، گفت: بدیهی است که بازی سخت تر خواهد بود. همه تیم هایی که با ما بازی می کنند نمی خواهند ما را ببرند و آنها می خواهند یک امتیاز کسب کنند. این کار را دشوار می کند.

درخشان تاکید کرد: پیروزی مقابل بحرین کار سختی نیست. اوضاع کمی سخت می شود اما بحرین تیم بهتری از ما نیست. همانطور که فکر می کنیم ، از نظر تکنیکی و جسمی از بحرین بهتر هستیم. در حال حاضر وضعیت روانی خوبی وجود ندارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا